Starter/booster
- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
Re: Starter/booster
516 chyba dlatego, że wyższy prąd ładowania i nie trzeba pilnować momentu odłączenia
Wiem, że za wcześnie kończy ładowanie (nie przywraca w pełni gęstości elektrolitu), ale czytałem gdzieś, że wystarczy pozostawić 2-3 h podłączony, mimo zapalonej lampki "akumulator naładowany" i ponoć "dochodzi" do 1,28 g/cm3.
Wiem, że za wcześnie kończy ładowanie (nie przywraca w pełni gęstości elektrolitu), ale czytałem gdzieś, że wystarczy pozostawić 2-3 h podłączony, mimo zapalonej lampki "akumulator naładowany" i ponoć "dochodzi" do 1,28 g/cm3.
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
EST516 przechodzi w napięcie buforowe czyli pewnie coś ok 13.8V. Nie miałem takiego w rękach żeby pomierzyć ale to za mało na wysycenie. Generalnie trudno jest zrobić taką ładowarkę która w automacie naładuje akumulator Pb i się wyłaczy. W pewnym momencie napięcie przestaje rosnąć prąd utrzymuje się na niskim poziomie ale to jeszcze nie jest 100 % naladowania. Z testów nie wynika żeby 516 miał większe prądy niż 305 bo to pewnie oparte o podobne transformatory.
Moje zdanie jest takie że za 150 zł trudno coś lepszego zrobić. A za 300 to już można się pokusić o zasilacz impulsowy 24V 300W
Do tego regulowana przetwornica step down dc/ dc CC CV , jakiś wyświetlacz prąd napięcie i mamy uniwersalna ładowarkę 300W.
PS.
Ciekawa modernizacja est305 w starej wersji ze sterowaniem po stronie pierwotnej.
Moje zdanie jest takie że za 150 zł trudno coś lepszego zrobić. A za 300 to już można się pokusić o zasilacz impulsowy 24V 300W
Do tego regulowana przetwornica step down dc/ dc CC CV , jakiś wyświetlacz prąd napięcie i mamy uniwersalna ładowarkę 300W.
PS.
Ciekawa modernizacja est305 w starej wersji ze sterowaniem po stronie pierwotnej.
Better is enemy of good.
- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
No to rozbawiłeś mnie setnie.
Masz do czynienia z osobą techniczną inaczej, która boleśnie dowiaduje się z której strony trzyma się lutownicę, dopiero po włączeniu do prądu.
Wiadomo, że nie będę nic przerabiał. Szukam gotowca.
Założenia (być może niemożliwe do zrealizowania):
1. Ładowarka ma być na tyle uniwersalna, że "obsłuży" akumulatory WET, GEL, AGM, do 150 Ah.
2. Chętnie 6/12 V.
3. Max prąd ładowania 15A.
4. Na tyle inteligentna, że rozpozna skrajnie rozładowany, lub zasiarczony akumulator, dobierze parametry ładowania, próbując odbudować taki akumulator.
5. Nie wymaga bezpośredniego nadzoru. Sama zakończy proces, lub przejdzie w stan podtrzymania.
6. Umożliwi ładowanie akumulatora, bez potrzeby odłączania klem (bezpieczne dla elektroniki pojazdu).
7. Cena do 400 PLN.
Boję się, że takie rzeczy to tylko w Erze, ale gdybyś miał jakąś propozycję, chętnie skorzystam.
Masz do czynienia z osobą techniczną inaczej, która boleśnie dowiaduje się z której strony trzyma się lutownicę, dopiero po włączeniu do prądu.
Wiadomo, że nie będę nic przerabiał. Szukam gotowca.
Założenia (być może niemożliwe do zrealizowania):
1. Ładowarka ma być na tyle uniwersalna, że "obsłuży" akumulatory WET, GEL, AGM, do 150 Ah.
2. Chętnie 6/12 V.
3. Max prąd ładowania 15A.
4. Na tyle inteligentna, że rozpozna skrajnie rozładowany, lub zasiarczony akumulator, dobierze parametry ładowania, próbując odbudować taki akumulator.
5. Nie wymaga bezpośredniego nadzoru. Sama zakończy proces, lub przejdzie w stan podtrzymania.
6. Umożliwi ładowanie akumulatora, bez potrzeby odłączania klem (bezpieczne dla elektroniki pojazdu).
7. Cena do 400 PLN.
Boję się, że takie rzeczy to tylko w Erze, ale gdybyś miał jakąś propozycję, chętnie skorzystam.
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
W budżecie 400zl ciężko o takie rozwiązanie z ładowarką procesorową a i w większym ideału się nie znajdzie.
Better is enemy of good.
-
- Bywalec
- Posty: 29
- Rejestracja: 30 maja 2019, 14:39
- Skąd: Szczecin
- Samochód: T I R5
Kilka lat temu, w związku z uszkodzeniem aku w moim outbacku (diesel), zmontowałem sobie akumulator z kondensatorów.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2510321.html
Jeździłem ze 2 lata na takim zestawie. Pięknie się to sprawdzało. Jedyny mankament to niska pojemność takiego zestawu 6x3000F
Obecnie stosuje to jako booster przy odpalaniu samochodów "znajomych".
Plusem jest to, że naładować można z dowolnego źródła 10-15V
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2510321.html
Jeździłem ze 2 lata na takim zestawie. Pięknie się to sprawdzało. Jedyny mankament to niska pojemność takiego zestawu 6x3000F

Obecnie stosuje to jako booster przy odpalaniu samochodów "znajomych".
Plusem jest to, że naładować można z dowolnego źródła 10-15V
- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
Miałeś rację.
Jak popatrzyłem na badziewne wykonanie i parametry innych prostowników, rodzimej produkcji czy importowanych z Chin, zdecydowałem się zaufać rosyjskiej myśli technicznej i będę zamawiał ostatecznie to: http://balsat.ru/kulon_912.php
- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
Zamówiłem, zapłaciłem 8000 rubelków i czekam na dostawę.
- Krzysztof
- Weteran
- Posty: 597
- Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
- Skąd: OtunagórceBieszczady
- Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....
Faktycznie godny uwagi.
Daj znać czy będziesz miał menu po angielsku.
Daj znać czy będziesz miał menu po angielsku.
- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
Jestem na tyle stary, że może być po rosyjsku 

- Krzysztof
- Weteran
- Posty: 597
- Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
- Skąd: OtunagórceBieszczady
- Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....
No ok
