Turbina 2.5 TDI R5 128 kW

Awatar użytkownika
pisula1
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 496
Rejestracja: 21 maja 2019, 20:42
Skąd: Lubin
Samochód: Touareg, 3.0 TDI-BKS

Turbina 2.5 TDI R5 128 kW

#1

Post autor: pisula1 » 14 mar 2022, 21:04

----post wydzielony z innego----


Witam wszystkich forumowiczów.
Od wczoraj czyli 13.03 stałem się nowym posiadaczem traktorka 2.5 TDI R5 128 kW z 2004r Świętokrzyskie.
Kupiłem niby z uszkodzoną turbiną a dzisiaj okazało się, że turbina nie ma flaków wewnątrz ani po zimnej ani po ciepłej stronie, dodatkowo prawa łapa silnika jest jakaś kombinowana i zaślepione blachą są otwory od smarowania turbiny :oops:.
Więc od razu pytanie do Was; poszukuję schematu z prawej strony silnika, jak łapa przymocowana jest do silnika razem z uszczelkami oraz jak jest przymocowana turbina do tej łapy i kolektora wydechowego.
Co potrzebuję oprócz łapy, turbiny i kolektora żeliwnego ( łapę i kolektor muszę kupić ) chodzi mi o uszczelki jakieś podkładki czy jeszcze nie wiem co. Mam nadzieje, że kanały olejowe chociaż w porządku :?
Ne łapy to; 070199308A

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1690
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#2

Post autor: Vreshcor » 15 mar 2022, 13:01

Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
siwy72
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 12 mar 2022, 21:15
Skąd: Swiętokrzyskie
Samochód: Touareg 2.5 TDI R5

#3

Post autor: siwy72 » 15 mar 2022, 13:13

Dzięki, potrzebuję jeszcze informacji jak mocowane jest turbo do bloku silnika, tzn czy jast jakaś łapa do której jest przykręcone turbo bo u mnie pod turbo tylko łapa silnika i to jeszcze nie oryginał a jakąś blachą zaślepione chyba kanały olejowe do turba

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1690
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#4

Post autor: Vreshcor » 15 mar 2022, 16:28

To jak ty to kupiłeś w rozsypance do samodzielnego montażu. Turbo jest smarowane przez flanszę z bloku i jest tam uszczelka. Wszystko widać jak zajrzysz do katalogu a potem YT.
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
siwy72
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 12 mar 2022, 21:15
Skąd: Swiętokrzyskie
Samochód: Touareg 2.5 TDI R5

#5

Post autor: siwy72 » 16 mar 2022, 20:10

Wreszcie się wydało :evil: Blok silnika to BNZ od Transportera T5 z lat 2006-2009r z mocą 130 KM a głowica od BAC z flakami. dlatego turbo od BAC nie pasuje do tego bloku bo on ma podstawę turbiny jako jeden odlew natomiast blok BNZ ma inną turbinę z innym mocowaniem właśnie bezpośrednio do bloku. Ulżyło mi na sercu bo blok BAC to koszt 2500 zł plus robocizna mechanika że by to wszystko przełożyć lub zakup za powiedzmy 7 tyś zł silnika. Teraz kupię turbinę do BNZ oczywiście po modyfikacjach i myślę że 200 KM będzie latać. Fajnie że udało się rozkminić temat, myślę, że komuś się przyda taka wiedza. Jak coś jeszcze wyjdzie to napiszę Wam co dalej.

Jeszcze pytanie; jak wstawia się fotki z kompa czy trzeba linki z np z dysku google.

Awatar użytkownika
pisula1
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 496
Rejestracja: 21 maja 2019, 20:42
Skąd: Lubin
Samochód: Touareg, 3.0 TDI-BKS

#6

Post autor: pisula1 » 16 mar 2022, 20:31

@siwy72 przegrałeś jakiś zakład że kupiłeś w "jednym pudełku różne puzzle" ? ;)
siwy72 pisze:
16 mar 2022, 20:10

Jeszcze pytanie; jak wstawia się fotki z kompa czy trzeba linki z np z dysku google.
Linki

Awatar użytkownika
siwy72
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 12 mar 2022, 21:15
Skąd: Swiętokrzyskie
Samochód: Touareg 2.5 TDI R5

#7

Post autor: siwy72 » 16 mar 2022, 20:41

pisula1 Witam :D nieeeee. Po prostu kupiłem od handlarza, a nawet trzech chyba bo tyle mam umów od firm sprzedających samochody, widocznie sami nie wiedzieli co maja i sprzedawali jeden drugiemu no i trafił do mnie na podobnej zasadzie. Męczyło mnie to parę dni ale jak napisałem model bloku nasunął nowe myśli i chyba udało się. Jutro umówiony jestem z gościem od turbo twierdzi, że zamieni mi na takie do BNZ i zrobi hybrydę żeby mocy nie brakowało oczywiście będę musiał zrobić mapę nową ale to pryszcz w stosunku do tego co mi groziło zobaczę ile dopłacę do hybrydy.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1690
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#8

Post autor: Vreshcor » 16 mar 2022, 22:22

Chmm...hybryda w dieslu oznacza często że turbo późno wstaje i zdycha górą. Seryjna turbina wystarczy na 200KM. Poprzeczny silnik w miejscu wzdłużnego ? Touareg pewnie ma większą miskę ....ogólnie pewnie trzeba by to rozebrać żeby ustalić z co jest z czego i jaki ma to sens.
PS .
Oczywiście że zdjęcia można wstawić również bezpośrednio jako załączniki . Jest ograniczenie na rozmiar do 1MB.
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
siwy72
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 12 mar 2022, 21:15
Skąd: Swiętokrzyskie
Samochód: Touareg 2.5 TDI R5

#9

Post autor: siwy72 » 21 mar 2022, 10:40

Cześć wszystkim.
Ma ktoś może Touarega z silnikiem o oznaczeniu BNZ ? Chodzi mi o numer łapy prawej do tego bloku. Albo czy ma ktoś możliwość sprowadzenia czy łapa od Transportera T5 będzie taka sama. Ma kroś w ogóle taki przeszczep ? Czekam na Wasze podpowiedzi. Miłego dnia życzę.



-----------------
Nie zakladaj nowych tematów bez potrzeby, masz już jeden i tu kontynuuj wszystko co z nim zwiazane

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1690
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#10

Post autor: Vreshcor » 21 mar 2022, 13:41

Się uparles na tą rzeźbę ....bnz jak wszystkie motory w T5 jest montowany poprzecznie co wymusza zupełnie inne mocowania silnika.
W Touaregu go nigdy nie było , jeśli nie ma otworów na mocowanie wzdłużne to musisz je wykonac albo jakiś adapter . Wg mnie im dalej odejdziesz od oryginalnego rozwiązania z silnikiem BAC to więcej będziesz lepił popeliny.
Better is enemy of good.

ODPOWIEDZ