Poziom oleju na bagnecie V10 5.0 TDI
-
- Bywalec
- Posty: 42
- Rejestracja: 23 gru 2019, 15:55
- Skąd: Mazowieckie
- Samochód: TOUAREG FL V10
Poziom oleju na bagnecie V10 5.0 TDI
Jak poprawnie sprawdzić poziom oleju w Touaregu V10 tdi. Chodzi mi o to czy stan oleju na bagnecie powinno sprawdzać się na ciepłym silniku ,na zimnym czy temperatura oleju nie ma znaczenia. Pytam o to ponieważ od kiedy jestem w posiadaniu tego auta stan oleju sprawdzam na bieżąco ale sytuacja wygląda ,tak że kiedy silnik jest zimny (auto stoi np od 2 dni) przychodzę otwieram maskę wyciągam bagnet i jest on suchy. Następnie ponownie wkładam/wyjmuje bagnet sprawdzam i nadal suchy. Dopiero przy 3 sprawdzeniu na bagnecie pojawia się olej ale tylko na samy jego czubku tak ok 0,5 cm. Przy 4 próbie olej na czubku bagnetu widoczny jest już tak ok 1 cm i więcej aż do stanu minimum. Przy kolejnych powtórkach poziom oleju na bagnecie jest już poprawny po środku Min a Max i w kolejnych próbach już powyżej tego stanu nie wzrasta. Czy tak powinno być w tych silnikach? Czy jednak powinno sprawdzać się na ciepłym?
-
- Pasjonat
- Posty: 486
- Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
- Skąd: Wrocław
- Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI
Ja sprawdzam jakoś do godziny po rozgrzaniu i zatrzymaniu auta, jak olej ścieknie. Ogólnie nie ma reguły bo to kwestia budowy bagnetu, na pewno nie ma sensu zaraz po zgaszeniu silnika, bo jest rozrzucony po całym silniku.
W jednym aucie zimą, rurka od bagnetu zachodziła mi woda od kondensacji i zamarzła, nijak nie mogłem sprawdzić poziomu, więc wierzyłem czujnikowi
W jednym aucie zimą, rurka od bagnetu zachodziła mi woda od kondensacji i zamarzła, nijak nie mogłem sprawdzić poziomu, więc wierzyłem czujnikowi

- go-v10-go
- Pasjonat
- Posty: 191
- Rejestracja: 31 gru 2019, 11:14
- Skąd: pomorskie
- Samochód: 5.0 v10 BLE po lift.06
wyciągasz bagnet odczekujesz ok 1min.ponownie dokonujesz pomiaru po przez chwilowe włożenie bagnetu i stan musi być
:ale tylko za pierwszym razem pokaże dobrze:
kolejne już się rozlewa po bagnecie nie wiem to chyba system tzw.suchego bagnetu.
polega na tym że po wyciągnięciu bagnetu do komory wlewa się olej po ponownym włożeniu pokazuje stan
:ale tylko za pierwszym razem pokaże dobrze:
kolejne już się rozlewa po bagnecie nie wiem to chyba system tzw.suchego bagnetu.
polega na tym że po wyciągnięciu bagnetu do komory wlewa się olej po ponownym włożeniu pokazuje stan
-
- Bywalec
- Posty: 42
- Rejestracja: 23 gru 2019, 15:55
- Skąd: Mazowieckie
- Samochód: TOUAREG FL V10
W innych silnikach VW takich jak 2.0 tdi mam ,tak że kiedy bym nie sprawdzał to poziom oleju na bagnecie jest od raz poprawny (jeżeli nie przy pierwszym to już przy drugiej próbie pokazuje właściwy stan)
Chciałem się upewnić czy inne V10 też tak mają że suchy bagnet?
Jakiś czas temu w ASO przy wymianie oleju i filtrów (uparłem się aby pierwszy przegląd w PL był w aso) zapytałem mechanika o to i powiedział ,że nigdy z takim czymś się nie spotkał..ale faktycznie pierwsze sprawdzenie nie zawsze jest miarodajne.
Chciałem się upewnić czy inne V10 też tak mają że suchy bagnet?
Jakiś czas temu w ASO przy wymianie oleju i filtrów (uparłem się aby pierwszy przegląd w PL był w aso) zapytałem mechanika o to i powiedział ,że nigdy z takim czymś się nie spotkał..ale faktycznie pierwsze sprawdzenie nie zawsze jest miarodajne.
