Dynaudio Szum w głośnikach po otwarciu drzwi

ODPOWIEDZ
vah
Bywalec
Bywalec
Posty: 42
Rejestracja: 23 gru 2019, 15:55
Skąd: Mazowieckie
Samochód: TOUAREG FL V10

Dynaudio Szum w głośnikach po otwarciu drzwi

#1

Post autor: vah » 26 mar 2020, 21:29

Witam mam pytanie do posiadaczy systemów Dynaudio w T1 polift. Czy powinien występować szum w głośnikach po otwarciu auta przy wyłączonym radiu? Tzn. przychodzę do auta otwieram z pilota ,otwieram drzwi i słyszę szum/szmer wydobywający się z głośników. System Dynaudio navi RNS 510 fabrycznie montowany.

Celestyn
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 486
Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
Skąd: Wrocław
Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI

#2

Post autor: Celestyn » 27 mar 2020, 15:23

To chyba normalne, też tak mam.

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#3

Post autor: berater » 27 mar 2020, 18:28

Dziwne.

Celestyn
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 486
Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
Skąd: Wrocław
Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI

#4

Post autor: Celestyn » 27 mar 2020, 23:51

A u mnie jeszcze jest tak że ten cichy szum milknie po jakimś czasie jak nic nie robię chyba że znowu otworzę drzwi. Jak już włączy się radio to szum też ustaje. Wydaje mi się że to wzmacniacz jest odpalany, a szum się wydobywa bo nie ma żadnego sygnału na wejsciu.

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#5

Post autor: berater » 28 mar 2020, 18:18

Dynaudio w T2.
1. Plusy dodatnie - brak powyższych efektów.
2. Plusy ujemne - ponoć, tak pisał kiedyś @Vreshcor, w T1 grało leppiej.

vah
Bywalec
Bywalec
Posty: 42
Rejestracja: 23 gru 2019, 15:55
Skąd: Mazowieckie
Samochód: TOUAREG FL V10

#6

Post autor: vah » 28 mar 2020, 20:37

Celestyn pisze:
27 mar 2020, 23:51
A u mnie jeszcze jest tak że ten cichy szum milknie po jakimś czasie jak nic nie robię chyba że znowu otworzę drzwi. Jak już włączy się radio to szum też ustaje. Wydaje mi się że to wzmacniacz jest odpalany, a szum się wydobywa bo nie ma żadnego sygnału na wejsciu.
Dokładnie tak samo jest u mnie czyli wygląda na to ,że tak ma być. Też mam wrażenie jak by wzmacniacz był załączony i odpowiadał za ten szum.

A czy możliwe jest ,że to jest powodem rozładowania aku pod siedzeniem? Od wczoraj ładowałem dwa aku Jeden z bagażnika ten rozruchowy to AGM od nowości w aucie ale sprawny trzyma wartości drugi z pod siedzenia Banner zwykły (nowy roczny). Dziś rano oba w pełni naładowane i sprawdzone zamontowałem w aucie. Zrobiłem trasę 250 km (kilka odpaleń i słuchanie muzyki itp) po powrocie ten pod siedzeniem miał ledwo 12V napięcia a prąd rozruchowy spadł z 850A na 700A. Obserwowałem w trasie wskazówkę od ładowania i ciągle była w połowie (tak między 12 a 16) Czy ten system dynaudio może tak obciążać aku ,że alternator nie nadąża z ładowaniem?

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1687
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#7

Post autor: Vreshcor » 28 mar 2020, 22:38

Alternator 190 A ma nadazac, ale mozesz miec cos niesprawne . Zmierz napięcie ladowania jakimś miernikiem,ten wskaznik w zegarach nie jest wiarygodny.
Better is enemy of good.

vah
Bywalec
Bywalec
Posty: 42
Rejestracja: 23 gru 2019, 15:55
Skąd: Mazowieckie
Samochód: TOUAREG FL V10

#8

Post autor: vah » 28 mar 2020, 22:54

Vreshcor pisze:
28 mar 2020, 22:38
Alternator 190 A ma nadazac, ale mozesz miec cos niesprawne . Zmierz napięcie ladowania jakimś miernikiem,ten wskaznik w zegarach nie jest wiarygodny.

Zmierzyć napięcie ładowania na wolnych obrotach czy podczas jazdy? Pod obciążeniem czy z wyłączonymi odbiornikami? Czy wszystko po trochu ;) ?

vah
Bywalec
Bywalec
Posty: 42
Rejestracja: 23 gru 2019, 15:55
Skąd: Mazowieckie
Samochód: TOUAREG FL V10

#9

Post autor: vah » 28 mar 2020, 22:57

i czy wystarczy podpiąć miernik pod maskę do tych wystających bolców czy lepiej na aku pod siedzeniem?

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1687
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#10

Post autor: Vreshcor » 29 mar 2020, 12:10

Na wolnych obrotach w trzech punktach.Wyjcie alternatora, kołki i pod fotelem. Włacz do tego wszystko co sie da na prad to bedzie widac spadek napięcia im dalej od alternatora. Masa do silnika a potem do karoserii.
Okablowanie sniedzieje na zakuciach i czasem spadki sa bardzo duze. dotyczy to tez tej masy silnik/ podluznica.
Better is enemy of good.

ODPOWIEDZ