
Prawidłowe zachowanie zawieszenia pneumatycznego
-
- Pasjonat
- Posty: 266
- Rejestracja: 26 maja 2019, 22:29
- Skąd: Warszawa
- Samochód: Touareg `05r 3,0 TDI 226 KM automat pneumatyka
Re: Prawidłowe zachowanie zawieszenia pneumatycznego
Dziś zepsuło mi się zawieszenie
Tzn. na remontowanej "katowickiej" był poprzeczny uskok. Prędkość ~70 km/h, ale puknęło nieprzyjemnie. Po kilku minutach zapalił się na żółto komunikat "workshop". Tył "siedzi". Domyślam się, że zerwało któryś z czujników tyłu ? Jutro zajrzę. Światła poziomuje prawidłowo.

-
- Pasjonat
- Posty: 266
- Rejestracja: 26 maja 2019, 22:29
- Skąd: Warszawa
- Samochód: Touareg `05r 3,0 TDI 226 KM automat pneumatyka
Zrobione. Jak to jest ? Wyłamało się silikonowe (?) gniazdo jabłuszka w prawym tyle. Przejechałem 200 km na opadnietym tylnym zawieszeniu, a po naprawie wszystko wróciło do normy bez żadnych komunikatów i błędów.
To uszkodzenie naprawiłem sztukując śrubą. Zobaczymy ile pochodzi. W pozostałych kołach też był ostatni dzwonek na interwencję. Oba przody właściwie stały. Wydłubywałem te "jabłuszka", czyściłem (pilnikiem) i po nasmarowaniu składałem. W 1 przodzie wyłamane było mocowanie czujnika do wahacza. Może to ja ? najpierw trzeba wycisnąć plastikowy bolec rozpierający i dopiero wyciągnąć w dół czujnik. Złamany na szczęście łatwo dało się zastąpić śrubą 5 na chyba 60 ? Oczywiście nierdzewną. Jeśliktoś ma zawieszenie pneumatyczne w wieku mojego, to radzę nie zwlekać - do wiosny może nie doczekać. Robota na cały dzień, ale grudniowy
Potrzebny jest cienki klucz 9 mm do przytrzymania przy odkręcaniu jabłuszek. Dobry jest rowerowy. Reszta z lewarka.
___________________________
Scaliłem w jednego posta ,MOD
To uszkodzenie naprawiłem sztukując śrubą. Zobaczymy ile pochodzi. W pozostałych kołach też był ostatni dzwonek na interwencję. Oba przody właściwie stały. Wydłubywałem te "jabłuszka", czyściłem (pilnikiem) i po nasmarowaniu składałem. W 1 przodzie wyłamane było mocowanie czujnika do wahacza. Może to ja ? najpierw trzeba wycisnąć plastikowy bolec rozpierający i dopiero wyciągnąć w dół czujnik. Złamany na szczęście łatwo dało się zastąpić śrubą 5 na chyba 60 ? Oczywiście nierdzewną. Jeśliktoś ma zawieszenie pneumatyczne w wieku mojego, to radzę nie zwlekać - do wiosny może nie doczekać. Robota na cały dzień, ale grudniowy

___________________________
Scaliłem w jednego posta ,MOD
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 16 gru 2019, 22:03 przez Żeglarz, łącznie zmieniany 1 raz.
- Bullit
- Bywalec
- Posty: 49
- Rejestracja: 03 sie 2019, 20:38
- Skąd: MilkyWay
- Samochód: SpaceTouareg
Rdza zniszczy silikony. Wywal te zardzewiałe i załóż nowe cynkowane z przegubów kulistych M6 .
Można się szarpnąć na wersje nierdzewną ,są drogie ale wieczne .

Można się szarpnąć na wersje nierdzewną ,są drogie ale wieczne .
-
- Pasjonat
- Posty: 266
- Rejestracja: 26 maja 2019, 22:29
- Skąd: Warszawa
- Samochód: Touareg `05r 3,0 TDI 226 KM automat pneumatyka
Teraz mi to mówisz ?
Jak tą żeńską część połączyć z łącznikiem /ramieniem ?

- Bullit
- Bywalec
- Posty: 49
- Rejestracja: 03 sie 2019, 20:38
- Skąd: MilkyWay
- Samochód: SpaceTouareg
Pomysł jest żeby tylko kulkę wykorzystać ,ona się wyciąga . Można tez cały łacznik zbudować z przegubów uszczelnionych. https://allegro.pl/oferta/przegub-katow ... 6787772626

-
- Pasjonat
- Posty: 266
- Rejestracja: 26 maja 2019, 22:29
- Skąd: Warszawa
- Samochód: Touareg `05r 3,0 TDI 226 KM automat pneumatyka
Oświeciłeś mnie
Kulki korodują, a gumy parcieją. W oryginale kmpl. na 1 koło kosztuje 990 zł. z czujnikiem.

-
- Bywalec
- Posty: 19
- Rejestracja: 28 maja 2019, 12:24
- Skąd: Głogów
- Samochód: Touareg I 4.2 AXQ
Moje zawieszenie na inną przypadłość tylko nie wiem od kiedy bo nie zwróciłem wcześniej uwagi... Kiedyś po zgaszeniu auta i zamknięciu było słychać, że zawieszenie upuszcza nadmiar powietrza i lekko siada tak samo było przy otwarciu bagażnika tył lekko siadał. Auto stoi normalnie, jeździ poprawnie, można manualnie opuszczać i podnosić ale w wyżej wymienionych sytuacjach nie pracuje. Ktoś ma podobnie?
-
- Bywalec
- Posty: 15
- Rejestracja: 07 gru 2019, 12:27
- Skąd: Trójmiasto
- Samochód: Touareg II 3.0 RR 4.4 Autobiography
Najprawdopodobniej są opory na przegubach cięgieł czujników wysokości i czujniki nie rejestrują małych zmian wysokości np., jak wysiadasz i odciążasz samochód. Przeczyścić , nasmarować … najdroższa opcja wymienić … 

-
- Bywalec
- Posty: 19
- Rejestracja: 28 maja 2019, 12:24
- Skąd: Głogów
- Samochód: Touareg I 4.2 AXQ
To już zrobiłem jakiś czas temu, skrzypiały jak wściekłe. Wszystko nasmarowane. Widocznie tak ma być 

-
- Pasjonat
- Posty: 486
- Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
- Skąd: Wrocław
- Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI
U mnie stukały jakbym miał wahacze do wymiany...
Ja rozgrzewałem główki żeby rdzy się pozbyć z "gumy" bo nie szło ich ruszyć i naładowałem smaru.
Ja rozgrzewałem główki żeby rdzy się pozbyć z "gumy" bo nie szło ich ruszyć i naładowałem smaru.