5.0 TDI po FL
- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
5.0 TDI po FL
Znam wszystkie chyba bolączki tego silnika, szeroko opisywane w sieci.
Czy po lifcie coś poprawiono w tym motorku?
Czy po lifcie coś poprawiono w tym motorku?
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Answers: 1
Lift dotyczył głownie aspektów wizualnych karoserii i częściowo elektroniki (ACC ,asystenci pasa ,RNS...)
A silnik w zmienionej wersji był chyba od 2006 w związku z wprowadzeniem DPF.Mechanicznie to ten sam silnik ,trochę inne wałki rozrządu i kilka pomniejszych zmian .
A silnik w zmienionej wersji był chyba od 2006 w związku z wprowadzeniem DPF.Mechanicznie to ten sam silnik ,trochę inne wałki rozrządu i kilka pomniejszych zmian .
Better is enemy of good.
- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
A ja naiwniak, szukam na siłę powodów, żeby nabyć Turka z takim silnikiem. Rok 2008.
Wiem, że sam się proszę o kłopoty, ale przejechałem się nim, posłuchałem pracy silnika i się trochę nakręciłem.
Dajcie mi argumenty, że nie taki diabeł straszny, że zależy jak był eksploatowany, itd.
Wiem, że sam się proszę o kłopoty, ale przejechałem się nim, posłuchałem pracy silnika i się trochę nakręciłem.
Dajcie mi argumenty, że nie taki diabeł straszny, że zależy jak był eksploatowany, itd.
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Answers: 1
Diabeł wcale nie jest straszny ,potrzeba tylko dwóch rzeczy żeby się nim cieszyć.....kasa i serwis ,który to będzie ogarniał.
Better is enemy of good.
- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
Serwis to by się znalazł. Z tym drugim jest trochę gorzej.
Jak czytam, że żeby zrobić jakąś Ciasteczkować, trzeba silnik targać z budy, to studzi moje zapędy.
Jak czytam, że żeby zrobić jakąś Ciasteczkować, trzeba silnik targać z budy, to studzi moje zapędy.
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Answers: 1
Dlatego kolejność taka jak napisałem
. Jak jest budżet to co cie obchodzi czy serwis będzie wyciągał silnik czy nie . Praktyka jest taka że się wyciąga motor i robi komplet wycieków ,spawa popękane kolektory ,turbiny ,uszczelnienia pomp paliwa ,regeneracje klimy i pompy wspomagania , sprzęgielka , alternator , uszczelkę jego napędu ,gumki listw paliwowych , pompę wody , pompowtryski /uszczelki /wałki /szklanki ....a potem się czas jakiś eksploatuje bezawaryjnie . Można to rozłożyć na drobne awarie i grzebać w tym co jakiś czas wyciągając albo i nie motor co sumarycznie wyjdzie drożej i z większym nerwem . Niestety te auta są tanie i zazwyczaj zaniedbane właśnie przez słaby budżet na serwis .Ludzie kupują zarzyganego trupa i potem lament że się psuje że drogo itd

Better is enemy of good.
- go-v10-go
- Pasjonat
- Posty: 191
- Rejestracja: 31 gru 2019, 11:14
- Skąd: pomorskie
- Samochód: 5.0 v10 BLE po lift.06
Po 2005 r.
Jest jedna ważna zmiana egery zostały zmienione z manualnych na elektroniczno- mechaniczne może to że względu na DPF.
Oraz łatwo dostępny filtr paliwa.
Reszta jeśli chodzi o silnik i te wałki bez zmian
A pod względem eksploatacji i serwisu to Passau to nie jest.
Jest jedna ważna zmiana egery zostały zmienione z manualnych na elektroniczno- mechaniczne może to że względu na DPF.
Oraz łatwo dostępny filtr paliwa.
Reszta jeśli chodzi o silnik i te wałki bez zmian
A pod względem eksploatacji i serwisu to Passau to nie jest.
- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
To słabo.
Ten, o którym myślałem, jest z roku 2008 i ma 250 kkm nalatane.
Ten, o którym myślałem, jest z roku 2008 i ma 250 kkm nalatane.
- go-v10-go
- Pasjonat
- Posty: 191
- Rejestracja: 31 gru 2019, 11:14
- Skąd: pomorskie
- Samochód: 5.0 v10 BLE po lift.06
Jeśli raz przyjechałeś się V10 to potrafi zawrócić w głowie. Rocznik fajny trochę zmienione szwy foteli jak i same fotele być może deska obszyta czy dynaudio- fajnie gra.
Co sprawdzić i prześwietlić historię i nie bać się przebiegu przy odpowiednim serwisowaniu to dopiero rozgrzewka dla 5.0
Powodzenia w zakupie.
Co sprawdzić i prześwietlić historię i nie bać się przebiegu przy odpowiednim serwisowaniu to dopiero rozgrzewka dla 5.0
Powodzenia w zakupie.
- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
Dodatkowe pytanie, nie do końca silnikowe.
Jeżeli po nocy kuca sobie, to miechy czy zaworki?
Ale chyba nie zaworki, skoro całość siada równo. Trudno sobie wyobrazić, że wszystkie cztery na raz odkazały.
Po odpaleniu rano, wstaje i działa poprawnie.
Jeżeli po nocy kuca sobie, to miechy czy zaworki?
Ale chyba nie zaworki, skoro całość siada równo. Trudno sobie wyobrazić, że wszystkie cztery na raz odkazały.
Po odpaleniu rano, wstaje i działa poprawnie.