maglownica

Dubelt
Bywalec
Bywalec
Posty: 29
Rejestracja: 30 maja 2019, 14:39
Skąd: Szczecin
Samochód: T I R5

Re: maglownica

#11

Post autor: Dubelt » 12 mar 2020, 14:53

luz jest wzdłużny - wyciągając i wciskając drążek czuć luz.
zakładam że należałoby popatrzyć na wszelkie niedopatrzenia przekładni kierowniczej...

dobre zakłady to właśnie mam w mieście. po kilku miesiącach wracają na serwis i jest problem. to nie maluch żeby 10x rozkładać...
nie chcę też przepłacać ...

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#12

Post autor: Vreshcor » 12 mar 2020, 15:07

Jedz na SKP , sprawdzenie zawieszenie /ukl kierowniczy .Za 2 dychy ty pokrecisz gosc pomaca i diagnoza bedzie jasna .
Better is enemy of good.

Głodny
Bywalec
Bywalec
Posty: 19
Rejestracja: 28 maja 2019, 12:24
Skąd: Głogów
Samochód: Touareg I 4.2 AXQ

#13

Post autor: Głodny » 12 mar 2020, 17:26

Niestety ale na SKP nic Ci nie powiedzą. Moja maglownica była w opłakanym stanie i żadne standardowe metody nie pomogą w diagnozie, luz widać dopiero po demontażu gumowych osłon i drążków. Wtedy można poruszać listwą i nieźle się zdziwić.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#14

Post autor: Vreshcor » 12 mar 2020, 17:42

Nie czytasz co kolega napisał , wyczuwa luz wzdluzny ..... a ty piszesz ze luzu nie widac bylo u ciebie bez demontazu przekladni.
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
Krzysztof
Weteran
Weteran
Posty: 595
Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
Answers: 1
Skąd: OtunagórceBieszczady
Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....

#15

Post autor: Krzysztof » 12 mar 2020, 18:09

Głodny pisze:
12 mar 2020, 17:26
Niestety ale na SKP nic Ci nie powiedzą. Moja maglownica była w opłakanym stanie i żadne standardowe metody nie pomogą w diagnozie, luz widać dopiero po demontażu gumowych osłon i drążków. Wtedy można poruszać listwą i nieźle się zdziwić.
Nie trzeba było gumowych osłon ruszać skoro ci się maglownica na nich trzyma :lol:. Co ma osłona do luzów maglownicy czy drążków kierowniczych ? Średno ogarnięty diagnosta stwierdzi gdzie jest problem. Skoro na SKP tobie nic nie powiedzą musiałeś im niezle podpaść.

Awatar użytkownika
Krzysztof
Weteran
Weteran
Posty: 595
Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
Answers: 1
Skąd: OtunagórceBieszczady
Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....

#16

Post autor: Krzysztof » 12 mar 2020, 18:15

Dubelt pisze:
12 mar 2020, 14:53
luz jest wzdłużny - wyciągając i wciskając drążek czuć luz.
zakładam że należałoby popatrzyć na wszelkie niedopatrzenia przekładni kierowniczej...

dobre zakłady to właśnie mam w mieście. po kilku miesiącach wracają na serwis i jest problem. to nie maluch żeby 10x rozkładać...
nie chcę też przepłacać ...
Jeśli luz wzdłużny to drążki albo listwa maglownicy. Zacznij od drążków. Jak listwa to może być problem bo tego nie regenerują. Przerabiałem to miesiąc temu w Jeepie. Na zgaszonym silniki słychać stuki przy energicznym poruszaniu kierą lewa prawa , albo prawa lewa :lol: ? Ale najpierw wyklucz drążki.

Dubelt
Bywalec
Bywalec
Posty: 29
Rejestracja: 30 maja 2019, 14:39
Skąd: Szczecin
Samochód: T I R5

#17

Post autor: Dubelt » 13 mar 2020, 9:27

IMO listwa nie powinna (wewnętrznie tak bym chciał) - lewy luz jest większy od prawego.
końcówki drążków wymieniałem pół roku temu :/

drążki wymienię bez demontażu całej maglownicy?

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1009
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#18

Post autor: cinek » 13 mar 2020, 10:40

no jasne ze tak

Awatar użytkownika
Krzysztof
Weteran
Weteran
Posty: 595
Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
Answers: 1
Skąd: OtunagórceBieszczady
Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....

#19

Post autor: Krzysztof » 13 mar 2020, 13:28

Dubelt pisze:
13 mar 2020, 9:27
IMO listwa nie powinna (wewnętrznie tak bym chciał) - lewy luz jest większy od prawego.
końcówki drążków wymieniałem pół roku temu :/

drążki wymienię bez demontażu całej maglownicy?
Może drążki kiepskiej jakości kupiłeś. Choć tego nie widze nie sądzę żeby to była maglownica. Sprawdziłeś tak jak pisałem na zgaszonym silniku ?

Głodny
Bywalec
Bywalec
Posty: 19
Rejestracja: 28 maja 2019, 12:24
Skąd: Głogów
Samochód: Touareg I 4.2 AXQ

#20

Post autor: Głodny » 13 mar 2020, 16:51

Krzysztof... Może ty potrafisz wykręcić drążki kierownicze bez zdejmowania osłon gumowych, pewnie potrafisz też zdjąć majtki przez głowę twoja sprawa. Dopóki wszytko było skręcone luzów nie dało się wyczuć. Postawiłem swoją diagnozę (w 100% słuszną) i zacząłem od demontażu drążków dopiero wtedy dało się zaobserwować luzy maglownicy we wszystkich płaszczyznach. Każdy robi wedle swojego uznania, tylko ja oprócz teorii mam potwierdzenie w praktyce tego co było u mnie.

ODPOWIEDZ