Modyfikacja 4.2 TDI

Vinsent
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 77
Rejestracja: 13 sty 2020, 21:07
Skąd: Katowice
Samochód: Touareg 7P 4.2 TDI

Modyfikacja 4.2 TDI

#1

Post autor: Vinsent » 22 mar 2020, 8:27

Witajcie,

Noszę się z zamiarem zawirusowania mojego wymarzonego turka i w sieci znalazłem takie coś ... Chodzi o stożkowe filtry powietrza, czy jest sens się w to bawić , czy pozostać przy samym chipie?

Z góry dzięki za odpowiedzi :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
go-v10-go
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 191
Rejestracja: 31 gru 2019, 11:14
Skąd: pomorskie
Samochód: 5.0 v10 BLE po lift.06

#2

Post autor: go-v10-go » 22 mar 2020, 9:24

zwirusować na pewno warto to zawsze pare kucy i niutów więcej szybsza reakcji na pedał gazu mniejsze spalanie a z tymi filtrami to dobre dla młodych nie wiele dają i poza tym będzie głośniejszy

Vinsent
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 77
Rejestracja: 13 sty 2020, 21:07
Skąd: Katowice
Samochód: Touareg 7P 4.2 TDI

#3

Post autor: Vinsent » 22 mar 2020, 9:30

Też właśnie do tego doszedłem, widziałem że firmy robią pod 450 KM samym chipem więc wymiana tych filtrów (pomijając IC ) nie jest tutaj konieczna, jednak idąc dale w mody jakieś hybrydowe turbiny itd wówczas miałoby to większy sens :)

Awatar użytkownika
go-v10-go
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 191
Rejestracja: 31 gru 2019, 11:14
Skąd: pomorskie
Samochód: 5.0 v10 BLE po lift.06

#4

Post autor: go-v10-go » 22 mar 2020, 10:06

właśnie
kiedyś nie było takiej możliwości elektronicznie zwiększenia mocy i kombinowało się właśnie z filtrami wydechami strumienicami a na końcu były magnetyzery.

Awatar użytkownika
Krzysztof
Weteran
Weteran
Posty: 595
Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
Answers: 1
Skąd: OtunagórceBieszczady
Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....

#5

Post autor: Krzysztof » 22 mar 2020, 10:15

go-v10-go pisze:
22 mar 2020, 10:06
właśnie
kiedyś nie było takiej możliwości elektronicznie zwiększenia mocy i kombinowało się właśnie z filtrami wydechami strumienicami a na końcu były magnetyzery.
To było 'kiedyś' .
Dzisiaj wiemy że tego typu modyfikacjie nie dają kompletnie nic.
Zdecydowanie tylko modyfikacja oprogramowania sterownika silnika + dobra hamownia.

Vinsent
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 77
Rejestracja: 13 sty 2020, 21:07
Skąd: Katowice
Samochód: Touareg 7P 4.2 TDI

#6

Post autor: Vinsent » 22 mar 2020, 10:32

Dzięki Panowie za odpowiedzi tak też właśnie zrobię umówię wizytę i jak będę po wirusie wkleję wykres, jak to wyszło. Swoją drogą przydałby się na tym forum jeszcze dział "Tuning" :)

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1009
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#7

Post autor: cinek » 22 mar 2020, 10:59

jaki masz przebieg?

Vinsent
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 77
Rejestracja: 13 sty 2020, 21:07
Skąd: Katowice
Samochód: Touareg 7P 4.2 TDI

#8

Post autor: Vinsent » 22 mar 2020, 11:35

143 000 km odziwo ori :D

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#9

Post autor: Vreshcor » 22 mar 2020, 11:43

Z modyfikacji można jeszcze poprawić dolot tzn zamiast dwóch intercoolerow bocznych dać jeden na front co poprawi wydajność ,uprości orurowanie i szybkość reakcji turbiny.
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1009
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#10

Post autor: cinek » 22 mar 2020, 13:38

moim skromnym zdaniem ten motor jest wystarczająco dynamiczny a próbowanie robienia z niego wyścigówki to trochę przerost formy nad treścią :arrow: za duże opory powietrza, zbyt duża waga :roll: a co z hamulcami bo jeśli już to od nich powinno się zacząć mod

ODPOWIEDZ