coś dziwnego się dzieje z silnikiem
-
- Lekko uzależniony
- Posty: 96
- Rejestracja: 22 lis 2019, 9:58
- Skąd: Warszawa
- Samochód: Touareg 4,2 AXQ
coś dziwnego się dzieje z silnikiem
Dzisiejsze błędy
"A" camshaft Position - timing over retarded - P0012
mass or volume air flow circuit low input - P0102
cylinder 2 misfire detected - P0302
Wcześniej przerywał na 7 cylindrze i tylko na LPG
Przepłukałem wtryski i teraz na drugim cylindrze pojawiły się błędy.
P0102 pojawiał sie wcześniej,
P0012 i P0302 nowe.
No i nadal nie znalazłem dlaczego pali się kontrolka od ESP.
Czasami na zimnym jest ok, ale później się pojawia
Na benzynie mam wrażenie ze jest ok choć sam już nie wiem.
czy czeka mnie wymiana wtrysków od LPG. Mają przebieg ok 100 tys km.
Może to być nastawnik wałka?. Gdzie on się znajdyje?
może ktoś z kolegów pomóc.
Na razie umówiłem wizytę u gazownika ale wtedy jeszcze nie było błędu P0012
Dodano po 1 godzinie 9 minutach 16 sekundach:
Juz troche wiem.
Najpierw olej i filtry do wymiany.
Później gazownik
i na tym moja wiedza sie kończy
Bank 1 to która strona?
Wymiana nastawnika wałka to już gruba sprawa i cena. Sam nie poradzę.
Czy łańcuch też sie wymienia? Po czym poznać że się zużył? czy same ślizgi się wymienia czy cały napinacz?
Zeby wyjać napinacz trzeba wyciągać wałki??
"A" camshaft Position - timing over retarded - P0012
mass or volume air flow circuit low input - P0102
cylinder 2 misfire detected - P0302
Wcześniej przerywał na 7 cylindrze i tylko na LPG
Przepłukałem wtryski i teraz na drugim cylindrze pojawiły się błędy.
P0102 pojawiał sie wcześniej,
P0012 i P0302 nowe.
No i nadal nie znalazłem dlaczego pali się kontrolka od ESP.
Czasami na zimnym jest ok, ale później się pojawia
Na benzynie mam wrażenie ze jest ok choć sam już nie wiem.
czy czeka mnie wymiana wtrysków od LPG. Mają przebieg ok 100 tys km.
Może to być nastawnik wałka?. Gdzie on się znajdyje?
może ktoś z kolegów pomóc.
Na razie umówiłem wizytę u gazownika ale wtedy jeszcze nie było błędu P0012
Dodano po 1 godzinie 9 minutach 16 sekundach:
Juz troche wiem.
Najpierw olej i filtry do wymiany.
Później gazownik
i na tym moja wiedza sie kończy
Bank 1 to która strona?
Wymiana nastawnika wałka to już gruba sprawa i cena. Sam nie poradzę.
Czy łańcuch też sie wymienia? Po czym poznać że się zużył? czy same ślizgi się wymienia czy cały napinacz?
Zeby wyjać napinacz trzeba wyciągać wałki??
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1690
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Bank1 to pasażer. Zaobserwuj sobie bloki 90 do 93 tam jest wyprzedzenie wałków. Potem pokrywką w górę i obejrzyj czy są ślizgi oba, czy łańcuch napięty. Grzechocze przy odpalaniu?
Better is enemy of good.
-
- Lekko uzależniony
- Posty: 96
- Rejestracja: 22 lis 2019, 9:58
- Skąd: Warszawa
- Samochód: Touareg 4,2 AXQ
Trochę grzechoce po stronie pasażera. Przez ok 1 sekunde przy odpalaniu na zimnym.
Czy da się uratować czy szykować się na duuuze wydatki
Dodano po 2 minutach 26 sekundach:
Gdzie te bloki są ? w vcds
Czy da się uratować czy szykować się na duuuze wydatki
Dodano po 2 minutach 26 sekundach:
Gdzie te bloki są ? w vcds
- pisula1
- Pasjonat
- Posty: 496
- Rejestracja: 21 maja 2019, 20:42
- Skąd: Lubin
- Samochód: Touareg, 3.0 TDI-BKS
-
- Lekko uzależniony
- Posty: 96
- Rejestracja: 22 lis 2019, 9:58
- Skąd: Warszawa
- Samochód: Touareg 4,2 AXQ
Czy da się wymienić same łańcuszki i ewentualnie slizgi bez wyciągania wałków rozrządu?
