Wymiana przekładni kierowniczej
-
- Bywalec
- Posty: 19
- Rejestracja: 28 maja 2019, 12:24
- Skąd: Głogów
- Samochód: Touareg I 4.2 AXQ
Wymiana przekładni kierowniczej
Witam:)
Gdyby ktoś był ciekawy czy można samodzielnie wymienić maglownice w Touaregu I 4.2 to owszem można
Zrobiłem to na kanale bez podnoszenia samochodu:
1. Zdejmujemy osłonę silnika itp.
2. Odkręcamy osłonę krzyżaka i śrubę mocującą krzyżak do maglownicy (można lekko skręcić koła aby był lepszy dostęp)
3. Odpinamy czujnik servotronica.
4. Odkręcamy końcówki drążków od zwrotnic i je wybijamy.
5. Zdejmujemy osłony gumowe drążków kier. i wykręcamy drążki z maglownicy.
6. Odkręcamy przyłącza od wspomagania (uwaga poleci płyn).
7. Odkręcamy 2 śruby mocujące maglownicę do samochodu.
8. Trochę manewrujemy i wyciągamy ją na zewnątrz:)
9. Montaż w odwrotnej kolejności lub podobnej.
10. Zalanie nowego płynu do wspomagania i jego odpowietrzenie.
Kupiłem przekładnie po regeneracji na której był już założone nowe drążki kierownicze dlatego montaż był trochę trudniejszy. Koszt przekładni to 1250 zł przy zostawieniu starej plus koszt nowych końcówek drążków.
Pozdrawiam
MOD
Temat przeniosłem do działu technicznego
Gdyby ktoś był ciekawy czy można samodzielnie wymienić maglownice w Touaregu I 4.2 to owszem można
Zrobiłem to na kanale bez podnoszenia samochodu:
1. Zdejmujemy osłonę silnika itp.
2. Odkręcamy osłonę krzyżaka i śrubę mocującą krzyżak do maglownicy (można lekko skręcić koła aby był lepszy dostęp)
3. Odpinamy czujnik servotronica.
4. Odkręcamy końcówki drążków od zwrotnic i je wybijamy.
5. Zdejmujemy osłony gumowe drążków kier. i wykręcamy drążki z maglownicy.
6. Odkręcamy przyłącza od wspomagania (uwaga poleci płyn).
7. Odkręcamy 2 śruby mocujące maglownicę do samochodu.
8. Trochę manewrujemy i wyciągamy ją na zewnątrz:)
9. Montaż w odwrotnej kolejności lub podobnej.
10. Zalanie nowego płynu do wspomagania i jego odpowietrzenie.
Kupiłem przekładnie po regeneracji na której był już założone nowe drążki kierownicze dlatego montaż był trochę trudniejszy. Koszt przekładni to 1250 zł przy zostawieniu starej plus koszt nowych końcówek drążków.
Pozdrawiam
MOD
Temat przeniosłem do działu technicznego
- cinek
- Weteran
- Posty: 1009
- Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
- Skąd: Ostrzzzz
- Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda
i o to chodzi szacuneczek kolego
- marioti
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 26 maja 2019, 22:57
- Skąd: Olkusz
- Samochód: T1 V10
sprawdź czy przy tej regenerowanej masz gumy z TPU+EPDM, jak to jest zwykła guma, a zazwyczaj takie dają w regenerowanych, to zmień toto od razu. Coprawda w innym aucie, ale nie zwróciłem na to uwagi i po pół roku, może trochę dalej, musiałem wymieniać kolejny raz całą przekładnię. Gumy oberwały się i wlazła woda. Na kolejnej przekładni założyłem ori i mam spokój
-
- Bywalec
- Posty: 19
- Rejestracja: 28 maja 2019, 12:24
- Skąd: Głogów
- Samochód: Touareg I 4.2 AXQ
Przekładnie robiłem w październiku tamtego roku, przejechałem od tamtej pory ok 10 tyś km i wszystko jest ok. Co ważne większość firm szlifuje listwę zębatą i dorabiają nową zębatkę co daje połowiczny sukces, w mojej listwa i zębatka są nowe oryginalne.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 22 maja 2019, 10:04
- Samochód:
Pytanie jesli regenerowac to gdzie? Sa jakies sprawdzone firmy ? Nie chodzi zeby po taniości było, ma być zrobione dobrze.
-
- Bywalec
- Posty: 19
- Rejestracja: 28 maja 2019, 12:24
- Skąd: Głogów
- Samochód: Touareg I 4.2 AXQ
Ja robiłem w tej firmie: www.przekladniekierownicze.eu/kontakt/kozuchow
Jako jedyni do których dzwoniłem zakładają nowa listwę i zębatkę stąd cena wyższa o jakieś 200-300 zł niż u konkurencji, moim zdaniem warto.
Jako jedyni do których dzwoniłem zakładają nowa listwę i zębatkę stąd cena wyższa o jakieś 200-300 zł niż u konkurencji, moim zdaniem warto.
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1655
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Wierzysz w to ? Jeszcze Kożuchow/ zagłębie regeneracji....Głodny pisze: ↑31 maja 2019, 14:29Ja robiłem w tej firmie: www.przekladniekierownicze.eu/kontakt/kozuchow
Jako jedyni do których dzwoniłem zakładają nowa listwę i zębatkę stąd cena wyższa o jakieś 200-300 zł niż u konkurencji, moim zdaniem warto.
Nawet na slasku gdzie to kosztuje ponad 2 tysie napawają i szlifuja to co dales .
Better is enemy of good.
-
- Bywalec
- Posty: 19
- Rejestracja: 28 maja 2019, 12:24
- Skąd: Głogów
- Samochód: Touareg I 4.2 AXQ
Dlaczego miałbym nie wierzyć? Nie pierwszy raz coś od nich biorę i wszystko jest ok. To że biorą dwa tysie wcale nie świadczy, że musi to tyle kosztować, chcą dużo zarabiać to dużo biorą, zawsze znajdzie się chętny żeby przepłacić.
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1655
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Nie napisałem że nie jest ok, tylko wątpię ze w tej cenie dostajesz nową listwę zębatkę i uszczelnienia.
Better is enemy of good.
-
- Bywalec
- Posty: 19
- Rejestracja: 28 maja 2019, 12:24
- Skąd: Głogów
- Samochód: Touareg I 4.2 AXQ
Taką informację dostałem przez telefon, każda inna firma do której dzwoniłem szlifuje stare podzespoły. Wszystkie firmy zgadzały się tylko w jednym, że przekładnia w Touaregu jest zbyt delikatna do tego typu samochodu.