
Wymiana oleju w skrzyni 0c8
- cinek
- Weteran
- Posty: 1007
- Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
- Skąd: Ostrzzzz
- Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda
Re: Wymiana oleju w skrzyni 0c8
Bo jak sie pytalem czy ktos juz lal zamiennik to nikt sie nie odezwal sprawdz se w archiwum 

- pisula1
- Pasjonat
- Posty: 495
- Rejestracja: 21 maja 2019, 20:42
- Skąd: Lubin
- Samochód: Touareg, 3.0 TDI-BKS
- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
Panowie, czy znacie jakiś olej ZF spełniający aprobaty i specyfikacje dla tej skrzyni?
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Nie znamy bo to nie jest skrzynia ZF'a, niby dlaczego mieliby aprobaty jakieś wydawać

Better is enemy of good.
- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
Producenci pojazdów określają swoje wymagania i nadają środkom smarnym własne aprobaty, niezależnie kto produkuje dany olej.
A dlaczego akurat ZF? Bo chciałem sprawdzić, czy mechanik który chce zalać taki olej do skrzyni wie co robi. Chciałem sprawdzić czy którykolwiek olej ZF spełnia aprobaty VW.
A dlaczego akurat ZF? Bo chciałem sprawdzić, czy mechanik który chce zalać taki olej do skrzyni wie co robi. Chciałem sprawdzić czy którykolwiek olej ZF spełnia aprobaty VW.
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
ZF nie jest producentem olejów , a jak jakieś środki certyfikuje to do swoich skrzyń . Tym bardziej dziwne by bylo gdyby VW certyfikował olej brendowany przez ZFa do skrzyni którą zamawia w AISINie .
Jestem ciekaw co ten mechanik by chciał wlać, Lifeguard fluid 8 ? Są oleje mniej lub bardziej sprawdzone w tej skrzyni ale olej od ZF to jakbyś pepsi z coca-colą chciał zmieszać .
Jestem ciekaw co ten mechanik by chciał wlać, Lifeguard fluid 8 ? Są oleje mniej lub bardziej sprawdzone w tej skrzyni ale olej od ZF to jakbyś pepsi z coca-colą chciał zmieszać .
Better is enemy of good.
- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
Też mam wątpliwości.
Wypytam go jutro na tę okoliczność.
Wypytam go jutro na tę okoliczność.
- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
Niewiele się dowiedziałem, bo człowiek ma dziś zamknięty warsztat. Jest w terenie, bo od piątku do niedzieli wyżywa się w rajdach samochodowych.
Zapewnił mnie tylko przez telefon, że olej ten zgodny jest ze specyfikacją VW G055540A2 i leje go do tych skrzyń z powodzeniem. Nazwy handlowej nie pamięta.
Nie znalazłem w necie żadnego oleju sygnowanego przez ZF, o tej specyfikacji.
Zapewnił mnie tylko przez telefon, że olej ten zgodny jest ze specyfikacją VW G055540A2 i leje go do tych skrzyń z powodzeniem. Nazwy handlowej nie pamięta.
Nie znalazłem w necie żadnego oleju sygnowanego przez ZF, o tej specyfikacji.
- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
Ostatecznie zdecydowałem, że Ravenol.
Ale samochodu nie mogę jeszcze odebrać, bo cieknie ponoć zawór chłodnicy oleju (jeśli tak się to nazywa) i jakiś oring przy niej. Do wymiany.
Rzeczywiście ubywało płynu chłodniczego i co jakiś czas odzywały się bulgoty z układu chłodzenia.
Żeby się dostać do niej, należy podobno zrzucić chłodnice, kolektory dolotowe, egr.
Kazałem też wymienić oleje w mostach, skrzyni rozdzielczej, filtr kabinowy, filtr paliwa.
Powyższa awaria układu chłodzenia wymusiła też wymianę oleju silnikowego (zmienionego 4 kkm
)
Jutro podobno odbiór o 10:00. Będzie bolało.
Ale samochodu nie mogę jeszcze odebrać, bo cieknie ponoć zawór chłodnicy oleju (jeśli tak się to nazywa) i jakiś oring przy niej. Do wymiany.
Rzeczywiście ubywało płynu chłodniczego i co jakiś czas odzywały się bulgoty z układu chłodzenia.
Żeby się dostać do niej, należy podobno zrzucić chłodnice, kolektory dolotowe, egr.
Kazałem też wymienić oleje w mostach, skrzyni rozdzielczej, filtr kabinowy, filtr paliwa.
Powyższa awaria układu chłodzenia wymusiła też wymianę oleju silnikowego (zmienionego 4 kkm

Jutro podobno odbiór o 10:00. Będzie bolało.
- Krzysztof
- Weteran
- Posty: 597
- Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
- Skąd: OtunagórceBieszczady
- Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....
Jestem ciekaw cen w stolicy.
Dodaj szczegółowy.
Dodaj szczegółowy.