7l 2005 2.5 tdi R5 problem ze sprzeglem klimatyzacji.

Seba1986
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 75
Rejestracja: 04 maja 2020, 14:51
Skąd: Cieszanów
Samochód: VW Touareg R5 2.5tdi

7l 2005 2.5 tdi R5 problem ze sprzeglem klimatyzacji.

#1

Post autor: Seba1986 » 09 paź 2020, 18:30

Czesc wszystkim. Panowie i Panie mam problem ze sprzeglem klimatyzacji. Mianowicie podejrzewam iz calkowicie ono umarlo smiercia naturalna. Klima przestala dzialac a sprzeglo wydaje z siebie niesamowite odglosy do tego stopnia ze przy przyspieszeniu nie slychac zupelnie silnika. I teraz pytanie do Was. Czy jest jakis problem w tym ze sciagnal bym je calkowicie? Poniewaz narazie nie moge go wymienic na nowe a troche boje sie z tym jezdzic bo ostatnio na trasie po wlaczeniu obiegu na szybe automatycznie wlaczyla sie klima co doprowadzilo do tego ze wykladzina czy wygluszenie pod silnikiem poprostu zaczelo sie tlic i mialem problem na drodze. I pytanie jeszcze czy duzo roboty jest z tym sciagnieciem tego sprzegla?

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1687
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#2

Post autor: Vreshcor » 09 paź 2020, 19:16

Tam klima się kręci cały czas niezależnie czy ja włączysz czy nie. Oczywiście możesz zdemontować ten gumowy łącznik i się przestanie sprężarka kręcić....właściwie to już przestała bo pewnie się zatarła tylko sprzęgło zrywalne hałasuje.
Better is enemy of good.

Seba1986
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 75
Rejestracja: 04 maja 2020, 14:51
Skąd: Cieszanów
Samochód: VW Touareg R5 2.5tdi

#3

Post autor: Seba1986 » 09 paź 2020, 20:19

Kreci sie taki element wlasnie pomiedzy tym gumowym lacznikiem a sprezarka. Podejrzewam ze to wlasnie jest sprzeglo i wydaje mi sie ze to powoduje caly halas. Sprawdzalem na odpalonym silniku i moge to zatrzymac poprostu palcem. Jest duzo rozbierania zeby zdemontowac ten gumowy lacznik?

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1687
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#4

Post autor: Vreshcor » 10 paź 2020, 1:11

Trzeba sprężarkę odkręcić .
Better is enemy of good.

Seba1986
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 75
Rejestracja: 04 maja 2020, 14:51
Skąd: Cieszanów
Samochód: VW Touareg R5 2.5tdi

#5

Post autor: Seba1986 » 11 paź 2020, 21:43

Panowie ma ktos jakis rysunek czy cos w tym stylu jak sie do tego zabrac? Mysle ze duzo toboty nie bedzie z demontazem bo jak zauwazylem sprezarka trzyma sie na 3 srubach. Tylko czy nie bedzie pozniej jakiegos problemu z demotazem tego sprzegla?

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1687
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#6

Post autor: Vreshcor » 12 paź 2020, 12:16

Sprężarkę wyjmiesz ze sprzeglem.
Miarka oleju i sprężarka.
AC Compressor.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Better is enemy of good.

Seba1986
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 75
Rejestracja: 04 maja 2020, 14:51
Skąd: Cieszanów
Samochód: VW Touareg R5 2.5tdi

#7

Post autor: Seba1986 » 12 paź 2020, 13:00

Pod jedynka jest ta guma. Czy dobrze rozumiem ze jest to przeniesienie napedu z silnika na sprezarke poprzez sprzeglo? I czy wystarczy jesli odkrece sprezarke odsune ja kawalek i zdejme ta gume? Czy to rozlaczy naped sprezarki?

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1687
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#8

Post autor: Vreshcor » 13 paź 2020, 0:09

Odzyskaj czynnik i sprezarka do regeneracji , chyba mam nawet taką sprawną .
Better is enemy of good.

Seba1986
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 75
Rejestracja: 04 maja 2020, 14:51
Skąd: Cieszanów
Samochód: VW Touareg R5 2.5tdi

#9

Post autor: Seba1986 » 13 paź 2020, 8:15

Mam problem bo jestem za granica. A tu umowic sie do jakiegos normalnego mechanika graniczy z cudem albo koszta beda takie co za nowa sprezarke. Wiec wolal bym tylko sciagnac ta gumowa tuleje a jak zjade do pl to wtedy to ogarnac.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1687
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#10

Post autor: Vreshcor » 13 paź 2020, 10:44

Zainwestuje w nasadkę 13 i kompresor na tyle odsuniesz żeby wyjąć gumowy łącznik. Myślę że nawet na wyższym krawężniku da się to zrobić.
Better is enemy of good.

ODPOWIEDZ