Termostat EGR silnik CASA -239hp skoki temperatury chłodziwa

ODPOWIEDZ
KamilDabrowski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:08
Skąd: Wrexham,UK
Samochód: VW Touareg 3.0 V6 TDI 239hp 2009r
Kontakt:

Termostat EGR silnik CASA -239hp skoki temperatury chłodziwa

#1

Post autor: KamilDabrowski » 23 kwie 2022, 12:37

Witam.
Zabieram się właśnie za wymianę termostatu EGR (nie mylić z głównym termostatem).
Podobno jest to typowa usterka w tych silnikach i objawia się niemożnością uzyskania właściwej temperatury roboczej --> około 90°C, zazwyczaj wskaniznik zatrzymuje się na 60-70°C lub gwałtownie faluje od 60-70 do 90°C.

Czy ktoś z forumowiczów już to robił i ma jakieś wskazówki ?

Najwięcej filmików i tematów na forach znalazłem na zagranicznych stronach i kontach.
Przy okazji sprawdzę zawór EGR gdyż jest obok. A jak silnik jest niedogrzany to daje więcej paliwa i więcej sadzy....chyba

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1690
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#2

Post autor: Vreshcor » 24 kwie 2022, 0:43

Robił i jest to opisane gdzieś u nas a chyba nawet jest film . Termostat siedzi w takiej plastikowej obudowie na wyjściu z chłodniczki spalin . Aby nie rozwalać wszystkich opasek można otworzyć obudowę i wymienić wkład. Oczywiście makaron z góry trzeba zdjąć.
Better is enemy of good.

KamilDabrowski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:08
Skąd: Wrexham,UK
Samochód: VW Touareg 3.0 V6 TDI 239hp 2009r
Kontakt:

#3

Post autor: KamilDabrowski » 24 kwie 2022, 13:20

Jestem już po operacji :) wszytko działa i nawet lepiej niż się spodziewałem. Silnik teraz nagrzewa się szybciej niż CRCA w moim Q7 (2014).

Co do wymiany termostatu, w tych już nie najnowszych autach, polecam poświęcić więcej czasu i moim śladem ogarnąć sobie czyszczenie dolotu i różnych nalotów :)
20220423_162816.jpg
20220423_163515.jpg
Z BANKiem z klapami wirowymi włącznie.

Również, jeśli wybierze się "trudniejszą" opcje z wyciągiem podstawy filtra oleju to ściągnięcie lewego dolotu z głowicy ułatwi późniejsze zmontowanie wszystkiego spowrotem (chodzi o spadające śrubki).
20220423_163900.jpg
Polecam odkręcić środkowy przewód paliwowy od CR i najpierw wyjąć dolot potem zabrać się za podstawę filtra.

Dodatkowo jeśli chodzi o termostat to nastąpił update i teraz jest taki bez wymienianego wkładu. Oryginalny 059121113K a nowy 059121113N
20220423_145407.jpg
Jeśli ktoś by chciał step by step to mogę napisać.

Z tym że ten temat jest już poruszony gdzieś na forum to możliwe, tylko gdzie ? Koparki do wykopywania tematów jeszcze nie mam ;D

Dodano po 1 godzinie 9 minutach 57 sekundach:
Misiek84 pisze:
24 sty 2021, 11:18
Jak powyrzej 3.0 tdi 2009. Dlugo nagrzewa sie do 90 c i nie trzyma temperatury spada do 60 i powoli wraca 90. Termostat wymieniony na vw pracuje poprawnie webasto odpala sie na zimnym diagnostyka zrobiona 0 błędów. Prosze o pomoc
jednak odnalazłem ten wpis :) kwestia wyszukiwanych fraz ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1690
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#4

Post autor: Vreshcor » 24 kwie 2022, 16:58

Nadal jest tani ,dobry i dostępny behr TH 5 80st i będzie tam pasowal.
A temat się znajduje pod hasłem termostat w dziale silnik T1 viewtopic.php?f=5&t=447&hilit=Termostat&start=10
Na końcu tematu link do obszernego fotostory.
Better is enemy of good.

ODPOWIEDZ