Wymiana przekładni kierowniczej

Głodny
Bywalec
Bywalec
Posty: 19
Rejestracja: 28 maja 2019, 12:24
Skąd: Głogów
Samochód: Touareg I 4.2 AXQ

Wymiana przekładni kierowniczej

#1

Post autor: Głodny » 28 maja 2019, 12:51

Witam:)

Gdyby ktoś był ciekawy czy można samodzielnie wymienić maglownice w Touaregu I 4.2 to owszem można :)

Zrobiłem to na kanale bez podnoszenia samochodu:
1. Zdejmujemy osłonę silnika itp.
2. Odkręcamy osłonę krzyżaka i śrubę mocującą krzyżak do maglownicy (można lekko skręcić koła aby był lepszy dostęp)
3. Odpinamy czujnik servotronica.
4. Odkręcamy końcówki drążków od zwrotnic i je wybijamy.
5. Zdejmujemy osłony gumowe drążków kier. i wykręcamy drążki z maglownicy.
6. Odkręcamy przyłącza od wspomagania (uwaga poleci płyn).
7. Odkręcamy 2 śruby mocujące maglownicę do samochodu.
8. Trochę manewrujemy i wyciągamy ją na zewnątrz:)
9. Montaż w odwrotnej kolejności lub podobnej.
10. Zalanie nowego płynu do wspomagania i jego odpowietrzenie.

Kupiłem przekładnie po regeneracji na której był już założone nowe drążki kierownicze dlatego montaż był trochę trudniejszy. Koszt przekładni to 1250 zł przy zostawieniu starej plus koszt nowych końcówek drążków.

Pozdrawiam :)

MOD
Temat przeniosłem do działu technicznego

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1009
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#2

Post autor: cinek » 28 maja 2019, 17:16

i o to chodzi szacuneczek kolego

Awatar użytkownika
marioti
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 26 maja 2019, 22:57
Skąd: Olkusz
Samochód: T1 V10

#3

Post autor: marioti » 30 maja 2019, 20:35

sprawdź czy przy tej regenerowanej masz gumy z TPU+EPDM, jak to jest zwykła guma, a zazwyczaj takie dają w regenerowanych, to zmień toto od razu. Coprawda w innym aucie, ale nie zwróciłem na to uwagi i po pół roku, może trochę dalej, musiałem wymieniać kolejny raz całą przekładnię. Gumy oberwały się i wlazła woda. Na kolejnej przekładni założyłem ori i mam spokój

Głodny
Bywalec
Bywalec
Posty: 19
Rejestracja: 28 maja 2019, 12:24
Skąd: Głogów
Samochód: Touareg I 4.2 AXQ

#4

Post autor: Głodny » 30 maja 2019, 21:01

Przekładnie robiłem w październiku tamtego roku, przejechałem od tamtej pory ok 10 tyś km i wszystko jest ok. Co ważne większość firm szlifuje listwę zębatą i dorabiają nową zębatkę co daje połowiczny sukces, w mojej listwa i zębatka są nowe oryginalne.

paww18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 22 maja 2019, 10:04
Samochód:

#5

Post autor: paww18 » 31 maja 2019, 9:38

Pytanie jesli regenerowac to gdzie? Sa jakies sprawdzone firmy ? Nie chodzi zeby po taniości było, ma być zrobione dobrze.

Głodny
Bywalec
Bywalec
Posty: 19
Rejestracja: 28 maja 2019, 12:24
Skąd: Głogów
Samochód: Touareg I 4.2 AXQ

#6

Post autor: Głodny » 31 maja 2019, 14:29

Ja robiłem w tej firmie: www.przekladniekierownicze.eu/kontakt/kozuchow
Jako jedyni do których dzwoniłem zakładają nowa listwę i zębatkę stąd cena wyższa o jakieś 200-300 zł niż u konkurencji, moim zdaniem warto.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#7

Post autor: Vreshcor » 31 maja 2019, 17:05

Głodny pisze:
31 maja 2019, 14:29
Ja robiłem w tej firmie: www.przekladniekierownicze.eu/kontakt/kozuchow
Jako jedyni do których dzwoniłem zakładają nowa listwę i zębatkę stąd cena wyższa o jakieś 200-300 zł niż u konkurencji, moim zdaniem warto.
Wierzysz w to ? Jeszcze Kożuchow/ zagłębie regeneracji....
Nawet na slasku gdzie to kosztuje ponad 2 tysie napawają i szlifuja to co dales .
Better is enemy of good.

Głodny
Bywalec
Bywalec
Posty: 19
Rejestracja: 28 maja 2019, 12:24
Skąd: Głogów
Samochód: Touareg I 4.2 AXQ

#8

Post autor: Głodny » 31 maja 2019, 19:10

Dlaczego miałbym nie wierzyć? Nie pierwszy raz coś od nich biorę i wszystko jest ok. To że biorą dwa tysie wcale nie świadczy, że musi to tyle kosztować, chcą dużo zarabiać to dużo biorą, zawsze znajdzie się chętny żeby przepłacić.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#9

Post autor: Vreshcor » 31 maja 2019, 20:47

Nie napisałem że nie jest ok, tylko wątpię ze w tej cenie dostajesz nową listwę zębatkę i uszczelnienia.
Better is enemy of good.

Głodny
Bywalec
Bywalec
Posty: 19
Rejestracja: 28 maja 2019, 12:24
Skąd: Głogów
Samochód: Touareg I 4.2 AXQ

#10

Post autor: Głodny » 01 cze 2019, 9:50

Taką informację dostałem przez telefon, każda inna firma do której dzwoniłem szlifuje stare podzespoły. Wszystkie firmy zgadzały się tylko w jednym, że przekładnia w Touaregu jest zbyt delikatna do tego typu samochodu.

ODPOWIEDZ