Sygnalizacja procesu wypalania dpf

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1007
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

Re: Sygnalizacja procesu wypalania dpf

#21

Post autor: cinek » 26 gru 2019, 11:39

Caly uklad jest z nierdzewki wiec tlumikarz musi umieć się obchodzic z takim materialem oczywiscie normalnym migomatem i zwyklym drutem tez pospawa ale chyba nie o to chodzi zeby sie trzymało a ma to byc trwałe i zgodne ze sztuką. Wg mnie to rura powinna byc zdemontowana i profesjonalnie wspawany krociec bo spawanie na aucie takich rzeczy to druciarstwo 8-)

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#22

Post autor: berater » 26 gru 2019, 12:33

O widzisz, cenna informacja. Nawet nie wiedziałem, że całość jest z nierdzewki.

Jest jakaś przelotka w pobliżu, żeby puścić kable do kabiny?

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1007
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#23

Post autor: cinek » 27 gru 2019, 4:21

Mysle ze na grodzi znajdziesz bez problemu jakas przelotke a co do ukladu wydechowego to mysle że wszystkie auta z dpf mają uklad z nierdzewki :arrow: zwykła stal nie wytrzymała by tak wysokich temperatur

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#24

Post autor: berater » 27 gru 2019, 12:05

Niekoniecznie.
W poprzednich moich 2 samochodach z tym wynalazkiem (dpf), tj. Nissan X-TRAIL 2.0 DCi (2008), Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD (2010) wydech był ze stali "rdzewnej".

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1687
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#25

Post autor: Vreshcor » 27 gru 2019, 13:28

berater pisze:
27 gru 2019, 12:05
Niekoniecznie.
W poprzednich moich 2 samochodach z tym wynalazkiem (dpf), tj. Nissan X-TRAIL 2.0 DCi (2008), Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD (2010) wydech był ze stali "rdzewnej".
Albo tylko niektóre elementy . Tak jak kolega wyzej napisał zwykła stal czarna przerdzewiała by po kilkunastu cyklach podgrzania i schłodzenia do tych 600stopni .
Typowo wszystkie opaski i śruby szlag trafia ale sam DPF czy katalizator nie widziałem żeby gdzieś był zardzewiały .
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#26

Post autor: berater » 27 gru 2019, 17:42

Zareagowałem, tylko dlatego, że Kolega @cinek użył sformułowania:
cinek pisze:
27 gru 2019, 4:21
a co do ukladu wydechowego to mysle że wszystkie auta z dpf mają uklad z nierdzewki :arrow: zwykła stal nie wytrzymała by tak wysokich temperatur
Uznałem, że mówi o całym układzie wydechowym. Reszta się zgadza :)

W jakiej odległości przed filtrem, wg Ciebie, powinienem wspawać ten króciec?
I ostatnie pytanie, czy termopara w rurze nie zaburzy przepływu spalin, na tyle, że pojawią się jakieś błędy?

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1687
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#27

Post autor: Vreshcor » 27 gru 2019, 19:21

Zobacz ile jest nadźgane czujników , jeden dodatkowy juz wiecej nie zaburzy . :D
845d157d4b8b847757e38c7f8aa8.jpg
Mysle ze najlepsze miejsce jest w kopule wejsciowej dpfa ,bo wczesniej wszystko w izolacji .
Nawet mozesz miec wolna tuleje wspawaną na wejsciu do dpfa ,bo w roznych konfiguracjach czujniki sa obsadzone albo i nie .
PS.
Z kolegą cinek o nierdzewne bym się nie kłócił bo on skład stali na węch wyczuwa .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#28

Post autor: berater » 27 gru 2019, 20:04

Tu absolutnie nikt z nikim się nie kłóci.
Usłyszawszy "układ wydechowy z nierdzewki", zrozumiałem, że Koledze chodziło o cały z kwasówki.
Teraz wiemy, że nie.

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1007
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#29

Post autor: cinek » 28 gru 2019, 12:06

mój ma cały uklad od kolektorow az do koncowek wydechow z nierdzewki na dodatek sa dwa na kazde 4 cylindry wiec myslalem ze w 3.0 tez jest :mrgreen: sruby tez sa z jakis innych materialow bo wykrecaja sie bez problemu (wyciagalem go przy okazji wymiany mostu)

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#30

Post autor: berater » 28 gru 2019, 12:23

I już mi humor popsułeś :)

ODPOWIEDZ