
Sygnalizacja procesu wypalania dpf
-
- Bywalec
- Posty: 15
- Rejestracja: 07 gru 2019, 12:27
- Skąd: Trójmiasto
- Samochód: Touareg II 3.0 RR 4.4 Autobiography
Re: Sygnalizacja procesu wypalania dpf
Jest kontrolka i komunikat o wypalaniu, gaśnie kiedy proces się zakończy. Jak przerwiesz i odpalisz ponownie po postoju, świeci dalej aż do zakończenia . Robiłem raz , jazda po obwodnicy trójmiasta nic nie dała , musiałem odbyć wycieczkę po autostradzie , 140 km/h redukcja do 5 -6 biegu , aby obroty były powyżej 3 tyś/min i po ok 50 km zgasła ..

- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
Jeśli jest kontrolka w T2, to niepotrzebnie Wam dupę zawracam.
Chyba trzeba sięgnąć do instrukcji
Chyba trzeba sięgnąć do instrukcji

- cinek
- Weteran
- Posty: 1007
- Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
- Skąd: Ostrzzzz
- Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda
Kontrolka zaswieca sie tylko jak jest jakas nieprawidlowosc
przy normalnym wypalaniu nic sie nie zaswieca 


-
- Bywalec
- Posty: 15
- Rejestracja: 07 gru 2019, 12:27
- Skąd: Trójmiasto
- Samochód: Touareg II 3.0 RR 4.4 Autobiography
Kontrolka żółta filtra cząstek stałych .Przyczyna zapalenia - filtr cząstek stałych zapchany sadzą . Działania - Jechać ok 15 minut z prędkością powyżej 70 km/h . Jeżeli kontrolka nie zgaśnie udać się do serwisu
U mnie jedyne co się nie zgadzało to , to iż nie napisali ze obroty ok 3 tyś lub wyżej i Że trwało to ok 20-25 min. To zasugerował mi mój mechanik . I jak pisałem proces wypalania się skończył i kontrolka w czasie jazdy zgasła .
Instrukcja strona 419 .
U mnie jedyne co się nie zgadzało to , to iż nie napisali ze obroty ok 3 tyś lub wyżej i Że trwało to ok 20-25 min. To zasugerował mi mój mechanik . I jak pisałem proces wypalania się skończył i kontrolka w czasie jazdy zgasła .
Instrukcja strona 419 .
-
- Pasjonat
- Posty: 266
- Rejestracja: 26 maja 2019, 22:29
- Skąd: Warszawa
- Samochód: Touareg `05r 3,0 TDI 226 KM automat pneumatyka
Instrukcja mówi o 2000 obr/min. i 20 minutach. Nie musi to być autostrada - wystarczy chyba i 1. bieg ? Byle 2000 obr.
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
1 bieg nie generuje odpowiedniego obciążenia . 3 - 4 i do 2.500 RPM jest optymalne. But w podłodze przerywa proces regeneracji wymuszonej, żeby silnik się nie wysypał...można sobie to podejrzeć w komputerze.
Better is enemy of good.
- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
U mnie w instrukcji opis ten sam, tyle że strona 533, jakby ktoś szukał.
+ to co napisał Kolega @Vreshcor załatwia sprawę świecącej się kontrolki filtra.
Ja jednak będę montował czujnik, żeby mieć kontrolę nad procesami dopalania niepowodującymi pojawienia się kontrolki.
Brakuje mi jeszcze wiedzy, czy fabrycznie układ wydechowy nie jest wyposażony w czujnik temperatury spalin. Bo jeśli jest, to może stąd wziąć sygnał do miernika i nie spawać kolejnego króćca.
Poza tym, zastanawiam się czy nie można wykorzystać jakoś sygnału z z czujników ciśnień, które z pewnością są przed i za dpf.
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Czujnik ciśnienia jest jeden, różnicowy.Mierzy różnice ciśnień pomiedzy przed i za DPF. Sygnał wyjściowy 0-5V
Czujnikow temp jest kilka ale dodatkowy odczyt wymagałby przemyślanego wzmacniacza pomiarowego aby nie zaburzać oryginalnego układu.
Czujnikow temp jest kilka ale dodatkowy odczyt wymagałby przemyślanego wzmacniacza pomiarowego aby nie zaburzać oryginalnego układu.
Better is enemy of good.
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Czujnik ciśnienia jest jeden, różnicowy.Mierzy różnice ciśnień pomiedzy przed i za DPF. Sygnał wyjściowy 0-5V
Czujnikow temp jest kilka ale dodatkowy odczyt wymagałby przemyślanego wzmacniacza pomiarowego aby nie zaburzać oryginalnego układu.
Czujnikow temp jest kilka ale dodatkowy odczyt wymagałby przemyślanego wzmacniacza pomiarowego aby nie zaburzać oryginalnego układu.
Better is enemy of good.
- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
No to nie ma cudów. Trza wiercić i spawać.
I jeszcze lamerskie pytanie. Czy obecność termopary nie zakłóci jakoś przepływu spalin, że zacznie sypać błędami?
Zgłoszę też ponownie poprzednie wątpliwości:
I jeszcze lamerskie pytanie. Czy obecność termopary nie zakłóci jakoś przepływu spalin, że zacznie sypać błędami?
Zgłoszę też ponownie poprzednie wątpliwości: