Zerowanie czujnika kąta skrętu kierownicy
-
- Bywalec
- Posty: 30
- Rejestracja: 08 maja 2020, 10:42
- Skąd: Rzeszów
- Samochód: VW Touareg 2011r. 7P 3.0 tdi 240km
Zerowanie czujnika kąta skrętu kierownicy
Witam, chciałbym się dowiedzieć jak prezprowadzić Zerowanie czujnika kąta skrętu kierownicy za pomocą VCDSa. Mógłby mi ktoś pomóc?
Wymieniałem wahacze, następnie byłem za geometri, a mimo to delikatnie kierownica skręca mi w prawo. Z tego co się zdazyłem dowiedzieć pozostaje tylko właśnie ta kalibracja.
Wymieniałem wahacze, następnie byłem za geometri, a mimo to delikatnie kierownica skręca mi w prawo. Z tego co się zdazyłem dowiedzieć pozostaje tylko właśnie ta kalibracja.
- cinek
- Weteran
- Posty: 1007
- Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
- Skąd: Ostrzzzz
- Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda
bzdura maglownica jest mechaniczna nie elektryczna
nic nie da zerowanie proponuje zmienić zakład od geometrii
tez trochę potrenowałem ten temat dlatego podstawa to mega precyzyjny sprzęt i fachowiec który wie co robi 



-
- Bywalec
- Posty: 30
- Rejestracja: 08 maja 2020, 10:42
- Skąd: Rzeszów
- Samochód: VW Touareg 2011r. 7P 3.0 tdi 240km
Ok Cinek, nie zebym Ci nie wierzył, ale mimo to chciałbym spróbować, nic mnie to nie kosztuje mógłbyś mi podać jak to przeprowadzić?
Z góry dzięki.
Z góry dzięki.
- cinek
- Weteran
- Posty: 1007
- Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
- Skąd: Ostrzzzz
- Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Kalibracja czujnika jest pod ESP żeby system wiedział że naprawde chcesz skręcać czy przypadkowo idzie bokiem.
A żeby kierownica była prosto do jazdy na wprost to się reguluje długość drążków kierowniczych.
A żeby kierownica była prosto do jazdy na wprost to się reguluje długość drążków kierowniczych.
Better is enemy of good.
-
- Bywalec
- Posty: 30
- Rejestracja: 08 maja 2020, 10:42
- Skąd: Rzeszów
- Samochód: VW Touareg 2011r. 7P 3.0 tdi 240km
Witam, jeszce raz proszę o pomoc.
Przy jezdzie na wprost czujnik kata skretu kierownicy G85 pokazuje mi na kompie w Mens. Blocks -08 w grupie 033 pole 3 ok. 2.40*, gdzie może być od -0.5* do 0,5*.
Przy jezdzie na wprost kierownicę mam prosto, jednak w momencie kiedy puszczę delikatnie przechyla się w prawo i auto na długim odcinku skręca.
Adaptację robiłem według tej procedury zaczerpnietej z http://wiki.ross-tech.com/ dla touareg 7P
Basic Setting
Steering Angle Sensor (G85) Calibration
[Select]
[16 - Steering Wheel]
Turn steering wheel at least 30 ° left or right and back straight ahead (Tolerance: ±0.5 °).
[Security Access - 16]
Enter 40168
[Do It!]
[Basic Settings - 04]
Group 001
[Go!]
Activate the Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
After a successful basic setting, field 3 should say "OK".
[Done, Go Back]
[Meas. Blocks - 08]
Group 033 Field 3 (Steering Angle Sensor -G85-)
Specification: 0.0 °
Tolerance (when straight): ±0.5 °
[Done, Go Back]
Mam VCDSa Hex 2 z alliexpress - czy to może byc ten problem że mogę tego skalibrować?
Jak ustawić aby przy jezdzie na wprost pokazywało 0*?
Przy jezdzie na wprost czujnik kata skretu kierownicy G85 pokazuje mi na kompie w Mens. Blocks -08 w grupie 033 pole 3 ok. 2.40*, gdzie może być od -0.5* do 0,5*.
Przy jezdzie na wprost kierownicę mam prosto, jednak w momencie kiedy puszczę delikatnie przechyla się w prawo i auto na długim odcinku skręca.
Adaptację robiłem według tej procedury zaczerpnietej z http://wiki.ross-tech.com/ dla touareg 7P
Basic Setting
Steering Angle Sensor (G85) Calibration
[Select]
[16 - Steering Wheel]
Turn steering wheel at least 30 ° left or right and back straight ahead (Tolerance: ±0.5 °).
[Security Access - 16]
Enter 40168
[Do It!]
[Basic Settings - 04]
Group 001
[Go!]
Activate the Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
After a successful basic setting, field 3 should say "OK".
[Done, Go Back]
[Meas. Blocks - 08]
Group 033 Field 3 (Steering Angle Sensor -G85-)
Specification: 0.0 °
Tolerance (when straight): ±0.5 °
[Done, Go Back]
Mam VCDSa Hex 2 z alliexpress - czy to może byc ten problem że mogę tego skalibrować?
Jak ustawić aby przy jezdzie na wprost pokazywało 0*?
- cinek
- Weteran
- Posty: 1007
- Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
- Skąd: Ostrzzzz
- Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda
Jak ściąga to wina geometrii a jeśli pokazuje źle to rzeczywiscie trza skalibrować zrob dokładnie jak piszą powinny się kąty poprawić co nie zmienia faktu że ściągać i tak będzie
-
- Bywalec
- Posty: 30
- Rejestracja: 08 maja 2020, 10:42
- Skąd: Rzeszów
- Samochód: VW Touareg 2011r. 7P 3.0 tdi 240km
Sorry za te pytania , ale nie wiem co jest grane, byłem na geometri i ustawili wszystko idealnie, wahacze wymienione przód i tył.
A czy nie jest czasem tak żę gdy przy jezdzie na wprost i kierownicy ustawionej równo czujnik pokazuje te ok 2* to przekładnia daży do 0* i jak puszczę kierownicę to dlatego delikatnie mi skreca ?
A czy nie jest czasem tak żę gdy przy jezdzie na wprost i kierownicy ustawionej równo czujnik pokazuje te ok 2* to przekładnia daży do 0* i jak puszczę kierownicę to dlatego delikatnie mi skreca ?
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Na szczęście przekładnia i czujnik kąta skrętu nie wiedzą o swoim istnieniu więc nic nie dąży do niczego.
To że auto skręca to geometria( cała) nie tylko zbieżność przód oraz różnice w oporach toczenia kół.
Przy kalibracji trzeba przejechać ok 30 m po prostej .
To że auto skręca to geometria( cała) nie tylko zbieżność przód oraz różnice w oporach toczenia kół.
Przy kalibracji trzeba przejechać ok 30 m po prostej .
Better is enemy of good.
- cinek
- Weteran
- Posty: 1007
- Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
- Skąd: Ostrzzzz
- Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda
@Smigacz1 daj wydruk z geometrii