Dystanse

Awatar użytkownika
go-v10-go
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 191
Rejestracja: 31 gru 2019, 11:14
Skąd: pomorskie
Samochód: 5.0 v10 BLE po lift.06

Dystanse

#1

Post autor: go-v10-go » 22 mar 2020, 13:16

W zeszłym roku zmieniłem koła na zimówki i pod dwudziestkami znalazłem dystanse o dziwo przelotowe z uwagi na fajne parametry jezdne (pomijając miasto) i wygląd chciałbym wrócić do dystansów dodam że tył był 25mm.prżód 5mm.oczywiście dla bezpieczeństwa przykręcane na tył moje pytanko co z przodem czy 5mm przelotowe to nie ryzyko przy tak ciężkim przodzie.

Celestyn
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 486
Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
Skąd: Wrocław
Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI

#2

Post autor: Celestyn » 22 mar 2020, 16:09

Jeśli felga jeszcze łapie te śmieszne wąsy centrujące, nie będzie bicia, to czemu nie? Byle śruby dopasować.

Awatar użytkownika
go-v10-go
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 191
Rejestracja: 31 gru 2019, 11:14
Skąd: pomorskie
Samochód: 5.0 v10 BLE po lift.06

#3

Post autor: go-v10-go » 22 mar 2020, 16:19

Tak te zdementowane mają rant centrujący tylko są takie po wypaczane i muszę dokupić nowe jest ich pełno na allegro i to w dowolnej grubości zrobione z alu i kompletem śrub.

Awatar użytkownika
Krzysztof
Weteran
Weteran
Posty: 595
Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
Answers: 1
Skąd: OtunagórceBieszczady
Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....

#4

Post autor: Krzysztof » 22 mar 2020, 16:28

go-v10-go pisze:
22 mar 2020, 16:19
Tak te zdementowane mają rant centrujący tylko są takie po wypaczane i muszę dokupić nowe jest ich pełno na allegro i to w dowolnej grubości zrobione z alu i kompletem śrub.
Też sie zastanawiam nad niewielkim poszerzeniem.

Awatar użytkownika
go-v10-go
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 191
Rejestracja: 31 gru 2019, 11:14
Skąd: pomorskie
Samochód: 5.0 v10 BLE po lift.06

#5

Post autor: go-v10-go » 22 mar 2020, 17:08

Efekt zajefajny a jazda ustabilizowania jak po torach. Trzeba tylko omijać wyjeżdźone drogi że szpurtami od tirów bo wtedy ciągnie kierą.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#6

Post autor: Vreshcor » 22 mar 2020, 20:12

Koło się nie trzyma na rancie piasty ani śrubach tylko przez tarcie. Więc jeśli śruby nie puszcza to koło nie odpada .
Natomiast każdy cm zwiększa siły dzilajace na zawieszenie i amortyzatory.
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
go-v10-go
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 191
Rejestracja: 31 gru 2019, 11:14
Skąd: pomorskie
Samochód: 5.0 v10 BLE po lift.06

#7

Post autor: go-v10-go » 22 mar 2020, 20:24

Co ma Amor do rozstawu.
Siły skupiają się głównie na piaście i elementach zawieszenia typu wahacz czy stabilizator zgodzę się z tym że one będą bardziej obciążone.

Awatar użytkownika
go-v10-go
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 191
Rejestracja: 31 gru 2019, 11:14
Skąd: pomorskie
Samochód: 5.0 v10 BLE po lift.06

#8

Post autor: go-v10-go » 22 mar 2020, 20:26

Poza tym pneumatyka ma duży zapas na nacisk nawet gdyby.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#9

Post autor: Vreshcor » 22 mar 2020, 20:34

To prosta fizyka ....zwiekszasz rozstaw kół to zmienia się punkt podparcia wachaczy a przez to ramię działających sił. Amortyzator musi tlumic większe siły . Nic to nie ma.wspolnego.z.pneumatyka.
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
go-v10-go
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 191
Rejestracja: 31 gru 2019, 11:14
Skąd: pomorskie
Samochód: 5.0 v10 BLE po lift.06

#10

Post autor: go-v10-go » 22 mar 2020, 21:00

Może. Zwykły gazowy czy olejowy po czasie poddałby się i wygiął ale nie sądzę by pneumatyczny tak zareagował. Pozdro.

ODPOWIEDZ