Zakup Touarega 2004-2005 4.2L

Awatar użytkownika
go-v10-go
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 191
Rejestracja: 31 gru 2019, 11:14
Skąd: pomorskie
Samochód: 5.0 v10 BLE po lift.06

Re: Zakup Touarega 2004-2005 4.2L

#21

Post autor: go-v10-go » 14 kwie 2020, 21:46

Dodam że V6 i V8 Pb. z VW lubią sobie łyknąć trochę oleju a w połączeniu z gazem po roku dwóch przy ostrej jeździe nawet literek na 500km.
Dlatego też warto zastanowić się nad jazdą na samej benzynie ewentualnie zastanowić się nad w dieslem.

Awatar użytkownika
hudy017
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 57
Rejestracja: 19 paź 2019, 15:20
Skąd: Giżycko
Samochód: VW Touareg 3.2 vr6

#22

Post autor: hudy017 » 14 kwie 2020, 22:27

go v10 go to jest twoje zdanie. Ja mówię z autopsji a diesel zawsze jest większym ryzykiem więcej rzeczy może sie popsuć; )

Awatar użytkownika
go-v10-go
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 191
Rejestracja: 31 gru 2019, 11:14
Skąd: pomorskie
Samochód: 5.0 v10 BLE po lift.06

#23

Post autor: go-v10-go » 14 kwie 2020, 22:34

Przyznaję wolę i szukałem benzyny ale trak wyszło jak wyszło tylko nie zakładał bym gazu.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1690
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#24

Post autor: Vreshcor » 15 kwie 2020, 0:11

hudy017 pisze:
14 kwie 2020, 22:27
go v10 go to jest twoje zdanie. Ja mówię z autopsji a diesel zawsze jest większym ryzykiem więcej rzeczy może sie popsuć; )
To utarta opinia ...ale w odniesieniu do silników w Touaregu nieprawdziwa . Każdy z silników ma swoje bolączki i we wszystkich sporo kosztują .
mały przegłądzik co droższych usterek w obrębie silnika ?
3.2 - odma , rozrząd na łańcuchach , nastawniki wałków , uszczelka pod głowica , pompa oleju
4.2 -nastawniki , uszczelki pod głowicami ,wycieki

2.5tdi - wałki , pompo-wtryski ,turbo ,pękające kolektory
3.0tdi - rozrząd , wtryski ,turbina ,nieszczelności silnika
5.0 - wałki , pompowtryski , turbiny ,kolektory
Better is enemy of good.

Szogun
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 13 kwie 2020, 9:55
Skąd: Warszawa
Samochód: Brak

#25

Post autor: Szogun » 15 kwie 2020, 7:24

Z czego wynikają wycieki z silnika 4.2 ?

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#26

Post autor: berater » 15 kwie 2020, 8:26

Z silnika :)

Awatar użytkownika
go-v10-go
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 191
Rejestracja: 31 gru 2019, 11:14
Skąd: pomorskie
Samochód: 5.0 v10 BLE po lift.06

#27

Post autor: go-v10-go » 15 kwie 2020, 9:31

Nie kupisz "Touarega" z lat 02/010 bez późniejsze go wkładu to nie możliwe.
Nie koniecznie musi być to coś poważnego zależy jak był traktowany przez poprzedników.
Ogólnie porównując inne auta z podobnymi przebiegami to"Touareg" i tak wypada dobrze ba nawet bardzo dobrze.

Szogun
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 13 kwie 2020, 9:55
Skąd: Warszawa
Samochód: Brak

#28

Post autor: Szogun » 15 kwie 2020, 10:18

Nie dość ,że handlarze kręcą lody to jeszcze trzeba uważać na kupowaną sztukę. Nie mam jakoś zaufania do diesla, biorę pod uwagę tylko wahe.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1690
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#29

Post autor: Vreshcor » 15 kwie 2020, 12:51

Szogun pisze:
15 kwie 2020, 7:24
Z czego wynikają wycieki z silnika 4.2 ?
Standardowo uszczelki pod pokrywami głowic robią się twarde jak kamień i olej z głowicy wylewa się na kolektor wydechowy i do otworów na świece . Dodatkowo same pokrywy sa zrobione z jakiegoś stopu aluminium który koroduje miedzykrystalicznie , widać to w postaci takich parchów na pokrywach . Wbrew pozorom te skazy nie są powierzchowne . Często cieknie z uszczelniacza na wale od przodu silnika . Oczywiście żeby to zrobić trzeba zrzucić przód i rozrząd .
4.2 to bardzo fajny silnik ale wcale nie jakiś tani w utrzymaniu i naprawach ... Ot taki alternator żeby naprawić
to jest wyzwanie, 1,5 tys jak nic może taka naprawa kosztować . Na samej benzynie się tym nie najeździsz bo koszty duże a z LPG trzeba dbać o instalacje ( a właściwie znaleźć kompetentny warsztat co to będzie robił).
To jednak V8 ....8 świec , 8 cewek itd . Dlatego wybierając auto wcale bym się nie skupiał na tym żeby to była benzyna czy diesel , ważne w jakim stanie silnik i reszta .

PS
Byłbym zapomniał o W12....to dopiero jest frajda z jazdy i można zagazować. :lol:
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
go-v10-go
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 191
Rejestracja: 31 gru 2019, 11:14
Skąd: pomorskie
Samochód: 5.0 v10 BLE po lift.06

#30

Post autor: go-v10-go » 15 kwie 2020, 13:59

Ale gdzie i skąd kupić W12 ?
nie ma. 😔

ODPOWIEDZ