CKDA usterka Recyrkulacja za mały przepływ
-
- Bywalec
- Posty: 11
- Rejestracja: 05 kwie 2020, 2:19
- Skąd: Wieruszów
- Samochód: Touareg 7P 4,2 Tdi CKDA
CKDA usterka Recyrkulacja za mały przepływ
Przerabiał ktoś temat usterki (system recyrkulacji spalin za mały przepływ)? Podczas diagnozy i testowania zaworów EGR, wyszło że masa powietrza przy aktywnym układzie recyrkul. wynosi 337 mg/skok, a powinno być między 170 a 260 mg/skok, przy nieaktywnym wynosi 581 i to jest wartość prawidłowa zakres 370 a 600 mg/skok, na szybko zawory sprawdzone i działają płynnie i nie widać żadnego nagaru, coś mi się wydaję że będę musiał się zagłębić dalej, chyba że mieliście już taki problem.
przebieg 292 tyś km
przebieg 292 tyś km
- cinek
- Weteran
- Posty: 1007
- Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
- Skąd: Ostrzzzz
- Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda
Skopiuj dokladnie caly blad (najlepiej po angielsku) w vcds i wrzuć do przegladarki może już ktoś walczył z tym problemem
tych silnikow jest stosunkowo mało więc nie wykluczone ze będzie trzeba trochę zachodu 


- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Masz tam dwa zawory, drugi też tak pokazuje? 330 to faktycznie za mało spalin idzie.
Better is enemy of good.
- cinek
- Weteran
- Posty: 1007
- Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
- Skąd: Ostrzzzz
- Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda
może mu tak wypłukali dpf ze została puszka 

-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 09 cze 2020, 20:16
- Skąd: Mszana
- Samochód: Touareg 2
4.2 tdi
Ja akurat w moim teraz mam ten problem 4,2 tdi narazie wymieniłem zwór EGR na org.Ale nie nie koniecznie musi to być to .Tym bardziej że są dwa zawory egr .dam znać czy wywala jakiś błąd dalej .
- cinek
- Weteran
- Posty: 1007
- Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
- Skąd: Ostrzzzz
- Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda
Jaki masz przebieg?
-
- Bywalec
- Posty: 11
- Rejestracja: 05 kwie 2020, 2:19
- Skąd: Wieruszów
- Samochód: Touareg 7P 4,2 Tdi CKDA
U mnie temat ogarnięty, przyczyna została usunięta w ubiegły piątek, ale wcześniej nie miałem czasu pisać bo miałem dużo pracy w moim warsztacie.
Bezpośrednią przyczyną był mocno zanieczyszczony aluminiowy kolektor ssący, otwory doprowadzające spaliny z zaworu EGR praktycznie były zaklejone, wobec tego zafundowałem czyszczenie aluminiowego kolektora, oraz przy okazji zdemontowałem dolne części kolektorów lewgo i prawego, również zostały wyczyszczone i po tym czyszczeniu okazało się że prawy kolektor ma duże luzy na klapkach co mogło powodować nieprecyzyjne domykanie klapek i nieszczelności, wobec tego zakupiłem nowy kolektor i narazie jest git. od naprawy zrobiłem ok 1000 km, i wszystkie wartości przepływu są teraz ok.
Bezpośrednią przyczyną był mocno zanieczyszczony aluminiowy kolektor ssący, otwory doprowadzające spaliny z zaworu EGR praktycznie były zaklejone, wobec tego zafundowałem czyszczenie aluminiowego kolektora, oraz przy okazji zdemontowałem dolne części kolektorów lewgo i prawego, również zostały wyczyszczone i po tym czyszczeniu okazało się że prawy kolektor ma duże luzy na klapkach co mogło powodować nieprecyzyjne domykanie klapek i nieszczelności, wobec tego zakupiłem nowy kolektor i narazie jest git. od naprawy zrobiłem ok 1000 km, i wszystkie wartości przepływu są teraz ok.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Bywalec
- Posty: 11
- Rejestracja: 05 kwie 2020, 2:19
- Skąd: Wieruszów
- Samochód: Touareg 7P 4,2 Tdi CKDA
tak wyglądał kolektor po demontażu, otwory doprowadzające praktycznie niewidoczne,
-
- Bywalec
- Posty: 11
- Rejestracja: 05 kwie 2020, 2:19
- Skąd: Wieruszów
- Samochód: Touareg 7P 4,2 Tdi CKDA
a to zdjęcia kolektora po czyszczeniu, widać wyraźnie dwa otwory, wcześniej był ledwo widoczny jeden, oraz zdjęcie nowego kolektora ssącego
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Bywalec
- Posty: 11
- Rejestracja: 05 kwie 2020, 2:19
- Skąd: Wieruszów
- Samochód: Touareg 7P 4,2 Tdi CKDA
jeszcze jedno zdjęcie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.