Sygnalizacja procesu wypalania dpf
- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
Sygnalizacja procesu wypalania dpf
Brakuje mi informacji o początku i końcu procesu wypalania.
Wiem, że są różne symptomy takowego, tj. lekko podwyższone obroty biegu jałowego, bardziej twarda praca silnika, specyficzny zapach spalin, itp.
Nie mogę zrozumieć tego, że w tak wypasionym samochodzie, brakuje kontrolki.
Nie będę nasłuchiwał, czy biegał wokół samochodu i wąchał spaliny.
Przecież musi iść jakiś sygnał do układu wtryskowego, że ma dolać paliwa.
Jak i skąd przechwycić ten sygnał i podać na zwykłą diodę, żeby kierownik świadomie decydował o tym, że przerwie dopalanie, lub będzie kontynuował jazdę, żeby dokończyć proces.
Dla kogoś, kto często pokonuje długie trasy, nie ma to żadnego znaczenia. Ale tak jak dla mnie, który eksploatuje samochód przeważnie w mieście, wokół komina, byłaby to wyjątkowo cenna informacja.
Wiem, że są różne symptomy takowego, tj. lekko podwyższone obroty biegu jałowego, bardziej twarda praca silnika, specyficzny zapach spalin, itp.
Nie mogę zrozumieć tego, że w tak wypasionym samochodzie, brakuje kontrolki.
Nie będę nasłuchiwał, czy biegał wokół samochodu i wąchał spaliny.
Przecież musi iść jakiś sygnał do układu wtryskowego, że ma dolać paliwa.
Jak i skąd przechwycić ten sygnał i podać na zwykłą diodę, żeby kierownik świadomie decydował o tym, że przerwie dopalanie, lub będzie kontynuował jazdę, żeby dokończyć proces.
Dla kogoś, kto często pokonuje długie trasy, nie ma to żadnego znaczenia. Ale tak jak dla mnie, który eksploatuje samochód przeważnie w mieście, wokół komina, byłaby to wyjątkowo cenna informacja.
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Answers: 1
Nie ma takiego pojedynczego sygnału. Wypalanie to korelacja większej dawki + opoznione wtryski dawki głównej. Co można zrobić sensownego to zamontować wskaźnik EGT. Są gotowce z termoparą lub miliwoltomierz podpiąć do oryginalnego czujnika w turbinie. Przy spokojnej jeździe temperatura przekracza 400stC i wiesz że właśnie zaczął wypalanie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Better is enemy of good.
- Krzysztof
- Weteran
- Posty: 597
- Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
- Skąd: OtunagórceBieszczady
- Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....
Answers: 1
Nauczony doświadczeniami z innymi autami z DPF przed wyłączeniem silnika , skrzynia w pozycji na P i po prostu sprawdzam jakie spalanie pokazuje komputer . Jak jest więcej jak 1.4 ( silnik ma też wyższe obroty ) może to oznaczać wypalanie filtra. W T2 jeszcze mi sie nie zdarzyło , widocznie dopala mi sie podczas jazdy. Też jestem ciekaw objawu wypalania sadzy w T2.
- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
Pomijając, że nie ma wskaźników pasujących estetycznie do kokpitu Turka, pójdę tym śladem, dzięki.
Pozostaje dylemat, gdzie wpiąć się z termoparą. Przed czy za turbiną. Tego nie czuję.
Jesteś pewien tych wartości? Coś mi się kojarzy, że normalna temperatura spalin w turbodieslu to ok 500, a benzyny ok. 900 st.C.
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Answers: 1
Temperatur jestem pewien .
Cyfrowy wskaźnik jest niewielki , można schować w popielniczce i ma alarm.
Gdybym miasta spawać tulejkę pod termoparę to przed DPF....dłużej czujnik pożyje.
Cyfrowy wskaźnik jest niewielki , można schować w popielniczce i ma alarm.
Gdybym miasta spawać tulejkę pod termoparę to przed DPF....dłużej czujnik pożyje.
Better is enemy of good.
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Answers: 1
Temperatur jestem pewien .
Cyfrowy wskaźnik jest niewielki , można schować w popielniczce i ma alarm.
Gdybym miał spawać tulejkę pod termoparę to przed DPF....dłużej czujnik pożyje.
Cyfrowy wskaźnik jest niewielki , można schować w popielniczce i ma alarm.
Gdybym miał spawać tulejkę pod termoparę to przed DPF....dłużej czujnik pożyje.
Better is enemy of good.
- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
U mnie niestety popielniczka musi spełniać rolę podstawową. Poszukam innego miejsca.
Ciekawe czy zwykły tłumikarz ogarnie wspawanie króćca.
Którędy najlepiej przejść z komory silnika do kabiny?
Ciekawe czy zwykły tłumikarz ogarnie wspawanie króćca.
Którędy najlepiej przejść z komory silnika do kabiny?
- cinek
- Weteran
- Posty: 1007
- Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
- Skąd: Ostrzzzz
- Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda
Po co ta wiedza nie rozumiem moj jezdzi 90% w kolo komina 270na blacie i zero problemów z dpfami juz wolalbym miec wskaznik turbo cisnienia oleju i korekcji wtryskow 

- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
Po pierwsze primo, może stopień zakorkowania Twojej miejscowości jest znacząco mniejszy niż Warszawy.
Po drugie primo, miałem w Nissanie X-Trailu wskaźnik i się przyzwyczaiłem. Co prawda tam miałem tylko sygnalizację potrzeby dopalenia (zapchania filtra), a nie początku i końca, ale wiedziałem, że jeśli zapali się kontrolka, lepiej kontynuować jazdę aż zgaśnie.
Po drugie primo, miałem w Nissanie X-Trailu wskaźnik i się przyzwyczaiłem. Co prawda tam miałem tylko sygnalizację potrzeby dopalenia (zapchania filtra), a nie początku i końca, ale wiedziałem, że jeśli zapali się kontrolka, lepiej kontynuować jazdę aż zgaśnie.
- cinek
- Weteran
- Posty: 1007
- Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
- Skąd: Ostrzzzz
- Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda
Kontrolka jest żółta jak jest maly problem i chyba czerwona też ale ta żółta zaswiecila mi si sie chyba 2 razy 
