Starter/booster

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

Re: Starter/booster

#41

Post autor: berater » 01 sty 2020, 22:42

516 chyba dlatego, że wyższy prąd ładowania i nie trzeba pilnować momentu odłączenia
Wiem, że za wcześnie kończy ładowanie (nie przywraca w pełni gęstości elektrolitu), ale czytałem gdzieś, że wystarczy pozostawić 2-3 h podłączony, mimo zapalonej lampki "akumulator naładowany" i ponoć "dochodzi" do 1,28 g/cm3.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1687
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#42

Post autor: Vreshcor » 02 sty 2020, 1:21

EST516 przechodzi w napięcie buforowe czyli pewnie coś ok 13.8V. Nie miałem takiego w rękach żeby pomierzyć ale to za mało na wysycenie. Generalnie trudno jest zrobić taką ładowarkę która w automacie naładuje akumulator Pb i się wyłaczy. W pewnym momencie napięcie przestaje rosnąć prąd utrzymuje się na niskim poziomie ale to jeszcze nie jest 100 % naladowania. Z testów nie wynika żeby 516 miał większe prądy niż 305 bo to pewnie oparte o podobne transformatory.
Moje zdanie jest takie że za 150 zł trudno coś lepszego zrobić. A za 300 to już można się pokusić o zasilacz impulsowy 24V 300W
Do tego regulowana przetwornica step down dc/ dc CC CV , jakiś wyświetlacz prąd napięcie i mamy uniwersalna ładowarkę 300W.
PS.
Ciekawa modernizacja est305 w starej wersji ze sterowaniem po stronie pierwotnej.
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#43

Post autor: berater » 02 sty 2020, 7:46

No to rozbawiłeś mnie setnie.
Masz do czynienia z osobą techniczną inaczej, która boleśnie dowiaduje się z której strony trzyma się lutownicę, dopiero po włączeniu do prądu.
Wiadomo, że nie będę nic przerabiał. Szukam gotowca.

Założenia (być może niemożliwe do zrealizowania):
1. Ładowarka ma być na tyle uniwersalna, że "obsłuży" akumulatory WET, GEL, AGM, do 150 Ah.
2. Chętnie 6/12 V.
3. Max prąd ładowania 15A.
4. Na tyle inteligentna, że rozpozna skrajnie rozładowany, lub zasiarczony akumulator, dobierze parametry ładowania, próbując odbudować taki akumulator.
5. Nie wymaga bezpośredniego nadzoru. Sama zakończy proces, lub przejdzie w stan podtrzymania.
6. Umożliwi ładowanie akumulatora, bez potrzeby odłączania klem (bezpieczne dla elektroniki pojazdu).
7. Cena do 400 PLN.

Boję się, że takie rzeczy to tylko w Erze, ale gdybyś miał jakąś propozycję, chętnie skorzystam.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1687
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#44

Post autor: Vreshcor » 02 sty 2020, 9:17

W budżecie 400zl ciężko o takie rozwiązanie z ładowarką procesorową a i w większym ideału się nie znajdzie.
Better is enemy of good.

Dubelt
Bywalec
Bywalec
Posty: 29
Rejestracja: 30 maja 2019, 14:39
Skąd: Szczecin
Samochód: T I R5

#45

Post autor: Dubelt » 02 sty 2020, 11:56

Kilka lat temu, w związku z uszkodzeniem aku w moim outbacku (diesel), zmontowałem sobie akumulator z kondensatorów.

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2510321.html


Jeździłem ze 2 lata na takim zestawie. Pięknie się to sprawdzało. Jedyny mankament to niska pojemność takiego zestawu 6x3000F :(

Obecnie stosuje to jako booster przy odpalaniu samochodów "znajomych".

Plusem jest to, że naładować można z dowolnego źródła 10-15V

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#46

Post autor: berater » 05 sty 2020, 14:10

Vreshcor pisze:
02 sty 2020, 9:17
W budżecie 400zl ciężko o takie rozwiązanie z ładowarką procesorową
Miałeś rację.
Jak popatrzyłem na badziewne wykonanie i parametry innych prostowników, rodzimej produkcji czy importowanych z Chin, zdecydowałem się zaufać rosyjskiej myśli technicznej i będę zamawiał ostatecznie to: http://balsat.ru/kulon_912.php

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#47

Post autor: berater » 09 sty 2020, 23:02

Zamówiłem, zapłaciłem 8000 rubelków i czekam na dostawę.

Awatar użytkownika
Krzysztof
Weteran
Weteran
Posty: 597
Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
Answers: 1
Skąd: OtunagórceBieszczady
Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....

#48

Post autor: Krzysztof » 10 sty 2020, 9:26

Faktycznie godny uwagi.
Daj znać czy będziesz miał menu po angielsku.


Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#49

Post autor: berater » 10 sty 2020, 9:40

Jestem na tyle stary, że może być po rosyjsku :lol:

Awatar użytkownika
Krzysztof
Weteran
Weteran
Posty: 597
Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
Answers: 1
Skąd: OtunagórceBieszczady
Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....

#50

Post autor: Krzysztof » 10 sty 2020, 10:03

berater pisze:
10 sty 2020, 9:40
Jestem na tyle stary, że może być po rosyjsku :lol:
No ok :lol:, mi też wpajali przyjaźń polsko-radziecką przez lata i też sobie z tym językiem poradzę. Mieszkam 3 km od granicy z UKR więc język mam praktycznie na codzień ale byłem zmuszony nauczyć się angielakiego, a i łatwiej go czytać niż cyrylicę którą raczej i Ty nie do końca już pamiętasz.

ODPOWIEDZ