Czy ktoś z kolegów ma serwisówkę ewentualnie?
Dodano po 1 minucie 58 sekundach:
Ta naprawa mnie przeraża. Mam nadzieję że to wina LPG. Może któryś wtrysk padł
Dodano po 4 minutach 57 sekundach:
Czy ktoś może polecić fachowca w Warszawie który ogarnia V8 od a do z. Chciałbym się jeszcze nim nacieszyć mimo że już pełnoletni
Dodano po 1 minucie 7 sekundach:
Czy ktoś może polecić fachowca w Warszawie który ogarnia V8 od a do z. Chciałbym się jeszcze nim nacieszyć mimo że już pełnoletni. Chciałbym zrobić podporę wału i wszystko co mu dolega i cieszyć się jazdą
Czy ktoś z kolegów ma serwisówkę ewentualnie?
Dodano po 1 minucie 58 sekundach:
Ta naprawa mnie przeraża. Mam nadzieję że to wina LPG. Może któryś wtrysk padł
Dodano po 4 minutach 57 sekundach:
Czy ktoś może polecić fachowca w Warszawie który ogarnia V8 od a do z. Chciałbym się jeszcze nim nacieszyć mimo że już pełnoletni
Dodano po 1 minucie 7 sekundach:
Czy ktoś może polecić fachowca w Warszawie który ogarnia V8 od a do z. Chciałbym się jeszcze nim nacieszyć mimo że już pełnoletni. Chciałbym zrobić podporę wału i wszystko co mu dolega i cieszyć się jazdą
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1690
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Wyluzuj, to nie prom kosmiczny.
Pasek rozrządu napędza walki wydechowe a te łańcuchami walki ssące. Żeby wymienić łańcuchy trzeba je podnieść ale..
- ustawienie rozrządu to żadna filozofia w tym silniku jak masz blokady
-najpierw trzeba zweryfikować stan napinaczy komputerem i wizualnie po podniesieniu pokryw
Pasek rozrządu napędza walki wydechowe a te łańcuchami walki ssące. Żeby wymienić łańcuchy trzeba je podnieść ale..
- ustawienie rozrządu to żadna filozofia w tym silniku jak masz blokady
-najpierw trzeba zweryfikować stan napinaczy komputerem i wizualnie po podniesieniu pokryw
Better is enemy of good.
-
- Lekko uzależniony
- Posty: 96
- Rejestracja: 22 lis 2019, 9:58
- Skąd: Warszawa
- Samochód: Touareg 4,2 AXQ
A komputerem to jak?
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1690
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Odczyt na wolnych obrotach z bloku 93 a potem z bloku 90 najlepiej dynamiczny od wolnych do 5000 RPM. Wstaw fotki lub logi to ocenimy.
Better is enemy of good.
-
- Lekko uzależniony
- Posty: 96
- Rejestracja: 22 lis 2019, 9:58
- Skąd: Warszawa
- Samochód: Touareg 4,2 AXQ
Dziś przejechałem 200 km. Na LPG błąd na błędzie. Nierówne spalanie na 2, 7, 6 i 8 cylindrze. Po skasowaniu błędów błędy występują w różnych konfiguracjach. Raz jeden cylinder innym razem 2 lub więcej. Oraz świecąca kontrolka ESP. Wyłączyłem LPG i już nie mogłem go włączyć. Więc jechałem tylko na benzynie. I o dziwo bez błędów. Pod koniec trasy pojawił się 0012 i kontrolka ESP.
Wg mnie wina leży po stronie LPG. Umowilem się do gazownika żeby też posprawdzal. Czy te bloki sprawdzić na benzynie czy LPG?
Wg mnie wina leży po stronie LPG. Umowilem się do gazownika żeby też posprawdzal. Czy te bloki sprawdzić na benzynie czy LPG?
-
- Lekko uzależniony
- Posty: 96
- Rejestracja: 22 lis 2019, 9:58
- Skąd: Warszawa
- Samochód: Touareg 4,2 AXQ
Mam vcds ale nigdy nie robiłem logów. Można prosić łopatologicznie co gdzie włączyć?