Przekroczony Poziom / Tył

ODPOWIEDZ
Sativa_Ucieka
Bywalec
Bywalec
Posty: 17
Rejestracja: 03 gru 2019, 19:45
Skąd: Mazury
Samochód: 3.2l V6 2003r. New York State

Przekroczony Poziom / Tył

#1

Post autor: Sativa_Ucieka » 15 paź 2020, 18:58

Witam forumowicz i miłośników Turasa :)

Dzisiaj z rana wsiadałem do auta po czym zaczął się poziomować... i napompował tył do maksymalnego poziomu. Mam wrażenia że do Extra High. Wysokość absolutna na czujnikach koło 180mm.
Mam plan zajechać na warsztat i odkręcić na rozdzielaczu zaworki od tylnych amorków powinień opaść i zobaczymy co dalej.

Ale jak strzelacie ? Pewnie wina sterownika ??

Często był taki problem iż touareg przy każdym odpaleniu poziomował się na nowo, opuszczał podnosił i tak w kółko. Nie zwracałem uwagi jeździłem dalej. Ale ten xtra level z tyłu to dość nie fajna i raczej mało bezpieczna opcja do użytkowania auta. Wymieniać sterownik ?? aledrogo są używane po 250 zł, można spróbować ?? :)

Awatar użytkownika
pisula1
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 487
Rejestracja: 21 maja 2019, 20:42
Skąd: Lubin
Samochód: Touareg, 3.0 TDI-BKS

#2

Post autor: pisula1 » 15 paź 2020, 19:11

Sprawdzałeś cięgienka od czujnikow wysokości?

Sativa_Ucieka
Bywalec
Bywalec
Posty: 17
Rejestracja: 03 gru 2019, 19:45
Skąd: Mazury
Samochód: 3.2l V6 2003r. New York State

#3

Post autor: Sativa_Ucieka » 15 paź 2020, 19:25

Są na miejscu. większych luzów nie mają. Jak pobujałem autem na boki to wartości się zmieniały. Więc chyba sprawne.

Awatar użytkownika
pisula1
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 487
Rejestracja: 21 maja 2019, 20:42
Skąd: Lubin
Samochód: Touareg, 3.0 TDI-BKS

#4

Post autor: pisula1 » 15 paź 2020, 19:32

Zrób najpierw kalibracje zawieszenia, kasę zawszę zdążysz wydać

Sativa_Ucieka
Bywalec
Bywalec
Posty: 17
Rejestracja: 03 gru 2019, 19:45
Skąd: Mazury
Samochód: 3.2l V6 2003r. New York State

#5

Post autor: Sativa_Ucieka » 15 paź 2020, 19:38

Kalibracje już kiedyś robiłem. Autko się wyrównało. A potem po nowym uruchomieniu znowu zaczęło się poziomować góra/dół.
Powiedzmy kończę jazdę, staje w miejscu. Auto się poziomuje i gaszę.
Odpalam, sprężarka zaczyna chodzić, nabija ciśnienie, upuszcza zaworem pod maską i znowu się poziomuje. I tak w kółko.

Ale na razie mam problem iż mam tył napompowany na maksa. I nie chce opuścić, w weekend zajadę na warsztat. I odkręce zaworki zobaczę co się stanie. Na jack mode, a potem spróbuje odpalić i się przejechać.
Bo innego rozwiązania nie widzę na chwilę obecną.

Celestyn
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 486
Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
Skąd: Wrocław
Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI

#6

Post autor: Celestyn » 15 paź 2020, 20:07

U mnie tył podniosło na maksa i nie chciało opuścić jak z przodu zaworki się zacinały. Weź z kompa odpal spuszczanie ciśnienia i zobacz czy zejdzie wszędzie na dół.

Żeglarz
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 263
Rejestracja: 26 maja 2019, 22:29
Skąd: Warszawa
Samochód: Touareg `05r 3,0 TDI 226 KM automat pneumatyka

#7

Post autor: Żeglarz » 15 paź 2020, 21:35

Ja mam chyba jakieś dziwadło ?
Czy zmieniam aku, czy padł bezpiecznik i przekaźnik kompresora zawieszenia, czy wysypało się cięgno zawieszenia auto zawsze samo się resetuje. Żadnych problemów. Zaraz wszystko wraca do normy. Czytając fora w życiu bym T. nie kupił.
Ps. sorry za OT.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#8

Post autor: Vreshcor » 16 paź 2020, 0:13

Sativa_Ucieka pisze:
15 paź 2020, 19:38
Kalibracje już kiedyś robiłem. Autko się wyrównało. A potem po nowym uruchomieniu znowu zaczęło się poziomować góra/dół.
Powiedzmy kończę jazdę, staje w miejscu. Auto się poziomuje i gaszę.
Odpalam, sprężarka zaczyna chodzić, nabija ciśnienie, upuszcza zaworem pod maską i znowu się poziomuje. I tak w kółko.

Ale na razie mam problem iż mam tył napompowany na maksa. I nie chce opuścić, w weekend zajadę na warsztat. I odkręce zaworki zobaczę co się stanie. Na jack mode, a potem spróbuje odpalić i się przejechać.
Bo innego rozwiązania nie widzę na chwilę obecną.
Z rożnych awarii sterownik jest najmniej prawdopodobny. Zapchane zaworki , uszkodzony rozdzielacz , stopione wężyki ,tam się nic skomplikowanego nie psuje :lol:
Better is enemy of good.

ODPOWIEDZ