Kontrolka płynu chłodzącego.

piotrkw
Bywalec
Bywalec
Posty: 15
Rejestracja: 07 gru 2019, 12:27
Skąd: Trójmiasto
Samochód: Touareg II 3.0 RR 4.4 Autobiography

Re: Kontrolka płynu chłodzącego.

#11

Post autor: piotrkw » 07 gru 2019, 13:12

Coś wspólnego z EGR ale możliwe, że dziś będę wiedział dokładnie , łącznie z numerem części ..

piotrkw
Bywalec
Bywalec
Posty: 15
Rejestracja: 07 gru 2019, 12:27
Skąd: Trójmiasto
Samochód: Touareg II 3.0 RR 4.4 Autobiography

#12

Post autor: piotrkw » 07 gru 2019, 13:27

Ok , jest , wymieniono zawór regulacyjny 059121737 AP Ciekł na osi dzwigni od podciśnienia . Kosztował o ile pamiętam w ASO ok 500 zł więc nie warto inwestować w żadne używki czy próbować naprawiać . Aby go wymienić sporo trzeba zdemontować z góry silnika. Koszty robocizny to 2-3 razy większe jak części więc nie warto kombinować .

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#13

Post autor: berater » 07 gru 2019, 13:48

Dzięki. Podpytam mechanika.
Najgorsze jest to, że już raz kolektory dolotowe, egr, ściągał, żeby wymienić chłodniczkę oleju.
Ciekawe, czy znów mnie skasuje za ten demontaż i montaż.

piotrkw
Bywalec
Bywalec
Posty: 15
Rejestracja: 07 gru 2019, 12:27
Skąd: Trójmiasto
Samochód: Touareg II 3.0 RR 4.4 Autobiography

#14

Post autor: piotrkw » 07 gru 2019, 14:12

Oś dzwigni ma to do siebie że nie cieknie w każdym położeniu, np. na zimnym nie cieknie , zaczyna dopiero jak się rozgrzeje i gruszka podciśnienia przesunie dźwignię. Cięzko więc zauważyć przeciek .ASO w Gdańsku miało te części na stanie i to w ilości kilku sztuk . Podobno to znany temat w tych silnikach.

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#15

Post autor: berater » 11 gru 2019, 11:21

piotrkw pisze:
07 gru 2019, 13:27
wymieniono zawór regulacyjny 059121737 AP Ciekł na osi dzwigni od podciśnienia . Kosztował o ile pamiętam w ASO ok 500 zł
Sprawdziłem w ASO. Ten numer który podałeś się zgadza, ale z końcówką AP szedł ponoć do samochodów od roku 2018.
Do mojego (2013/2014 CRCA) był pierwotnie z literką R.
Potem były dwie modyfikacje i ostatecznie, do mego samochodu jest przeznaczony z końcówką AM.
Cena nawet niewysoka - 238,00 PLN. Tylko te koszty montażu :evil:

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#16

Post autor: berater » 19 gru 2019, 11:29

Dowiaduję się dziś, że wymiana tego zaworu to są poważne koszty (robocizna). Ponoć jest tak głęboko, że trzeba rwać pompę wysokiego ciśnienia. Podobno jest to obliczane na min. 18 roboczogodzin. to wyjdzie 3-4 kzł. Masakra.

Może znacie jakiś pewny środek chemiczny (uszczelniacz) do układu chłodzenia, który może uszczelnić układ.

piotrkw
Bywalec
Bywalec
Posty: 15
Rejestracja: 07 gru 2019, 12:27
Skąd: Trójmiasto
Samochód: Touareg II 3.0 RR 4.4 Autobiography

#17

Post autor: piotrkw » 19 gru 2019, 14:25

Nie.. pompa chyba nie była demontowana , fakt , jak pisałem sporo do zdjęcia , okablowanie ( sporo ) , listwy ciśnienia , przewody do wtryskiwaczy , EGR. , to tak z tego co pamiętam …. U mnie mechanik uwinął się w jakieś 8-10 godzin wszystkiego z rozebraniem i złożeniem . , oczywiście nie w ASO , z ASO były tylko części , Zawór i uszczelki . Uszczelniacze wszelkiego rodzaju przy połączeniu ruchowym, obrót , to "leczenie syfa pudrem "...

Awatar użytkownika
Bullit
Bywalec
Bywalec
Posty: 49
Rejestracja: 03 sie 2019, 20:38
Skąd: MilkyWay
Samochód: SpaceTouareg

#18

Post autor: Bullit » 19 gru 2019, 18:27

berater pisze:
19 gru 2019, 11:29
Dowiaduję się dziś, że wymiana tego zaworu to są poważne koszty (robocizna). Ponoć jest tak głęboko, że trzeba rwać pompę wysokiego ciśnienia. Podobno jest to obliczane na min. 18 roboczogodzin. to wyjdzie 3-4 kzł. Masakra.

Może znacie jakiś pewny środek chemiczny (uszczelniacz) do układu chłodzenia, który może uszczelnić układ.
Najszybciej to tym sobie mozna zatkac nagrzewnice i wszelkie wymienniki ciepła . Potem brak ogrzewania , chlodzenia i takie cyrki .
Co do wymiany tego zaworka ,pracy jest troche ale nie na taka kwote .

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#19

Post autor: berater » 01 mar 2020, 17:34

berater pisze:
29 lis 2019, 17:59
Mechanik wymienił chłodniczkę oleju i króciec wodny, bo ponoć tędy były wycieki i między głowicami było sporo glikolu.
I w dalszym ciągu gdzieś płyn sp.....ływa. Praktycznie co drugi dzień muszę dolewać.
Kolejny pobyt u mechanika, ponowne rozebranie góry silnika, demontaż kolektorów, EGR, pompy wysokiego ciśnienia, wymiana wszystkich uszczelnień w układzie chłodzenia, które nie były wymieniane za pierwszym razem, wymiana zaworu regulacyjnego 059121737 AM.
Odetchnąłem z ulgą. Kosztowało, to kosztowało, ale spokój na lata.

O naiwności. Wczoraj otwieram samochód z pilota, otwieram drzwi kierowcy i dobiega mnie znajomy dźwięk bulgotania. Włączam zapłon, i na desce znienawidzona kontrolka sygnalizująca zbyt niski poziomu płynu.

Ręce opadają ja świeże wiśnie.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1690
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#20

Post autor: Vreshcor » 01 mar 2020, 19:54

Ile tego ubywa ? Może dopiero się odpowietrzył. Poza góra silnika są inne możliwości na wycieki. Dolej barwnika UV i poszukaj.
Better is enemy of good.

ODPOWIEDZ