Opadanie przodu - pneumatyka

Rav
Bywalec
Bywalec
Posty: 48
Rejestracja: 10 cze 2021, 19:56
Skąd: Wrocław
Samochód: Touareg 3.0 tdi 2007r

Re: Opadanie przodu - pneumatyka

#11

Post autor: Rav » 31 lip 2021, 9:22

Witam ponownie, jak pisalem wczesniej o szczelnosci zaworkow ktore niby sa ok bo tak warsztat powiedzial to jednak sie mylilem. Usiadlem sam przy tych zaworkach pryskalem woda z plynem do naczyn siedzialem i czekalem. Okazalo sie ze bardzo powoli ale jednak ucieka powietrze z jednego zaworka. Wiec teraz nowy zestaw pytan po pierwsze czy jesli tyl nie opada to i tak nalezy wymianiac caly zestaw 4 zaworkow? Pytam bo tam z tylu chyba nie jest tak latwo wymienic. Pytanie drugie wazniejsze do ludzi majacych dosiwadczenie w temacie czy zaworki w aso czy zamienniki daja rade? Jesli zamienniki to moze ktos poleca jakies konkretne firme sprzedawce czy cokolwiej? Widze ze sa zamienniki za 60zl i za 200zl. No i czy one sa takie same czy tam jest roznica w nich przod tyl model auta i trzeba je kupowac po nr VIN?

Celestyn
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 486
Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
Skąd: Wrocław
Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI

#12

Post autor: Celestyn » 31 lip 2021, 9:27

Ja zmieniałem tylko przód bo z nim miałem problemy. Raz kupiłem zamienniki to się zawiesiły po chwili. Znalazłem oryginały na allegro.

Rav
Bywalec
Bywalec
Posty: 48
Rejestracja: 10 cze 2021, 19:56
Skąd: Wrocław
Samochód: Touareg 3.0 tdi 2007r

#13

Post autor: Rav » 02 sie 2021, 12:52

Ile powinien kosztowac oryginal zeby bylo wiadomo ze jest oryginalem? :-) tu jest napisane oryginalny a jest na to zbyt tani zapewne https://nagengast.pl/produkt/zawor-cisn ... g-2002-09/

fox33
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 96
Rejestracja: 23 maja 2019, 11:13
Skąd: Warszawa
Samochód: 6.0 W12 BJN
4.2 AXQ

#14

Post autor: fox33 » 02 sie 2021, 13:21

Na Allegro te opisane jako oryginały są po 150-200 PLN. Znam kogoś kto kupił oryginalne w ASO po 25 zł sztuka, bo karton był zalany i wyprzedawali magazyn 😉

Rav
Bywalec
Bywalec
Posty: 48
Rejestracja: 10 cze 2021, 19:56
Skąd: Wrocław
Samochód: Touareg 3.0 tdi 2007r

#15

Post autor: Rav » 06 sie 2021, 12:20

Zaworki są teraz pytanko o wymianę czy ja to sam mogę sobie wymienić czy trzeba znac jakies ukryte sztuczki magiczne? Np doktrecanie tego to jakims kluczem dynanometrycznym czy zwyczajnie na wyczucie? Przed wymiana trzeba cos robic np opuscic zawieszenie na ten tryb zaladunkowy?

Rav
Bywalec
Bywalec
Posty: 48
Rejestracja: 10 cze 2021, 19:56
Skąd: Wrocław
Samochód: Touareg 3.0 tdi 2007r

#16

Post autor: Rav » 17 sie 2021, 13:03

Zaworki wymienione i problem znikł. Dzieki za rady

fox33
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 96
Rejestracja: 23 maja 2019, 11:13
Skąd: Warszawa
Samochód: 6.0 W12 BJN
4.2 AXQ

#17

Post autor: fox33 » 18 sie 2021, 18:10

Gdybyś miał kiedykolwiek amortyzatory na wierzchu to rób od razu czyszczenie głowicy (przylgni), tam gdzie Oring, bo aluminium koroduje i się utlenia, silikon dodatkowo, a po skręceniu podkład do aluminium i farba/zabezpieczenie, tylko nie bitumiczne. I spokój na lata 😁 Ja ostatnio robiłem tył, bo zaworki trzymały tylko góra puszczała

Rav
Bywalec
Bywalec
Posty: 48
Rejestracja: 10 cze 2021, 19:56
Skąd: Wrocław
Samochód: Touareg 3.0 tdi 2007r

#18

Post autor: Rav » 22 sie 2021, 20:27

Ja nie wiem jeszcze jak to wyglada po wykreceniu ta glowica ale na pewno bede pamietal. Zaworki trzymaja ale przod jednak dalej opada tylko mniej np pol centa z jednej centymetr z drugiej wiec mozliwe ze zdemontuje te amortyzatory. Chociaz ostatnio postawilem auto odwrotnie na chodniku i opadl bardziej z drugiej strony niz zawsze wiec moze to po prostu normalne a ja jestem przewrazliwiony.

Celestyn
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 486
Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
Skąd: Wrocław
Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI

#19

Post autor: Celestyn » 23 sie 2021, 9:45

To powietrze, zmienia się ciśnienie od temperatury chociażby, nie ma co na zapas panikować. W układzie jest dość sporo złączy i każde nie jest idealnie szczelne. Jeśli auto stoi przez kilka dni i nie leży całkiem na glebie, nie ma co się martwić.

Rav
Bywalec
Bywalec
Posty: 48
Rejestracja: 10 cze 2021, 19:56
Skąd: Wrocław
Samochód: Touareg 3.0 tdi 2007r

#20

Post autor: Rav » 24 sie 2021, 5:10

Celestyn pisze:
23 sie 2021, 9:45
To powietrze, zmienia się ciśnienie od temperatury chociażby, nie ma co na zapas panikować. W układzie jest dość sporo złączy i każde nie jest idealnie szczelne. Jeśli auto stoi przez kilka dni i nie leży całkiem na glebie, nie ma co się martwić.
Co racja to racja :)

ODPOWIEDZ