Strona 1 z 8
Prawidłowe zachowanie zawieszenia pneumatycznego
: 22 sie 2019, 21:54
autor: Celestyn
Witam forumowiczów
Mam pytanie. Jak prawidłowo powinny zachowywać się komunikaty związane z zawieszeniem.
Otóż na wiosnę wymieniałem zaworki w przednich miechach bo przepuszczały i były skorodowane. Po całym zabiegu kalibracja/adaptacja zawieszenia. Auto stoi nawet kilka dni i ani myśli opaść. Zmiany trybów sport/auto/comfort jak i wysokości, czy załadunku, działają poprawnie.
Męczy mnie tylko to że przy zmianie trybu, poza informacją na zegarach który z nich został wybrany nie wyświetlają mi się cegiełki z aktualnym poziomem. Mówię o tych 5 pomarańczowych, i jedna z nich migała, pokazywała do jakiego poziomu auto się dostosuje. Czy przypadkiem zostały one jakoś wyłączone przy kalibracji? Czy zwyczajnie komputer nawet nie zdąży ich wyświetlić? Zawieszenie teraz reaguje natychmiastowo, gdzie wcześniej trwało to sporo czasu.
Pozdrawiam serdecznie

Re: Prawidłowe zachowanie zawieszenia pneumatycznego
: 23 sie 2019, 13:07
autor: Vreshcor
Było już kiedyś ...licznik trzeba zrestartować żeby cegiełki wróciły. Daj na zaladunkowy a potem max do gory.
To trwa z minute wiec nie ma opcji zeby cegielek nie zauwazyc .
Re: Prawidłowe zachowanie zawieszenia pneumatycznego
: 23 sie 2019, 22:35
autor: Celestyn
Może i było, ale na starym forum. W jakim sensie zresetować licznik?
Jeździłem wielokrotnie z samego dołu do góry i bez zmian, bo właśnie myślałem że to coś zmieni.
Re: Prawidłowe zachowanie zawieszenia pneumatycznego
: 23 sie 2019, 22:54
autor: Vreshcor
W sensie że trzeba licznik pozbawić zasilania ....bezpiecznik albo odpiąć akumulator na minutkę.
Re: Prawidłowe zachowanie zawieszenia pneumatycznego
: 23 sie 2019, 22:59
autor: Celestyn
Jakiś konkretny bezpiecznik? Może gdzieś jest rozpiska z miejscem? Odpięcie akumulatora u mnie chyba tak średnio bo mam dwa. Nie spowoduje to jakichś niechcianych błędów, albo rozkodowań modułów?
Re: Prawidłowe zachowanie zawieszenia pneumatycznego
: 23 sie 2019, 23:06
autor: cinek
Nic sie nie rozkoduje ani nie zlapie bleda predzej zlapie blad jak mu wyjmiesz bezpiecznik -13 na kiju odsuwasz fotel kierowcy i tam bedzoesz mial kleme minusowa pod zaslepka w dywanie niewniem jak to jest przy dwoch aku ale mysle ze wystarczy
Re: Prawidłowe zachowanie zawieszenia pneumatycznego
: 23 sie 2019, 23:11
autor: Vreshcor
Wystarczy jak odkręcisz masę na podłodze .Klucz 13 , nie trzeba nawet fotela kierowcy ruszać ,wystarczy podnieść prawą zaślepkę i kawałek wykładziny . Drugi aku w 3.0 masz do webasto postojowego i telewizji ,też możesz odłączyć ale wydaje się niekonieczne . Nic sie nie rozkoduje ,ewentualnie kod do radia wyleci ale jak twoje to kod sam zsynchronizuje . Bezpieczniki sa na kartce w boczku albo trzeba poszukac ....metoda z masą jest szybsza i pewna.
Re: Prawidłowe zachowanie zawieszenia pneumatycznego
: 23 sie 2019, 23:14
autor: Celestyn
Nie wiem, wydaje mi się to trochę dziwne żeby zegary tak resetować po kalibracji zawieszenia. Trochę jak z tego mema, akumulator odłączony, cyk i błędów nie ma
Zajrzę na weekend pod ten fotel, może wystarczy faktycznie jedną klemę odłączyć, ale było by to trochę bez sensu bo ładowane są oba z jednego źródła, chyba że jest jakaś centrala ze sterowaniem i rozdzielaczem na rozruch i resztę auta, webasto itd.
Re: Prawidłowe zachowanie zawieszenia pneumatycznego
: 23 sie 2019, 23:21
autor: Vreshcor
Nic nie jest dziwne ( zakladam ze nie masz innych sprzetow gdzie mozna wygenerowac reset softem) , a masa jest przykrecona przed fotelem i to najszybsza metoda .
Co do aku to oczywiscie jest "centrala" i ten w bagazniku ma swoj obwod ladowania i swoje odbiorniki ale to inny temat i nie ma sie co rozpisywac akurat tutaj .
Re: Prawidłowe zachowanie zawieszenia pneumatycznego
: 23 sie 2019, 23:29
autor: Celestyn
Fakt nie mam nic do obd, bo raz liczę na to że tym razem nie będzie mi to potrzebne (w innych autach tylko coś kodowałem/aktualizowałem), a dwa jeżdżę do kumpla co ma wszystkie możliwe kompy.
Zatem w niedzielę jak będę mieć luz, sprawdzę na metodę masy pod fotelem.