Wycieraczka kierowcy - nie dociska
-
- Bywalec
- Posty: 29
- Rejestracja: 30 maja 2019, 14:39
- Skąd: Szczecin
- Samochód: T I R5
Wycieraczka kierowcy - nie dociska
Hey.
Ostatnio zdejmowałem wycieraczki (mechanik), po ponownym założeniu, lewa (kierowca) ma tendencje do nie dociskania w górnym położeniu. Zostaje taki zmaz....
Jakieś są pomysły co się wygięło albo co poprawić?
Zauważyłem że na stożek z wieloklinem mógłbym to jeszcze ze 2mm nabić, pytanie czy ryzykować?
Ostatnio zdejmowałem wycieraczki (mechanik), po ponownym założeniu, lewa (kierowca) ma tendencje do nie dociskania w górnym położeniu. Zostaje taki zmaz....
Jakieś są pomysły co się wygięło albo co poprawić?
Zauważyłem że na stożek z wieloklinem mógłbym to jeszcze ze 2mm nabić, pytanie czy ryzykować?
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Czasem nit sie wyrobi i zmniejsza napiecie sprężyny .
A inna możliwość to ze pomylone elementy przy składaniu.
A inna możliwość to ze pomylone elementy przy składaniu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Better is enemy of good.
-
- Bywalec
- Posty: 29
- Rejestracja: 30 maja 2019, 14:39
- Skąd: Szczecin
- Samochód: T I R5
Pomylić to nie ma co. Ramie , nakrętka dociskowa i zatyczka.
Własnymi rękoma zdjąłem to ramie. Odczyściłem rowki stożka aby weszła głębiej i jest lekko lepiej - ale nie idealnie.
Ramie wygląda "jak nowe". Tam jest taki kwadracik metalowy który jest ogranicznikiem dociśnięcia. Mam wrażenie że trochę za bardzo ogranicza...
Własnymi rękoma zdjąłem to ramie. Odczyściłem rowki stożka aby weszła głębiej i jest lekko lepiej - ale nie idealnie.
Ramie wygląda "jak nowe". Tam jest taki kwadracik metalowy który jest ogranicznikiem dociśnięcia. Mam wrażenie że trochę za bardzo ogranicza...
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
A sam mechanizm był wyciągany ? Moze słupki nie sa prostopadłe do szyby . Przyjrzyj się na ten nit , jak sie wyrobi to spada naciąg sprężyny .
Better is enemy of good.
-
- Bywalec
- Posty: 29
- Rejestracja: 30 maja 2019, 14:39
- Skąd: Szczecin
- Samochód: T I R5
Podszybie tylko ściągane było - wymiana górnych wahaczy.
W zeszłym roku regenerowałem mechanizm w całości. Wszystko chodziło do ostatnich napraw bez zarzutu.
Słupki sprawdzę. Może nabiję trochę głębiej. Zdam relacje
W zeszłym roku regenerowałem mechanizm w całości. Wszystko chodziło do ostatnich napraw bez zarzutu.
Słupki sprawdzę. Może nabiję trochę głębiej. Zdam relacje

-
- Pasjonat
- Posty: 266
- Rejestracja: 26 maja 2019, 22:29
- Skąd: Warszawa
- Samochód: Touareg `05r 3,0 TDI 226 KM automat pneumatyka
Zmieniła się osiowośc tego ramienia. Ktoś musiał się z nim siłować. Mozna je giąć razem z ramieniem wycieraczki, aż zacznie przylegać. Tylko z wyczuciem i uważaj by nie uderzyć w szybę.
-
- Pasjonat
- Posty: 486
- Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
- Skąd: Wrocław
- Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI
U mnie prawe ramię nie dolegało. Dociskanie nic nie dawało. Skończyło się na prostej regeneracji mechanizmu.
-
- Bywalec
- Posty: 19
- Rejestracja: 28 maja 2019, 12:24
- Skąd: Głogów
- Samochód: Touareg I 4.2 AXQ
Na czym polegała ta regeneracja? 

-
- Pasjonat
- Posty: 486
- Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
- Skąd: Wrocław
- Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Jedyne co się dzieje w tym mechanizmie to zacieranie osi . Każda oś pracuje w otworze który ma dwie tuleje i smar pomiędzy nimi . Sama oś pod górnym zabezpieczeniem ma oring uszczelniający który się zużywa . Do środka dostaje się wtedy woda ,cały mechanizm zardzewieje przez co pracuje tak ciężko że w skrajnym przypadku silnik potrafi urwać końcówkę aluminiowego szkieletu .
Better is enemy of good.