Demontaż przedniego miecha

ozzie
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 82
Rejestracja: 02 lut 2021, 10:33
Skąd: Kraków
Samochód: Tuareg 3.0 V6 TDI

Re: Demontaż przedniego miecha

#21

Post autor: ozzie » 06 kwie 2021, 21:44

Co sądzicie o takiej tulejce?
https://allegro.pl/oferta/tulejki-zerwa ... 7396053781

PS. Udało się wygrzebać resztki zaworka. Był na kleju, gwint ewidentnie zerwany, nowego zaworka nie da się dokręcić więc wiercenie i tulejka będą nieodzowne.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#22

Post autor: Vreshcor » 06 kwie 2021, 22:24

Przeciez miech rozbierzesz ,opiłki sie wydmucha czy tez wypłucze .
Better is enemy of good.

ozzie
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 82
Rejestracja: 02 lut 2021, 10:33
Skąd: Kraków
Samochód: Tuareg 3.0 V6 TDI

#23

Post autor: ozzie » 07 kwie 2021, 15:18

Rozumiem, że chodzi o napełnienie samej sprężyny powietrznej wodą i wylanie, bo nie wygląda mi ona na rozbieralną - w sensie łatwego później złożenia do kupy. Chyba, że sprężyna uszczelnia się na dole amortyzatora nad widełkami i po zdjęciu jest "otwarta".
Sorry za dużo pytań, ale jak już czekam na tuleję to może jeszcze trzeba zamówić uszczelniacz na "dół" sprężyny po demontażu. Tu 2 dni tam 2, auto stoi a jezdzić się chce :D

Awatar użytkownika
pisula1
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 487
Rejestracja: 21 maja 2019, 20:42
Skąd: Lubin
Samochód: Touareg, 3.0 TDI-BKS

#24

Post autor: pisula1 » 07 kwie 2021, 19:38

miech.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ozzie
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 82
Rejestracja: 02 lut 2021, 10:33
Skąd: Kraków
Samochód: Tuareg 3.0 V6 TDI

#25

Post autor: ozzie » 07 kwie 2021, 19:51

@pisula1 - czyli uszczelnienie sprężyny jest na oringu który wskazuje strzałka "amortyzator" tak jak pisałem? Po zsunięciu "tłoka kształtowego" z "amortyzatora" mamy dostęp do wnętrza poduszki. Dobrze rozumiem? Podobny rysunek jest w Elsie i stąd moje przypuszczenia.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#26

Post autor: Vreshcor » 07 kwie 2021, 21:56

Odkrecasz gorę i wysuwasz amortyzator .Na dole jest oring . Myslalem ze masz to juz rozebrane do dlubania w zaworku.
Better is enemy of good.

ozzie
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 82
Rejestracja: 02 lut 2021, 10:33
Skąd: Kraków
Samochód: Tuareg 3.0 V6 TDI

#27

Post autor: ozzie » 07 kwie 2021, 22:17

No nie rozbierałem kolumny na części pierwsze. Miałem nadzieję, że wykręcę resztki, wkręcę nowy i heja za ster. Zakładałem, że nie będzie konieczności rozbierania i wymiany tego oringu - co zaleca Elsa. Teraz czekam na tulejkę naprawczą bo w Krk 10x1 mieli tylko drutowe i długie, więc i oring mogę zamówić. A to znowu oddala posadzenie tyłka za ster :(
Przy grzebaniu w dziurę (czytaj otwór bo dziurę to ..... ;P ) napchałem żelu i odciągałem syfki więc gdyby gwint był ok to bez rozbierania i czyszczenia mógłbym śmiało zakładać na auto.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#28

Post autor: Vreshcor » 07 kwie 2021, 22:35

Oba oringi gora i dół nowe . Na pewno beda odksztalcone i plaskie jak flak .
Better is enemy of good.

ozzie
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 82
Rejestracja: 02 lut 2021, 10:33
Skąd: Kraków
Samochód: Tuareg 3.0 V6 TDI

#29

Post autor: ozzie » 08 kwie 2021, 8:39

A można prosić numerki albo wymiary? Etki nie mam :(
Edit... glupi ja.. jest etka online ;)
96x4 góra i 70x4 dól... is it correct?

Awatar użytkownika
pisula1
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 487
Rejestracja: 21 maja 2019, 20:42
Skąd: Lubin
Samochód: Touareg, 3.0 TDI-BKS

#30

Post autor: pisula1 » 08 kwie 2021, 10:06

Correct

ODPOWIEDZ