Prawidłowe zachowanie zawieszenia pneumatycznego
-
- Bywalec
- Posty: 34
- Rejestracja: 25 kwie 2020, 12:36
- Skąd: Bydgoszzc
- Samochód: Touareg 2,5 TDI R5 2004
Re: Prawidłowe zachowanie zawieszenia pneumatycznego
Odgrzeje kotleta.
Wymienione zaworki z przodu, kompresor po regeneracji, osuszacz wymieniony. Dwa miesiące pracowało bez żadnych błędów.
Teraz praktycznie przy każdej jeździe pokazuje błąd na złoto, czasem z żółta kontrolka (trójkącik). Przy próbie podnoszenia na wyświetlaczu po lewej jeden kwadracik jakby przeskakuje. Do poziomu offroad podnosi baaaardzo długo, na extra nie ma co liczyć już. Jak próbuje załadunkowy to komunikat, że zbiornik pusty. Psiknalem wd40 na te "dźwigienki" bo lekko zardzewiałe ale nie pomogło. W prawym przodzie ta dźwigienka na tyle luźno siedzi że, że mogę ja ręka rozłączyć. Czy to może powodować te błędy? Kompresor słychać ciągle praktycznie. A do kompa dopiero w weekend podepnę
Wymienione zaworki z przodu, kompresor po regeneracji, osuszacz wymieniony. Dwa miesiące pracowało bez żadnych błędów.
Teraz praktycznie przy każdej jeździe pokazuje błąd na złoto, czasem z żółta kontrolka (trójkącik). Przy próbie podnoszenia na wyświetlaczu po lewej jeden kwadracik jakby przeskakuje. Do poziomu offroad podnosi baaaardzo długo, na extra nie ma co liczyć już. Jak próbuje załadunkowy to komunikat, że zbiornik pusty. Psiknalem wd40 na te "dźwigienki" bo lekko zardzewiałe ale nie pomogło. W prawym przodzie ta dźwigienka na tyle luźno siedzi że, że mogę ja ręka rozłączyć. Czy to może powodować te błędy? Kompresor słychać ciągle praktycznie. A do kompa dopiero w weekend podepnę
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1690
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Dziura albo kompresor juz wysiadł , albo jedno i drugie
Better is enemy of good.
-
- Bywalec
- Posty: 34
- Rejestracja: 25 kwie 2020, 12:36
- Skąd: Bydgoszzc
- Samochód: Touareg 2,5 TDI R5 2004
Jak dziura to nie siadłby cały? W stoi w miarę równo (na oko, nie mierzyłem) i nie opada po dłuższym postoju
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1690
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
A to zalezy gdzie ta dziura , jesli za rozdzielaczem jest szczelnie to nie bedzie opadał ale przy pompowaniu straty takie ze bedzie ciezko dobic na EXTRA.]
Jak chcesz na szybko sprawdzic sprezarke to podpinasz zegar pod pompowanie jakie tam max cisnienie osiaga .
Wezyk do pompowania jest bezposrednio z glowicy wyprowadzony.
Jak chcesz na szybko sprawdzic sprezarke to podpinasz zegar pod pompowanie jakie tam max cisnienie osiaga .
Wezyk do pompowania jest bezposrednio z glowicy wyprowadzony.
Better is enemy of good.
-
- Pasjonat
- Posty: 486
- Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
- Skąd: Wrocław
- Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI
Jak miałem przeboje ze swoim to doszedłem do wniosku, że jak coś jest uszkodzone to sterownik za wszelką cenę usiłuje trzymać równy poziom, niezależnie od wysokości, i jakieś powietrze mieć w baniakach na czarną godzinę.
Siądzie ci cały, tylko gdy będziesz mieć dziurę na wężach albo w miechach, albo rozdzielacz padnie(?)
Na moje to kompresor, sprawdź w vcds ciśnienia, bo widać kiedy co pracuje i gdzie jakie są ciśnienia.
Albo jest tak jak u mnie, nowy zamiennik po niedługim czasie się zawieszał i działy się cuda.
Siądzie ci cały, tylko gdy będziesz mieć dziurę na wężach albo w miechach, albo rozdzielacz padnie(?)
Na moje to kompresor, sprawdź w vcds ciśnienia, bo widać kiedy co pracuje i gdzie jakie są ciśnienia.
Albo jest tak jak u mnie, nowy zamiennik po niedługim czasie się zawieszał i działy się cuda.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 18 paź 2019, 15:44
- Skąd: Krakow
- Samochód: Touareg L7 R5
Witam
U mnie najprawdopodobniej jest problem z kablem prowadzcym od czujnika przy lewym przednik kole do sterownka w bagazniku. Chce wymienic kabel ( pewnie z 7 metrow).
Czy ktos wie jaki rodzaj kabla trzeba zastosowac?
Pozdro
U mnie najprawdopodobniej jest problem z kablem prowadzcym od czujnika przy lewym przednik kole do sterownka w bagazniku. Chce wymienic kabel ( pewnie z 7 metrow).
Czy ktos wie jaki rodzaj kabla trzeba zastosowac?
Pozdro
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1690
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Nie prościej znaleźć usterkę ? I tak musisz podłogę odsłonić.
Better is enemy of good.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 18 paź 2019, 15:44
- Skąd: Krakow
- Samochód: Touareg L7 R5
No wlasnie znalazlem, jeden z trzech kabli pomiedzy czujnikiem a sterownikiem wykazuje brak ciaglosci (sprawdzone miernikiem).
W podlodze nei bede grzebal zeby wymienic kabel, poprowadze nowy kabel w rurce izolacyjnej pod samochodem.
No tylko problemz tym jaki to jest kabel, wie ktos jakie ten kabel ma parametry?
W podlodze nei bede grzebal zeby wymienic kabel, poprowadze nowy kabel w rurce izolacyjnej pod samochodem.
No tylko problemz tym jaki to jest kabel, wie ktos jakie ten kabel ma parametry?
-
- Pasjonat
- Posty: 486
- Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
- Skąd: Wrocław
- Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI
Zwykły 0,5-0,75 powinien wystarczyć
Jak tak śledzę fora to jak coś się z kablami dzieje to tak czy siak każdego będzie czekać zrywanie podłogi i szukanie
Jak tak śledzę fora to jak coś się z kablami dzieje to tak czy siak każdego będzie czekać zrywanie podłogi i szukanie
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 18 paź 2019, 15:44
- Skąd: Krakow
- Samochód: Touareg L7 R5
Dzieki za podpowiedz 
Predzej puszcze Touarega z dymem niz bede w nim zrywal podloge. Ten samochod i tak juz zmarnowal mi zbyt wiele zdrowia

Predzej puszcze Touarega z dymem niz bede w nim zrywal podloge. Ten samochod i tak juz zmarnowal mi zbyt wiele zdrowia
