Jaki silnik Do turystyki off road z rodziną.

Vdawid
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 06 mar 2022, 16:44
Skąd: Iwkowa
Samochód: 4.2 v8

Jaki silnik Do turystyki off road z rodziną.

#1

Post autor: Vdawid » 07 mar 2022, 3:03

Witam.
Ja tu totalnie nowy i świeży w temacie lecz jedno już wiem kupuje Touarega 😁😅 pomóżcie proszę mam mega mętlik 🙆 szukam rozwiązania dla mnie, poszukuje auta na turystykę off-road-ową tak aby wyjechać z rodziną w góry z namiotem poza szlakami by z dziećmi trochę poprzebywać z naturą. Plany zacne bo weekendowe wyjazdy jak i jakaś Rumunia czy w dalsze Balkany też bym chciał ich wziąć a więc potrzebuje auta naprawdę jak najmniej zawodnego. Myślę nad silnikami 3.0 vr6 diesel, 3.2 benzyna i oczywiście 4.2 v8 mpi niestety tu przeraża mnie trochę spalanie.
Druga sprawa, zawieszenie jedni mówią tylko pneumat bo potrzebny ci prześwit po czym słyszę nie bierz pneumat bo za delikatny na wyprawy weź sam lift na zwykłym i opony.
Jak już wspomniałem nie potrzebuje auta do ciorania w błocie lecz też nie niskiego (szlaki kamieniste) . Na pewno jak najmniej awaryjnego bo jednak będę jeździł z dziećmi.
Doradźcie proszę coś bo czytam i czytam od kilku dni siedzę i po nocach. Już mi to spać nie daje.
autor: Krzysztof » 07 mar 2022, 10:51
Jedynie słuszny wybór to 4.2 v8 mpi. Niestety ciężko znaleźć godny egzemplarz i jeszcze żeby posiadał blokadę tylnego dyferencjału.
Go to full post

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1690
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#2

Post autor: Vreshcor » 07 mar 2022, 8:47

Do turystyki nie potrzebny lift a pneumatyka się przyda. Jeśli głębsze błoto i kałuże rozsądnie będziesz omijać zamiast się w nich topić to seria ci wystarczy plus opony AT. Jakies osłony na podwozie i tyle.
Z silników 3.2 i 2.5 bym odrzucił bo trochę mało momentu....V10 ponoć bardzo się zapada przodem ale to na szosowej oponie.
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
Krzysztof
Weteran
Weteran
Posty: 597
Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
Answers: 1
Skąd: OtunagórceBieszczady
Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....

#3

Post autor: Krzysztof » 07 mar 2022, 10:51

Jedynie słuszny wybór to 4.2 v8 mpi. Niestety ciężko znaleźć godny egzemplarz i jeszcze żeby posiadał blokadę tylnego dyferencjału.

Vdawid
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 06 mar 2022, 16:44
Skąd: Iwkowa
Samochód: 4.2 v8

#4

Post autor: Vdawid » 07 mar 2022, 13:02

Faktycznie nie zamierzam topić auta. Bądź ci bądź to szlaki górskie i mnóstwi kamieni jsk i też trochę błota stąd obawiam się czy pneumatyka nie za delikatna. Patrzyłem i na otoM. Ani jednego z blokadą tylniego mostu. Jest on niezbędny? Szukać dalej czy ryzykować i brać któryś zadbany a bez blokady?

Awatar użytkownika
Krzysztof
Weteran
Weteran
Posty: 597
Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
Answers: 1
Skąd: OtunagórceBieszczady
Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....

#5

Post autor: Krzysztof » 07 mar 2022, 13:14

Skoro masz zamiar tylko pomykać po pagórkach i czasami przejechać przez jakiś potoczek to Ci blokada tylnego mostu nie potrzebna ale wiem z doświadczenia, że na jeździe turystycznej się nie skończy. Ile razy mówiłem sam sobie, że to już ostatni raz w błoto wjechałem ( jak myłem auto :lol: ) wierz mi - kusi. Miałem JGC lift 2' + koło 32' + fajna guma.
Teraz też szukam T1 - 4,2 Mpi tylo że z blokadą tyłu i bedę nim tyrał w błocie ( w granicach rozsądku :twisted: )
A Touareg to tylko z pneumatyką bez niej to tylko napakowany passat.
Ostatnio zmieniony 07 mar 2022, 13:24 przez Krzysztof, łącznie zmieniany 2 razy.

Vdawid
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 06 mar 2022, 16:44
Skąd: Iwkowa
Samochód: 4.2 v8

#6

Post autor: Vdawid » 07 mar 2022, 13:18

Jakieś specjalne zalecenia na co uważać przy zakupie? No co zwracać uwagę? Silnik rozumiem 4.2mpi.
Aha. A miejsce na uchwyt do koła na zewnątrz jest jakoś oznaczone czy trzeba zdemontować zderzak i kombinować?

Awatar użytkownika
Krzysztof
Weteran
Weteran
Posty: 597
Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
Answers: 1
Skąd: OtunagórceBieszczady
Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....

#7

Post autor: Krzysztof » 07 mar 2022, 13:31

Przede wszystkim uważać na rarytasy ze Szwajcarii z Radomia.
4.2 na pasku.
" A miejsce na uchwyt do koła na zewnątrz jest jakoś oznaczone czy trzeba zdemontować zderzak i kombinować?"-
o co w tym chodzi ?


Vdawid
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 06 mar 2022, 16:44
Skąd: Iwkowa
Samochód: 4.2 v8

#8

Post autor: Vdawid » 07 mar 2022, 15:03

W wersji offroad jest uchwyt na koło zapasowe na zewnątrz. Zastanawiam się czy możliwość montażu jest we wszystkich wersjach i czy dane miejsce jest oznaczone jakoś czy ściga się tylko zderzak i robisz uchwyt gdzie chcesz

Awatar użytkownika
Krzysztof
Weteran
Weteran
Posty: 597
Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
Answers: 1
Skąd: OtunagórceBieszczady
Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....

#9

Post autor: Krzysztof » 07 mar 2022, 15:22

Tego nie wiem, mi osobiście nie podoba się ten zapas na tylnej klapie i takiego nie szukam.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1690
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#10

Post autor: Vreshcor » 07 mar 2022, 15:55

Bo ten zapas nie jest na tylnej klapie tylko na pomocniczej konstrukcji. I klapa jest inna i zderzak.
Better is enemy of good.

ODPOWIEDZ