Sygnalizacja procesu wypalania dpf
- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
Re: Sygnalizacja procesu wypalania dpf
Interwały pewnie zależą od sposobu eksploatacji i stopnia zapchania filtra.
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Akurat ten przypadek jest bardzo skrupulatnie śledzony na przestrzeni kilkunastu tysiecy...filtr był regenerowany , potem nawet odłączyłem czujnik różnicy ciśnień i odczyty zatrzymały się na 8% a po 300 km i tak zaczął wypalanie.
. Już cały program przeglądałem gdzie to jest zapisane że akurat tyle km . Silnik 1.9 z filtrem.
Wiem jak wyłączyć całkiem a nie trafiłem jak go zmusić żeby bardziej wykorzystał pojemność filtra.

Wiem jak wyłączyć całkiem a nie trafiłem jak go zmusić żeby bardziej wykorzystał pojemność filtra.

Better is enemy of good.
- cinek
- Weteran
- Posty: 1007
- Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
- Skąd: Ostrzzzz
- Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda
moj tez wypala po ok 300 km czy to trasa czy komin 

- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
Nie znam się, to się wypowiem
Moim zdaniem zbyt często.

Moim zdaniem zbyt często.
- cinek
- Weteran
- Posty: 1007
- Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
- Skąd: Ostrzzzz
- Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda
moim tez ale co zrobisz widac tak ma byc 

- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
Dlatego uruchomiłem ten temat, bo wydaje się być istotny.
Każde dopalanie to dodatkowy dotrysk paliwa, żeby zwiększyć temperaturę spalin. Praktycznie nigdy nie spali się wszystko w komorze spalania i jak wiadomo, część spłynie po ściankach cylindra do miski olejowej.
Dobrze by było znać te interwały, dociec powodów częstego dopalania i podjąć działania w celu ich wydłużenia.
Jak przećwiczysz te apkę, daj koniecznie znać.
Każde dopalanie to dodatkowy dotrysk paliwa, żeby zwiększyć temperaturę spalin. Praktycznie nigdy nie spali się wszystko w komorze spalania i jak wiadomo, część spłynie po ściankach cylindra do miski olejowej.
Dobrze by było znać te interwały, dociec powodów częstego dopalania i podjąć działania w celu ich wydłużenia.
Jak przećwiczysz te apkę, daj koniecznie znać.
- cinek
- Weteran
- Posty: 1007
- Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
- Skąd: Ostrzzzz
- Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda
nie będę niewolnikiem swojego samochodu tym bardziej ze od początku jak go mam tak było wiec może tak ma być filtr się zapełnia i dlatego uruchamia się wypalanie a dlaczego tak szybko
bo to nie nowy samochód gdyby był nowy to wtedy bym dochodził czy to prawidłowe zachowanie czy nie
a apke sprawdze 



- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
Nie wiem ile km ma Twój nalatane.
Ja mam już 236 kkm na blacie i dopiero z nim zaczynam.
Będę musiał nim polatać ze 3 lata jeszcze. Wolałbym, żeby ew. remont silnika robił już następny właściciel
A jak będzie smarowany mieszaniną oleju silnikowego i napędowego, to słabo to widzę.
Po ostatecznej diagnozie wolałbym chyba zainwestować w nowy filtr/zamiennik.
Ja mam już 236 kkm na blacie i dopiero z nim zaczynam.
Będę musiał nim polatać ze 3 lata jeszcze. Wolałbym, żeby ew. remont silnika robił już następny właściciel

A jak będzie smarowany mieszaniną oleju silnikowego i napędowego, to słabo to widzę.
Po ostatecznej diagnozie wolałbym chyba zainwestować w nowy filtr/zamiennik.
- cinek
- Weteran
- Posty: 1007
- Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
- Skąd: Ostrzzzz
- Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda
a co jesli po wymianie filtra bedzie to samo ? vreschor pisał ze wymienił i nic to nie dało nadal częste interwały bardziej bym obstawiał wtryski lub turbinę
trza częściej wymieniać olej i bedzie dobrze 


- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Dokladnie sa tu rozne kategorie problemów:
-filtr zawalony popiołem przez co szybko sie zapełnia i czesto wypala
-niesprawny silnik który produkuje dużo sadzy przez co szybko zatyka filtr
-jazda wyłącznie po mieście i nieukończone cykle wypalania ( tu zazwyczaj jest widoczny problem z przybywaniem oleju bo wypalanie jest zbyt częste)
Skoro juz jest taki temat to prosze zeby wszyscy zajrzeli jakie maja maksymalne interwały
a konkretnie ile km od ostatniej regeneracji
to będzie jakiś pogląd na statystyki silników.
Better is enemy of good.