5.0 TDI po FL

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

5.0 TDI po FL

#1

Post autor: berater » 17 maja 2020, 9:45

Znam wszystkie chyba bolączki tego silnika, szeroko opisywane w sieci.

Czy po lifcie coś poprawiono w tym motorku?

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1687
Answers: 1
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#2

Post autor: Vreshcor » 17 maja 2020, 11:57

Lift dotyczył głownie aspektów wizualnych karoserii i częściowo elektroniki (ACC ,asystenci pasa ,RNS...)
A silnik w zmienionej wersji był chyba od 2006 w związku z wprowadzeniem DPF.Mechanicznie to ten sam silnik ,trochę inne wałki rozrządu i kilka pomniejszych zmian .
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#3

Post autor: berater » 17 maja 2020, 12:50

A ja naiwniak, szukam na siłę powodów, żeby nabyć Turka z takim silnikiem. Rok 2008.
Wiem, że sam się proszę o kłopoty, ale przejechałem się nim, posłuchałem pracy silnika i się trochę nakręciłem.
Dajcie mi argumenty, że nie taki diabeł straszny, że zależy jak był eksploatowany, itd.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1687
Answers: 1
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#4

Post autor: Vreshcor » 17 maja 2020, 13:04

Diabeł wcale nie jest straszny ,potrzeba tylko dwóch rzeczy żeby się nim cieszyć.....kasa i serwis ,który to będzie ogarniał.
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#5

Post autor: berater » 17 maja 2020, 13:09

Serwis to by się znalazł. Z tym drugim jest trochę gorzej.
Jak czytam, że żeby zrobić jakąś Ciasteczkować, trzeba silnik targać z budy, to studzi moje zapędy.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1687
Answers: 1
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#6

Post autor: Vreshcor » 17 maja 2020, 13:38

Dlatego kolejność taka jak napisałem :D . Jak jest budżet to co cie obchodzi czy serwis będzie wyciągał silnik czy nie . Praktyka jest taka że się wyciąga motor i robi komplet wycieków ,spawa popękane kolektory ,turbiny ,uszczelnienia pomp paliwa ,regeneracje klimy i pompy wspomagania , sprzęgielka , alternator , uszczelkę jego napędu ,gumki listw paliwowych , pompę wody , pompowtryski /uszczelki /wałki /szklanki ....a potem się czas jakiś eksploatuje bezawaryjnie . Można to rozłożyć na drobne awarie i grzebać w tym co jakiś czas wyciągając albo i nie motor co sumarycznie wyjdzie drożej i z większym nerwem . Niestety te auta są tanie i zazwyczaj zaniedbane właśnie przez słaby budżet na serwis .Ludzie kupują zarzyganego trupa i potem lament że się psuje że drogo itd
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
go-v10-go
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 191
Rejestracja: 31 gru 2019, 11:14
Skąd: pomorskie
Samochód: 5.0 v10 BLE po lift.06

#7

Post autor: go-v10-go » 17 maja 2020, 14:30

Po 2005 r.
Jest jedna ważna zmiana egery zostały zmienione z manualnych na elektroniczno- mechaniczne może to że względu na DPF.
Oraz łatwo dostępny filtr paliwa.
Reszta jeśli chodzi o silnik i te wałki bez zmian
A pod względem eksploatacji i serwisu to Passau to nie jest.

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#8

Post autor: berater » 17 maja 2020, 14:49

To słabo.
Ten, o którym myślałem, jest z roku 2008 i ma 250 kkm nalatane.

Awatar użytkownika
go-v10-go
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 191
Rejestracja: 31 gru 2019, 11:14
Skąd: pomorskie
Samochód: 5.0 v10 BLE po lift.06

#9

Post autor: go-v10-go » 17 maja 2020, 15:01

Jeśli raz przyjechałeś się V10 to potrafi zawrócić w głowie. Rocznik fajny trochę zmienione szwy foteli jak i same fotele być może deska obszyta czy dynaudio- fajnie gra.
Co sprawdzić i prześwietlić historię i nie bać się przebiegu przy odpowiednim serwisowaniu to dopiero rozgrzewka dla 5.0
Powodzenia w zakupie.

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#10

Post autor: berater » 17 maja 2020, 15:12

Dodatkowe pytanie, nie do końca silnikowe.
Jeżeli po nocy kuca sobie, to miechy czy zaworki?
Ale chyba nie zaworki, skoro całość siada równo. Trudno sobie wyobrazić, że wszystkie cztery na raz odkazały.
Po odpaleniu rano, wstaje i działa poprawnie.

ODPOWIEDZ