CKDA usterka Recyrkulacja za mały przepływ
- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
Re: CKDA usterka Recyrkulacja za mały przepływ
Tym razem kary nie będzie. Ale żeby mi to było ostatni raz.
- pisula1
- Pasjonat
- Posty: 495
- Rejestracja: 21 maja 2019, 20:42
- Skąd: Lubin
- Samochód: Touareg, 3.0 TDI-BKS
Nie drapać się. . ...
- shadow
- Bywalec
- Posty: 20
- Rejestracja: 10 wrz 2019, 7:25
- Skąd: Trojmiasto
- Samochód: VW Touareg II 3.0 TDI Sport 2011
Hey!_aleph_ pisze: ↑25 sie 2021, 18:37U mnie problem występuje, czyszczenie nie pomogło. Co ciekawe błąd wyskakuje gdy temperatura na dworze jest powyżej 25 stopni. W serwisie mówią, że egr z chłodnicą do wymiany bo podobno była jakaś wada konstrukcyjna.... Zrobiłem tak już 60tys i dpf nie zapchany więc nie wiem czy wymieniać ten egr....ale chyba wymienie
Czy udało się finalnie rozwiązać temat? U mnie objawy podobne - błąd pojawia się głównie wtedy, gdy jest wysoka temp zewnętrzna i silnik jest rozgrzany. Zaglądałem do kolektorów i rurki doprowadzającej spaliny z EGR do kolektora - są 'przykurzone' sadzą (może 1mm) ale nie ma dramatu.
- shadow
- Bywalec
- Posty: 20
- Rejestracja: 10 wrz 2019, 7:25
- Skąd: Trojmiasto
- Samochód: VW Touareg II 3.0 TDI Sport 2011
Cześć!
No więc jestem po czyszczeniu układu dolotowego w silniku CASA (155k km)- całość, od przepustnicy aż do głowicy, plus rura łącząca zawór EGR z kolektorem.
Nie pomogło - błąd "EGR - niewystarczający przepływ spalin" od czasu do czasu się ciągle pojawia.
Zawór EGR również wymieniony bo oryginalny już się przycinał.
Nic nie pomogło - to samo.
Przy okazji szukania przyczyn tego błędu zauważyłem, że czujnik MAF pokazuje przepływ 2.4g/s przy wyłączonym silniku co wydaje się wartością ewidentnie błędną (ale nie wiem, czy nie jest w granicach normy). Na obrotach jałowych (750/min) podaje przepływ powietrza w okolicach 11g/s.
Jak to wygląda u Was? Czy taka wartość to norma, czy MAF do wymiany? Bo czyszczony już był - nic to nie zmieniło.
Dzięki!
No więc jestem po czyszczeniu układu dolotowego w silniku CASA (155k km)- całość, od przepustnicy aż do głowicy, plus rura łącząca zawór EGR z kolektorem.
Nie pomogło - błąd "EGR - niewystarczający przepływ spalin" od czasu do czasu się ciągle pojawia.
Zawór EGR również wymieniony bo oryginalny już się przycinał.
Nic nie pomogło - to samo.
Przy okazji szukania przyczyn tego błędu zauważyłem, że czujnik MAF pokazuje przepływ 2.4g/s przy wyłączonym silniku co wydaje się wartością ewidentnie błędną (ale nie wiem, czy nie jest w granicach normy). Na obrotach jałowych (750/min) podaje przepływ powietrza w okolicach 11g/s.
Jak to wygląda u Was? Czy taka wartość to norma, czy MAF do wymiany? Bo czyszczony już był - nic to nie zmieniło.
Dzięki!
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 12 lut 2021, 17:36
- Skąd: mazowsze
- Samochód: VW Touareg 7P 3.0 TDI 285KM
shadow pisze: ↑31 sie 2023, 0:20Hey!_aleph_ pisze: ↑25 sie 2021, 18:37U mnie problem występuje, czyszczenie nie pomogło. Co ciekawe błąd wyskakuje gdy temperatura na dworze jest powyżej 25 stopni. W serwisie mówią, że egr z chłodnicą do wymiany bo podobno była jakaś wada konstrukcyjna.... Zrobiłem tak już 60tys i dpf nie zapchany więc nie wiem czy wymieniać ten egr....ale chyba wymienie
Czy udało się finalnie rozwiązać temat? U mnie objawy podobne - błąd pojawia się głównie wtedy, gdy jest wysoka temp zewnętrzna i silnik jest rozgrzany. Zaglądałem do kolektorów i rurki doprowadzającej spaliny z EGR do kolektora - są 'przykurzone' sadzą (może 1mm) ale nie ma dramatu.
Cześć,
Temat u mnie cały czas aktualny. Zmieniłem paliwo ( sieć stacji paliw) i jest jakby lepiej tnz. rzadziej się zapala. W ASO stwierdzili, że trzeba wymienić EGR wraz z chłodnicą ( cały komplet), trzeba założyć oryginalny z ASO VW ( starsze wersje miały jakąś wadę fabryczną ) i te dostępne w ASO mają zmienioną konstrukcję - czy to bajka czy prawda to nie wiem
