Pomocy DPF
: 13 lip 2021, 11:07
Witam. Od kilku dni samochód sygnalizuje mi wypalanie DPF , czasami już po wyjechaniu z garażu (gdy jest jeszcze zimy) czasami po kilku kilometrach, Jadąc przykładowo około 20 km procedura potrafi włączyć się dwukrotnie, i tak w kółko włącza się wypalanie co kilka, kilkanaście kilometrów. Często też w czasie wypalania wystąpi błąd (engine fault workshop) powodujący ograniczenie mocy silnika. Oczywiście po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu błąd znika z deski i znowu można przejechać jakiś dystans normalnie.
Podpiąłem samochód pod komputer i okazało się że w kanale 99 (bloki pomiarowe) temperatura przed i za filtrem DPF wynosi 224,2 stopni (także rano przy zimnym silniku). Także ciśnienie -13 mbar nie zmienia się cały czas jest takie samo nawet przy zmianie obrotów silnika. Próby uruchomienia procedury wypalania serwisowego nie przynoszą efektu. Zapełnienie filtra sadzą nie wydaje się być też wysokie, jednakże nawet na postoju przy niskich obrotach silnika wzrasta. Poniżej dane z logowania.
10:33:05
224.2*C Temperature prior Particle Filter
224.2*C Temperature after Particle Filter
212.4*C Temperature Particle Filter
0 mbar Particle Filter Different. Pressure
-13 mbar Particle Filter Offset Different. Pressure
0.10 Particle Filter Oil Ash Volume
2.0 Particle Filter Carbon Mass (calc.)
27.5 Particle Filter Carbon Mass (act.)
W związku ze widocznym podczas logowania wzrostem sadzy sprawdziłem jeszcze korekty wtryskiwaczy
10:38:59
1.22 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.61 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 2
-0.42 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 3
0.05 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 4
-0.47 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 4
0.09 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 4
Jak widać pierwszy cylinder ma dość duże korekty czasami przekraczające 1,5 mg/suw.
Nie wiem czy zasadnym byłoby czyszczenie DPF bo być może zepsuty jest czujnik(i) temperatury (bo pokazuje te same wartości), ciśnienia (bo zawsze jest -13 mbar). Czyszczenie też może nie mieć sensu bo może leją wtryski (przynajmniej ten pierwszy) i trzeba by było zrobić porządek z układem wtryskowym. Nie wiem już co mam zrobić a w okolicy nie ma też jakiegoś kumatego mechanika który by się tego podjął. Proszę pomóżcie może ktoś z Was miał podobny problem. Pozdrawiam Robert
Podpiąłem samochód pod komputer i okazało się że w kanale 99 (bloki pomiarowe) temperatura przed i za filtrem DPF wynosi 224,2 stopni (także rano przy zimnym silniku). Także ciśnienie -13 mbar nie zmienia się cały czas jest takie samo nawet przy zmianie obrotów silnika. Próby uruchomienia procedury wypalania serwisowego nie przynoszą efektu. Zapełnienie filtra sadzą nie wydaje się być też wysokie, jednakże nawet na postoju przy niskich obrotach silnika wzrasta. Poniżej dane z logowania.
10:33:05
224.2*C Temperature prior Particle Filter
224.2*C Temperature after Particle Filter
212.4*C Temperature Particle Filter
0 mbar Particle Filter Different. Pressure
-13 mbar Particle Filter Offset Different. Pressure
0.10 Particle Filter Oil Ash Volume
2.0 Particle Filter Carbon Mass (calc.)
27.5 Particle Filter Carbon Mass (act.)
W związku ze widocznym podczas logowania wzrostem sadzy sprawdziłem jeszcze korekty wtryskiwaczy
10:38:59
1.22 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.61 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 2
-0.42 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 3
0.05 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 4
-0.47 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 4
0.09 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 4
Jak widać pierwszy cylinder ma dość duże korekty czasami przekraczające 1,5 mg/suw.
Nie wiem czy zasadnym byłoby czyszczenie DPF bo być może zepsuty jest czujnik(i) temperatury (bo pokazuje te same wartości), ciśnienia (bo zawsze jest -13 mbar). Czyszczenie też może nie mieć sensu bo może leją wtryski (przynajmniej ten pierwszy) i trzeba by było zrobić porządek z układem wtryskowym. Nie wiem już co mam zrobić a w okolicy nie ma też jakiegoś kumatego mechanika który by się tego podjął. Proszę pomóżcie może ktoś z Was miał podobny problem. Pozdrawiam Robert