Sprawdzenie wartości pompowtryskiwaczy

wojtekz
Bywalec
Bywalec
Posty: 15
Rejestracja: 19 sie 2020, 22:05
Skąd: Zakopane
Samochód: VW Touareg 2.5 tdi BPE 2008

Sprawdzenie wartości pompowtryskiwaczy

#1

Post autor: wojtekz » 19 lis 2020, 15:45

Witam jak w temacie prośba o odczytanie logów pompowtryskow
Nr5 -0,28mg/h
Nr1 0,07mg/h
Nr2 -0,21mg/h
Nr3 -0,45mh/h
Nr4 0,02mg/h
Są wartości dodatnie i ujemne czy ktoś wie w jakich normach mogą pracować pompowtryskiwacze i czy moje z tych logów mieszczą się w normach?... dodam że zaobserwowane nieznaczne przebywanie ropy w oleju silnikowym dodatkowo od czasu do czasu dłużej kręci... wymienione uszczelniacze pompy tandemowej. Mechanicy doradzają wymianę uszczelnień pompowtryskiwaczy. Pytanie czy same pompki nie nadają się do regeneracji. Dziękuję . Pozdrawiam Wojtek

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1009
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#2

Post autor: cinek » 19 lis 2020, 16:03

korekcje eleganckie ale jeszcze bipy sa wazne w pompkach, poczekaj aż ekspert @Vreshcor się wypowie bo ja już nie pamiętam jak to było :roll:

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#3

Post autor: Vreshcor » 19 lis 2020, 18:09

Na razie nie ma czego komentować , korekty w normie.
BIPy kanał 23-24.
Może być że gumki się wyszuraly, albo i dziury w gniazdach wyklepane. Ale że to DPF to jeszcze kanały 68-74.
Paliwo może być od częstego wypalania.
Better is enemy of good.

wojtekz
Bywalec
Bywalec
Posty: 15
Rejestracja: 19 sie 2020, 22:05
Skąd: Zakopane
Samochód: VW Touareg 2.5 tdi BPE 2008

#4

Post autor: wojtekz » 19 lis 2020, 18:21

Vreshcor jest faktycznie kozak, dzięki za twoja wiedzę i poświęcenie z gory... sprawdzałem zapchanie dpf i jest na poziomie 23% nie jest zapchany .a nie jest to problem że na wtrysku 5 jest minus0,28 A na 3 plus 0,45.? Martwi mnie to przybywanie oleju , i czasami ciężkie odpalanie jest też zależność jak samochód stoi z górki to.latwiej odpala pod górkę ma ciężej czyli tak jakby paliwo uciekalo. Możesz mi podpowiedzieć jak.sprawidzic bipy? Dziękuję wam panowie

wojtekz
Bywalec
Bywalec
Posty: 15
Rejestracja: 19 sie 2020, 22:05
Skąd: Zakopane
Samochód: VW Touareg 2.5 tdi BPE 2008

#5

Post autor: wojtekz » 19 lis 2020, 18:28

20201119_125101_Easy-Resize.com.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#6

Post autor: Vreshcor » 19 lis 2020, 21:00

To na co patrzysz to korekty do dawek na wolnych obrotach, żeby silnik się kręcił że stałą prędkością . Nie ma w tym nic dziwnego że w jednym trzeba dodać w innym odjąć. Pokaż pozostałe bloki opisane wyżej , w Delphim są opisane to znajdziesz pomimo że numeracja jest pomieszana.
Better is enemy of good.

wojtekz
Bywalec
Bywalec
Posty: 15
Rejestracja: 19 sie 2020, 22:05
Skąd: Zakopane
Samochód: VW Touareg 2.5 tdi BPE 2008

#7

Post autor: wojtekz » 20 lis 2020, 11:52

Jestem umówiony na przyszły tydzien do mechanika , zrobię screena pozostałych bloków i wrzucę na forum.
Dodatkowo wyszło że zbyt często załącza się proces wypalania dpf? Przez lejace wtryski? ??

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#8

Post autor: Vreshcor » 20 lis 2020, 12:56

wojtekz pisze:
20 lis 2020, 11:52
Jestem umówiony na przyszły tydzien do mechanika , zrobię screena pozostałych bloków i wrzucę na forum.
Dodatkowo wyszło że zbyt często załącza się proces wypalania dpf? Przez lejace wtryski? ??
Czy wyszło to nie wiemy jeszcze ....prawda ? Trzeba poobserwować kilometry od ostatniego wypalania , czy wypala co 300 czy co 30 km . Bez komputera trzeba być wybitnie wyczulonym żeby wyłapać kiedy się zaczyna regeneracja DPF.
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 891
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#9

Post autor: berater » 20 lis 2020, 16:55

Nie bijcie jeśli bredzę.
W JGC było tak, że komputer dołączał podgrzewanie szyb,lusterek itp. urządzeń, aby zwiększyć obciążenie silnika, podczas dopalania. Wystarczyła zwykła dioda podłączona pod grzane lusterko, żebyśmy mieli sygnalizację aktywnego procesu dopalania.
Czy u nas działa to podobnie?

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1009
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#10

Post autor: cinek » 20 lis 2020, 17:18

Lusterka wlaczaja się chyba co jakiś czas szyby chyba zresztą też ,czasem widać chmurę jak się depnie akurat podczas wypalania albo jak się jedzie wolno to czuć specyficzny smrodek :roll:

ODPOWIEDZ