Touareg 5.0 TDI, wyciek paliwa

Kao
Bywalec
Bywalec
Posty: 11
Rejestracja: 09 wrz 2019, 22:04
Skąd: Francja
Samochód: Touareg 5.0

Touareg 5.0 TDI, wyciek paliwa

#1

Post autor: Kao » 09 wrz 2019, 22:13

Potrzebuje pomocy bo już nie mam siły do tego auta. Wyciągałem listwy wytryskowe i jako że nigdy nie składam nic na starych uszczelkach to zamówiłem w ASO 40 gumek na 2 listwy, złożone wszystko do kupy i co? Ropa cieknie no więc rozebrałem jeszcze raz, okazało się że praktycznie wszystkie gumki które wchodzą w głowicę są jakieś poszarpane, porwane no cóż mówię sobie pewnie coś krzywo poszło lub za mocno skręciłem, zamówiłem kolejne ta sama sytuacja, założyłem kolejne tym razem kupione takie jakieś uniwersalne, jest jeszcze gorzej..... o co kur mu chodzi, w ogóle to auto to jakaś porażka, jedno dotkniesz drugie się sypie no ale nie o tym ten temat.

Awatar użytkownika
Bullit
Bywalec
Bywalec
Posty: 49
Rejestracja: 03 sie 2019, 20:38
Skąd: MilkyWay
Samochód: SpaceTouareg

#2

Post autor: Bullit » 09 wrz 2019, 23:31

W skrócie ....trzeba umieć to składać.
Gumek są dwa rozmiary i tych łączników się nie wbija tylko smaruje oring i wciska kołysząc.
To samo listwy, nic na siłę ...sruby sie przykreca jak juz wszystko wejdzie . O tym ze wszystko musi byc czyste a ostre krawędzie zapolerowane na okrągło to tylko wspomnę. V10 to nie jest prosty motorek i wymaga doświadczenia .

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1007
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#3

Post autor: cinek » 10 wrz 2019, 0:13

jest jak wyzej kolega pisze 20 szt jednych 20 szt drugich pozycja 9 i 10 https://nemigaparts.com/cat_spares/etka ... 74/127750/
a dokreca sie to 8 Nm i obrócić dodatkowo o 1/4 obrotu (90°)
Obrazek

Kao
Bywalec
Bywalec
Posty: 11
Rejestracja: 09 wrz 2019, 22:04
Skąd: Francja
Samochód: Touareg 5.0

#4

Post autor: Kao » 10 wrz 2019, 12:52

Panowie trochę rozjaśnie, gumki zostały zamontowane takie jak powinne być, oczywiście wszytkie smarowałem jak i również te końcówki ale.... z tego co mówi Bullit trzeba wpierw włożyć końcówki a później listwę? a w jaki sposób je tam włożyc jak nie ma miejsca? jak wyciągałem listwę to wyszła mi razem z końcówkami więc i tak samo składałem. No nic sprobuje jeszcze raz tylko jak te końcówki włożyć?

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1687
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#5

Post autor: Vreshcor » 10 wrz 2019, 14:05

Że nowe to jest jasne. Wyciągnij wszystkie łączniki napraw jeśli coś pokaleczone i nowe oringi. Otwory w głowicy mają fazę na wejściu, zakładasz pojedynczo i tyle. Najlepiej jakiś przyrząd sobie zrobić żeby coś włożyć w otwór łącznika i dociskać lekko kołysząc. Potem listwy na wierzch i gotowe. Jak nie ma miejsca....wykrecasz obudowę filtra oleju i wszystko co ci przeszkadza.Oczywiscie masz zdjety wymiennik woda spaliny razem z przepustnicami i egrami. To jest BLE czy ten bez dpfa?
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1007
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#6

Post autor: cinek » 10 wrz 2019, 15:56

producent zaleca "Wymontowanie i zamontowanie za pomocą szczypiec -VAS 6275"Obrazek

Kao
Bywalec
Bywalec
Posty: 11
Rejestracja: 09 wrz 2019, 22:04
Skąd: Francja
Samochód: Touareg 5.0

#7

Post autor: Kao » 10 wrz 2019, 18:54

To BLE, już tyle razy to rozkręcałem że na pamięć znam schemat. Ja się nie pitole wyciągam wszystko czyli chłodniczkę i kolektory tylko nie bardzo mam pomysł na włożenie tych pipsztoków, szczypcami mi się nie widzi bo pokiereszuje te końcówki, to miekki materiał, wymyślę jakiś przyrząd. O tyle dobrze że dziś byłem w ASO zareklamować gumki i dostałem kpl nowych więc brawa dla ASO za podejście do klienta.

Awatar użytkownika
Bullit
Bywalec
Bywalec
Posty: 49
Rejestracja: 03 sie 2019, 20:38
Skąd: MilkyWay
Samochód: SpaceTouareg

#8

Post autor: Bullit » 10 wrz 2019, 19:07

Kolektory ssące niepotrzebnie do tego . A cala galanteria jest z aluminium i faktycznie szczypce do wazektomii tylko je pokaleczą. Które to ASO daje drugi raz częsci ,chyba nie w Polsce.
Bardzo dobre dojscie :D :
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2019, 19:45 przez Bullit, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1007
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#9

Post autor: cinek » 10 wrz 2019, 19:14

Elsa

Awatar użytkownika
Bullit
Bywalec
Bywalec
Posty: 49
Rejestracja: 03 sie 2019, 20:38
Skąd: MilkyWay
Samochód: SpaceTouareg

#10

Post autor: Bullit » 10 wrz 2019, 19:35

cinek pisze:
10 wrz 2019, 19:14
Elsa
ELSA sobie każe wyciągnąć silnik do większości robót 8-) ...jeszcze gdyby zaproponowała szczypce do uszczelniaczy zaworowych to byłaby szansa. A najlepiej przyrząd jak te do osadzania ,tylko tam otwór chyba 4mm to całość musi byc mniejsza .
Obrazek

ODPOWIEDZ