Zerowanie czujnika kąta skrętu kierownicy

ODPOWIEDZ
Smigacz1
Bywalec
Bywalec
Posty: 30
Rejestracja: 08 maja 2020, 10:42
Skąd: Rzeszów
Samochód: VW Touareg 2011r. 7P 3.0 tdi 240km

Zerowanie czujnika kąta skrętu kierownicy

#1

Post autor: Smigacz1 » 22 cze 2021, 13:22

Witam, chciałbym się dowiedzieć jak prezprowadzić Zerowanie czujnika kąta skrętu kierownicy za pomocą VCDSa. Mógłby mi ktoś pomóc?
Wymieniałem wahacze, następnie byłem za geometri, a mimo to delikatnie kierownica skręca mi w prawo. Z tego co się zdazyłem dowiedzieć pozostaje tylko właśnie ta kalibracja.

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1007
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#2

Post autor: cinek » 22 cze 2021, 13:52

bzdura maglownica jest mechaniczna nie elektryczna :arrow: nic nie da zerowanie proponuje zmienić zakład od geometrii :mrgreen: tez trochę potrenowałem ten temat dlatego podstawa to mega precyzyjny sprzęt i fachowiec który wie co robi 8-)

Smigacz1
Bywalec
Bywalec
Posty: 30
Rejestracja: 08 maja 2020, 10:42
Skąd: Rzeszów
Samochód: VW Touareg 2011r. 7P 3.0 tdi 240km

#3

Post autor: Smigacz1 » 22 cze 2021, 14:05

Ok Cinek, nie zebym Ci nie wierzył, ale mimo to chciałbym spróbować, nic mnie to nie kosztuje mógłbyś mi podać jak to przeprowadzić?
Z góry dzięki.

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1007
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#4

Post autor: cinek » 22 cze 2021, 14:46


Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1687
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#5

Post autor: Vreshcor » 23 cze 2021, 0:18

Kalibracja czujnika jest pod ESP żeby system wiedział że naprawde chcesz skręcać czy przypadkowo idzie bokiem.
A żeby kierownica była prosto do jazdy na wprost to się reguluje długość drążków kierowniczych.
Better is enemy of good.

Smigacz1
Bywalec
Bywalec
Posty: 30
Rejestracja: 08 maja 2020, 10:42
Skąd: Rzeszów
Samochód: VW Touareg 2011r. 7P 3.0 tdi 240km

#6

Post autor: Smigacz1 » 25 cze 2021, 11:50

Witam, jeszce raz proszę o pomoc.
Przy jezdzie na wprost czujnik kata skretu kierownicy G85 pokazuje mi na kompie w Mens. Blocks -08 w grupie 033 pole 3 ok. 2.40*, gdzie może być od -0.5* do 0,5*.
Przy jezdzie na wprost kierownicę mam prosto, jednak w momencie kiedy puszczę delikatnie przechyla się w prawo i auto na długim odcinku skręca.
Adaptację robiłem według tej procedury zaczerpnietej z http://wiki.ross-tech.com/ dla touareg 7P
Basic Setting
Steering Angle Sensor (G85) Calibration
[Select]
[16 - Steering Wheel]
Turn steering wheel at least 30 ° left or right and back straight ahead (Tolerance: ±0.5 °).
[Security Access - 16]
Enter 40168
[Do It!]
[Basic Settings - 04]
Group 001
[Go!]
Activate the Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
After a successful basic setting, field 3 should say "OK".
[Done, Go Back]
[Meas. Blocks - 08]
Group 033 Field 3 (Steering Angle Sensor -G85-)
Specification: 0.0 °
Tolerance (when straight): ±0.5 °
[Done, Go Back]
Mam VCDSa Hex 2 z alliexpress - czy to może byc ten problem że mogę tego skalibrować?
Jak ustawić aby przy jezdzie na wprost pokazywało 0*?

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1007
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#7

Post autor: cinek » 25 cze 2021, 13:14

Jak ściąga to wina geometrii a jeśli pokazuje źle to rzeczywiscie trza skalibrować zrob dokładnie jak piszą powinny się kąty poprawić co nie zmienia faktu że ściągać i tak będzie

Smigacz1
Bywalec
Bywalec
Posty: 30
Rejestracja: 08 maja 2020, 10:42
Skąd: Rzeszów
Samochód: VW Touareg 2011r. 7P 3.0 tdi 240km

#8

Post autor: Smigacz1 » 25 cze 2021, 13:45

Sorry za te pytania , ale nie wiem co jest grane, byłem na geometri i ustawili wszystko idealnie, wahacze wymienione przód i tył.
A czy nie jest czasem tak żę gdy przy jezdzie na wprost i kierownicy ustawionej równo czujnik pokazuje te ok 2* to przekładnia daży do 0* i jak puszczę kierownicę to dlatego delikatnie mi skreca ?

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1687
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#9

Post autor: Vreshcor » 25 cze 2021, 15:17

Na szczęście przekładnia i czujnik kąta skrętu nie wiedzą o swoim istnieniu więc nic nie dąży do niczego.
To że auto skręca to geometria( cała) nie tylko zbieżność przód oraz różnice w oporach toczenia kół.
Przy kalibracji trzeba przejechać ok 30 m po prostej .
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1007
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#10

Post autor: cinek » 26 cze 2021, 8:45

@Smigacz1 daj wydruk z geometrii

ODPOWIEDZ