- go-v10-go
- Pasjonat
- Posty: 191
- Rejestracja: 31 gru 2019, 11:14
- Skąd: pomorskie
- Samochód: 5.0 v10 BLE po lift.06
a co do poziomu to na wymianie zalej do znaku maximum na bagnecie koniec tej spiralki i jeżeli masz zdrowy motor to śmiało zrobisz 10 tyś bez dolewek to diesel VW i ma swoje normy.
normom jest max.100/120 mil na 1000 km. tak z zapasem ale w przypadku rozsądnej eksploatacji czyli zawsze gasić jak olej ma minimum 75*-bo to go potrafi zabić na dłuższą metę.
a na trasie latać prędkością max stała do 160kmh.oczywiście odcinkowo można dmuchnąć a nawet trzeba sprawdzić.
przyjemności i frajdy.pozdro.
normom jest max.100/120 mil na 1000 km. tak z zapasem ale w przypadku rozsądnej eksploatacji czyli zawsze gasić jak olej ma minimum 75*-bo to go potrafi zabić na dłuższą metę.
a na trasie latać prędkością max stała do 160kmh.oczywiście odcinkowo można dmuchnąć a nawet trzeba sprawdzić.
przyjemności i frajdy.pozdro.
Ostatnio zmieniony 13 sty 2020, 22:31 przez go-v10-go, łącznie zmieniany 2 razy.
- go-v10-go
- Pasjonat
- Posty: 191
- Rejestracja: 31 gru 2019, 11:14
- Skąd: pomorskie
- Samochód: 5.0 v10 BLE po lift.06
zapomniałem dodać ze jeśli przestrzega się tych zasady to spokojnie bez a jak już dolewka nie powinna przekroczyć 500/700mil.po przejechaniu 10000km.
Ostatnio zmieniony 13 sty 2020, 22:32 przez go-v10-go, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 42
- Rejestracja: 23 gru 2019, 15:55
- Skąd: Mazowieckie
- Samochód: TOUAREG FL V10
W Aso gość wlał z tego co pamiętam 11,5 litra i pokazywało po środku miarki Po ponad roku stan się nie zmienił więc bez dolewek Natomiast w 2,0 tdi z tego samego rocznika wlewam ok 200ml na 1500km
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Ja p.....ole czytam i aż oczy przetarłem ,system suchego bagnetu
Tam wchodzi ok 12L oleju i różnica od min do max na tym plastiku na końcu to ok 2L. Zgaszony silnik ciepły czy zimny wyciągasz ,przecierasz szmatką ,wkładasz i wyciągasz jeszcze raz ,poziom oleju ma być pomiędzy minimum a maximum i tyle . Widać to doskonale chyba ze plastik odpadł z bagnetu .

Tam wchodzi ok 12L oleju i różnica od min do max na tym plastiku na końcu to ok 2L. Zgaszony silnik ciepły czy zimny wyciągasz ,przecierasz szmatką ,wkładasz i wyciągasz jeszcze raz ,poziom oleju ma być pomiędzy minimum a maximum i tyle . Widać to doskonale chyba ze plastik odpadł z bagnetu .
Better is enemy of good.
- go-v10-go
- Pasjonat
- Posty: 191
- Rejestracja: 31 gru 2019, 11:14
- Skąd: pomorskie
- Samochód: 5.0 v10 BLE po lift.06
ja tam nie wiem jaki plastik po środku bagnetu jest taka spiralka czy gwint na dłu.ok 1-1,5cm przy pełnym stanie 12L jest nieco nad tym znakiem ale trzyma przeważnie pod max.i to jest chyba suchy bagnet bo zawsze jest suchy po pierwszym wyciągnięciu bez względu na to czy zimny czy rozgrzany a pomiaru dokonasz po drugim włożeniu gdy olej spłynie w gniazdo bagnetu.ale dobra jesteśmy tu aby jak najwięcej dowiedzieć się.
- go-v10-go
- Pasjonat
- Posty: 191
- Rejestracja: 31 gru 2019, 11:14
- Skąd: pomorskie
- Samochód: 5.0 v10 BLE po lift.06
Ps.
i wymienić się praktyka i wiedza na temat swoich samochodów
i wymienić się praktyka i wiedza na temat swoich samochodów