bicie kół 100-120km/h

yogibear1
Bywalec
Bywalec
Posty: 12
Rejestracja: 25 maja 2021, 14:31
Skąd: mazowsze
Samochód: VW Tuareg 4.2 7L 2004 r.

Re: bicie kół 100-120km/h

#11

Post autor: yogibear1 » 29 maja 2021, 7:40

A czy śruby mają coś do powiedzenia? Miałem ori felgi 19vw.A ja założyłem czarne od Cayenne. Czy gniazda felgi mogą się różnić? Niby to samo. Śruby z tulejka pływająca. Może tu coś jest na rzeczy? Może kula jest inna deczko.

Celestyn
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 486
Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
Skąd: Wrocław
Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI

#12

Post autor: Celestyn » 29 maja 2021, 8:23

Gniazda są różne ale raczej powinieneś mieć stożki. Ja mam śruby stałe stożki.
Piasty w Touaregu nie mają pełnego chwytu centrującego tylko 4 listki. Może tu coś jest przekoszone.
Ostatnia sprawa, czy felgi były malowane? Niektóre majstry malują po otworze centrującym i to już ma niezły wpływ na koło.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1690
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#13

Post autor: Vreshcor » 29 maja 2021, 10:04

Jeśli faktycznie tylko 100-120 to mocowanie felgi odpada , łomotało by przy mniejszych prędkościach . Może jakiś przegub zużyty ,łożysko albo podobny temat .
Hamulce sprawne ? Nie jest czasem tak ze to drzenie na kierownicy pojawia sie po hamowaniu?
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#14

Post autor: berater » 29 maja 2021, 10:18

Moim zdaniem zespół piasta-tarcza.
Nie pojedynczo, a właśnie razem.

Należy podjechać do warsztatu który toczy tarcze na samochodzie (dynamicznie).
Samego zabiegu toczenia nie polecam, ale jedną ze składowych zabiegu jest pomiar bicia tarcz na obracającym się zespole. I będziesz miał odpowiedź jaki jest stan piast, skoro tarcze są nowe.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1690
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#15

Post autor: Vreshcor » 29 maja 2021, 10:24

O nie doczytałem ze tarcze nowe .... łatwiej pogiac niz stare,
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
go-v10-go
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 191
Rejestracja: 31 gru 2019, 11:14
Skąd: pomorskie
Samochód: 5.0 v10 BLE po lift.06

#16

Post autor: go-v10-go » 30 maja 2021, 9:09

Śruby raczej muszą być z ruchomym stożkiem by centrowanie pozostawić piaście.

yogibear1
Bywalec
Bywalec
Posty: 12
Rejestracja: 25 maja 2021, 14:31
Skąd: mazowsze
Samochód: VW Tuareg 4.2 7L 2004 r.

#17

Post autor: yogibear1 » 30 maja 2021, 20:58

Stożek czy kuliste? nic nie bije przy hamowaniu i przez hamowanie. Dwa wewnętrzne przeguby wymienione.

wga
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 60
Rejestracja: 05 paź 2019, 20:20
Skąd: Gliwice
Samochód: 3.0, 2011

#18

Post autor: wga » 31 maja 2021, 20:07

Zrób plastelinowy odcisk gniazda śruby w feldze, to zobaczysz jaki ma kształt.

yogibear1
Bywalec
Bywalec
Posty: 12
Rejestracja: 25 maja 2021, 14:31
Skąd: mazowsze
Samochód: VW Tuareg 4.2 7L 2004 r.

#19

Post autor: yogibear1 » 11 cze 2021, 23:47

Tuleje przedniej trawersy i temat ogarnięty. Finito

Celestyn
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 486
Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
Skąd: Wrocław
Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI

#20

Post autor: Celestyn » 12 cze 2021, 0:06

Mówisz o sankach? Ciekawe, u mnie przy ostatniej diagnozie dziwnego pukania zobaczyłem że wszystkie wahacze mają już niezłe luzy mimo że wyglądają ładnie i brecha nic nie pokazuje, dopiero testy drogowe pod obciążeniem pokazują co się dziej, ale sanki wyglądały całkiem ładnie. Ciekawe czy po wymianie nie okaże się że to jednak sanki stukają :P

ODPOWIEDZ