Kontrolka płynu chłodzącego.
-
- Bywalec
- Posty: 15
- Rejestracja: 07 gru 2019, 12:27
- Skąd: Trójmiasto
- Samochód: Touareg II 3.0 RR 4.4 Autobiography
Re: Kontrolka płynu chłodzącego.
Coś wspólnego z EGR ale możliwe, że dziś będę wiedział dokładnie , łącznie z numerem części ..
-
- Bywalec
- Posty: 15
- Rejestracja: 07 gru 2019, 12:27
- Skąd: Trójmiasto
- Samochód: Touareg II 3.0 RR 4.4 Autobiography
Ok , jest , wymieniono zawór regulacyjny 059121737 AP Ciekł na osi dzwigni od podciśnienia . Kosztował o ile pamiętam w ASO ok 500 zł więc nie warto inwestować w żadne używki czy próbować naprawiać . Aby go wymienić sporo trzeba zdemontować z góry silnika. Koszty robocizny to 2-3 razy większe jak części więc nie warto kombinować .
- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
Dzięki. Podpytam mechanika.
Najgorsze jest to, że już raz kolektory dolotowe, egr, ściągał, żeby wymienić chłodniczkę oleju.
Ciekawe, czy znów mnie skasuje za ten demontaż i montaż.
Najgorsze jest to, że już raz kolektory dolotowe, egr, ściągał, żeby wymienić chłodniczkę oleju.
Ciekawe, czy znów mnie skasuje za ten demontaż i montaż.
-
- Bywalec
- Posty: 15
- Rejestracja: 07 gru 2019, 12:27
- Skąd: Trójmiasto
- Samochód: Touareg II 3.0 RR 4.4 Autobiography
Oś dzwigni ma to do siebie że nie cieknie w każdym położeniu, np. na zimnym nie cieknie , zaczyna dopiero jak się rozgrzeje i gruszka podciśnienia przesunie dźwignię. Cięzko więc zauważyć przeciek .ASO w Gdańsku miało te części na stanie i to w ilości kilku sztuk . Podobno to znany temat w tych silnikach.
- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
Sprawdziłem w ASO. Ten numer który podałeś się zgadza, ale z końcówką AP szedł ponoć do samochodów od roku 2018.
Do mojego (2013/2014 CRCA) był pierwotnie z literką R.
Potem były dwie modyfikacje i ostatecznie, do mego samochodu jest przeznaczony z końcówką AM.
Cena nawet niewysoka - 238,00 PLN. Tylko te koszty montażu

- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
Dowiaduję się dziś, że wymiana tego zaworu to są poważne koszty (robocizna). Ponoć jest tak głęboko, że trzeba rwać pompę wysokiego ciśnienia. Podobno jest to obliczane na min. 18 roboczogodzin. to wyjdzie 3-4 kzł. Masakra.
Może znacie jakiś pewny środek chemiczny (uszczelniacz) do układu chłodzenia, który może uszczelnić układ.
Może znacie jakiś pewny środek chemiczny (uszczelniacz) do układu chłodzenia, który może uszczelnić układ.
-
- Bywalec
- Posty: 15
- Rejestracja: 07 gru 2019, 12:27
- Skąd: Trójmiasto
- Samochód: Touareg II 3.0 RR 4.4 Autobiography
Nie.. pompa chyba nie była demontowana , fakt , jak pisałem sporo do zdjęcia , okablowanie ( sporo ) , listwy ciśnienia , przewody do wtryskiwaczy , EGR. , to tak z tego co pamiętam …. U mnie mechanik uwinął się w jakieś 8-10 godzin wszystkiego z rozebraniem i złożeniem . , oczywiście nie w ASO , z ASO były tylko części , Zawór i uszczelki . Uszczelniacze wszelkiego rodzaju przy połączeniu ruchowym, obrót , to "leczenie syfa pudrem "...
- Bullit
- Bywalec
- Posty: 49
- Rejestracja: 03 sie 2019, 20:38
- Skąd: MilkyWay
- Samochód: SpaceTouareg
Najszybciej to tym sobie mozna zatkac nagrzewnice i wszelkie wymienniki ciepła . Potem brak ogrzewania , chlodzenia i takie cyrki .berater pisze: ↑19 gru 2019, 11:29Dowiaduję się dziś, że wymiana tego zaworu to są poważne koszty (robocizna). Ponoć jest tak głęboko, że trzeba rwać pompę wysokiego ciśnienia. Podobno jest to obliczane na min. 18 roboczogodzin. to wyjdzie 3-4 kzł. Masakra.
Może znacie jakiś pewny środek chemiczny (uszczelniacz) do układu chłodzenia, który może uszczelnić układ.
Co do wymiany tego zaworka ,pracy jest troche ale nie na taka kwote .
- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
Kolejny pobyt u mechanika, ponowne rozebranie góry silnika, demontaż kolektorów, EGR, pompy wysokiego ciśnienia, wymiana wszystkich uszczelnień w układzie chłodzenia, które nie były wymieniane za pierwszym razem, wymiana zaworu regulacyjnego 059121737 AM.
Odetchnąłem z ulgą. Kosztowało, to kosztowało, ale spokój na lata.
O naiwności. Wczoraj otwieram samochód z pilota, otwieram drzwi kierowcy i dobiega mnie znajomy dźwięk bulgotania. Włączam zapłon, i na desce znienawidzona kontrolka sygnalizująca zbyt niski poziomu płynu.
Ręce opadają ja świeże wiśnie.
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1690
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Answers: 1
Ile tego ubywa ? Może dopiero się odpowietrzył. Poza góra silnika są inne możliwości na wycieki. Dolej barwnika UV i poszukaj.
Better is enemy of good.