7l 2005 2.5 tdi R5 problem ze sprzeglem klimatyzacji.
-
- Lekko uzależniony
- Posty: 75
- Rejestracja: 04 maja 2020, 14:51
- Skąd: Cieszanów
- Samochód: VW Touareg R5 2.5tdi
7l 2005 2.5 tdi R5 problem ze sprzeglem klimatyzacji.
Czesc wszystkim. Panowie i Panie mam problem ze sprzeglem klimatyzacji. Mianowicie podejrzewam iz calkowicie ono umarlo smiercia naturalna. Klima przestala dzialac a sprzeglo wydaje z siebie niesamowite odglosy do tego stopnia ze przy przyspieszeniu nie slychac zupelnie silnika. I teraz pytanie do Was. Czy jest jakis problem w tym ze sciagnal bym je calkowicie? Poniewaz narazie nie moge go wymienic na nowe a troche boje sie z tym jezdzic bo ostatnio na trasie po wlaczeniu obiegu na szybe automatycznie wlaczyla sie klima co doprowadzilo do tego ze wykladzina czy wygluszenie pod silnikiem poprostu zaczelo sie tlic i mialem problem na drodze. I pytanie jeszcze czy duzo roboty jest z tym sciagnieciem tego sprzegla?
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Tam klima się kręci cały czas niezależnie czy ja włączysz czy nie. Oczywiście możesz zdemontować ten gumowy łącznik i się przestanie sprężarka kręcić....właściwie to już przestała bo pewnie się zatarła tylko sprzęgło zrywalne hałasuje.
Better is enemy of good.
-
- Lekko uzależniony
- Posty: 75
- Rejestracja: 04 maja 2020, 14:51
- Skąd: Cieszanów
- Samochód: VW Touareg R5 2.5tdi
Kreci sie taki element wlasnie pomiedzy tym gumowym lacznikiem a sprezarka. Podejrzewam ze to wlasnie jest sprzeglo i wydaje mi sie ze to powoduje caly halas. Sprawdzalem na odpalonym silniku i moge to zatrzymac poprostu palcem. Jest duzo rozbierania zeby zdemontowac ten gumowy lacznik?
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Trzeba sprężarkę odkręcić .
Better is enemy of good.
-
- Lekko uzależniony
- Posty: 75
- Rejestracja: 04 maja 2020, 14:51
- Skąd: Cieszanów
- Samochód: VW Touareg R5 2.5tdi
Panowie ma ktos jakis rysunek czy cos w tym stylu jak sie do tego zabrac? Mysle ze duzo toboty nie bedzie z demontazem bo jak zauwazylem sprezarka trzyma sie na 3 srubach. Tylko czy nie bedzie pozniej jakiegos problemu z demotazem tego sprzegla?
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Sprężarkę wyjmiesz ze sprzeglem.
Miarka oleju i sprężarka.
Miarka oleju i sprężarka.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Better is enemy of good.
-
- Lekko uzależniony
- Posty: 75
- Rejestracja: 04 maja 2020, 14:51
- Skąd: Cieszanów
- Samochód: VW Touareg R5 2.5tdi
Pod jedynka jest ta guma. Czy dobrze rozumiem ze jest to przeniesienie napedu z silnika na sprezarke poprzez sprzeglo? I czy wystarczy jesli odkrece sprezarke odsune ja kawalek i zdejme ta gume? Czy to rozlaczy naped sprezarki?
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Odzyskaj czynnik i sprezarka do regeneracji , chyba mam nawet taką sprawną .
Better is enemy of good.
-
- Lekko uzależniony
- Posty: 75
- Rejestracja: 04 maja 2020, 14:51
- Skąd: Cieszanów
- Samochód: VW Touareg R5 2.5tdi
Mam problem bo jestem za granica. A tu umowic sie do jakiegos normalnego mechanika graniczy z cudem albo koszta beda takie co za nowa sprezarke. Wiec wolal bym tylko sciagnac ta gumowa tuleje a jak zjade do pl to wtedy to ogarnac.
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Zainwestuje w nasadkę 13 i kompresor na tyle odsuniesz żeby wyjąć gumowy łącznik. Myślę że nawet na wyższym krawężniku da się to zrobić.
Better is enemy of good.