Sygnalizacja procesu wypalania dpf

piotrkw
Bywalec
Bywalec
Posty: 15
Rejestracja: 07 gru 2019, 12:27
Skąd: Trójmiasto
Samochód: Touareg II 3.0 RR 4.4 Autobiography

Re: Sygnalizacja procesu wypalania dpf

#11

Post autor: piotrkw » 25 gru 2019, 16:53

Jest kontrolka i komunikat o wypalaniu, gaśnie kiedy proces się zakończy. Jak przerwiesz i odpalisz ponownie po postoju, świeci dalej aż do zakończenia . Robiłem raz , jazda po obwodnicy trójmiasta nic nie dała , musiałem odbyć wycieczkę po autostradzie , 140 km/h redukcja do 5 -6 biegu , aby obroty były powyżej 3 tyś/min i po ok 50 km zgasła ..;-)

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#12

Post autor: berater » 25 gru 2019, 17:10

Jeśli jest kontrolka w T2, to niepotrzebnie Wam dupę zawracam.
Chyba trzeba sięgnąć do instrukcji :lol:

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1007
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#13

Post autor: cinek » 25 gru 2019, 19:58

Kontrolka zaswieca sie tylko jak jest jakas nieprawidlowosc :idea: przy normalnym wypalaniu nic sie nie zaswieca :roll:

piotrkw
Bywalec
Bywalec
Posty: 15
Rejestracja: 07 gru 2019, 12:27
Skąd: Trójmiasto
Samochód: Touareg II 3.0 RR 4.4 Autobiography

#14

Post autor: piotrkw » 25 gru 2019, 20:15

Kontrolka żółta filtra cząstek stałych .Przyczyna zapalenia - filtr cząstek stałych zapchany sadzą . Działania - Jechać ok 15 minut z prędkością powyżej 70 km/h . Jeżeli kontrolka nie zgaśnie udać się do serwisu
U mnie jedyne co się nie zgadzało to , to iż nie napisali ze obroty ok 3 tyś lub wyżej i Że trwało to ok 20-25 min. To zasugerował mi mój mechanik . I jak pisałem proces wypalania się skończył i kontrolka w czasie jazdy zgasła .
Instrukcja strona 419 .

Żeglarz
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 266
Rejestracja: 26 maja 2019, 22:29
Skąd: Warszawa
Samochód: Touareg `05r 3,0 TDI 226 KM automat pneumatyka

#15

Post autor: Żeglarz » 25 gru 2019, 23:27

Instrukcja mówi o 2000 obr/min. i 20 minutach. Nie musi to być autostrada - wystarczy chyba i 1. bieg ? Byle 2000 obr.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1687
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#16

Post autor: Vreshcor » 25 gru 2019, 23:37

1 bieg nie generuje odpowiedniego obciążenia . 3 - 4 i do 2.500 RPM jest optymalne. But w podłodze przerywa proces regeneracji wymuszonej, żeby silnik się nie wysypał...można sobie to podejrzeć w komputerze.
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#17

Post autor: berater » 26 gru 2019, 0:34

piotrkw pisze:
25 gru 2019, 20:15
Kontrolka żółta filtra cząstek stałych .Przyczyna zapalenia - filtr cząstek stałych zapchany sadzą . Działania - Jechać ok 15 minut z prędkością powyżej 70 km/h . Jeżeli kontrolka nie zgaśnie udać się do serwisu. Instrukcja strona 419.
U mnie w instrukcji opis ten sam, tyle że strona 533, jakby ktoś szukał.
+ to co napisał Kolega @Vreshcor załatwia sprawę świecącej się kontrolki filtra.

Ja jednak będę montował czujnik, żeby mieć kontrolę nad procesami dopalania niepowodującymi pojawienia się kontrolki.
Brakuje mi jeszcze wiedzy, czy fabrycznie układ wydechowy nie jest wyposażony w czujnik temperatury spalin. Bo jeśli jest, to może stąd wziąć sygnał do miernika i nie spawać kolejnego króćca.

Poza tym, zastanawiam się czy nie można wykorzystać jakoś sygnału z z czujników ciśnień, które z pewnością są przed i za dpf.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1687
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#18

Post autor: Vreshcor » 26 gru 2019, 9:55

Czujnik ciśnienia jest jeden, różnicowy.Mierzy różnice ciśnień pomiedzy przed i za DPF. Sygnał wyjściowy 0-5V
Czujnikow temp jest kilka ale dodatkowy odczyt wymagałby przemyślanego wzmacniacza pomiarowego aby nie zaburzać oryginalnego układu.
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1687
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#19

Post autor: Vreshcor » 26 gru 2019, 9:55

Czujnik ciśnienia jest jeden, różnicowy.Mierzy różnice ciśnień pomiedzy przed i za DPF. Sygnał wyjściowy 0-5V
Czujnikow temp jest kilka ale dodatkowy odczyt wymagałby przemyślanego wzmacniacza pomiarowego aby nie zaburzać oryginalnego układu.
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#20

Post autor: berater » 26 gru 2019, 11:19

No to nie ma cudów. Trza wiercić i spawać.
I jeszcze lamerskie pytanie. Czy obecność termopary nie zakłóci jakoś przepływu spalin, że zacznie sypać błędami?

Zgłoszę też ponownie poprzednie wątpliwości:
berater pisze:
25 gru 2019, 10:00
Ciekawe czy zwykły tłumikarz ogarnie wspawanie króćca.
Którędy najlepiej przejść z przewodami z komory silnika do kabiny?

ODPOWIEDZ