Obroty biegu jałowego wolne obroty spalanie
-
- Bywalec
- Posty: 19
- Rejestracja: 01 gru 2020, 10:04
- Skąd: Kraków
- Samochód: Volkswagen Touareg II FL 3.0 262km
Obroty biegu jałowego wolne obroty spalanie
Witam
Jestem nowym użytkownikiem na forum.
Mój Touareg to IIFL z 2015 z silnikiem 3.0Tdi 262KM użytkowany prze zemnie od 2 lat.
Przy przebiegu 180000 zrobiłem rozrząd kompletny z czego sporządziłem dokumentację zdięciową.
Ale do sedna..pytanie moje brzmi jakie obroty biegu jałowego(są prawidłowe) wskazuje u Was obrotomierz? u mnie jest to niezmiennie 800 a spalanie wacha się przy tym od 09-1,0L.
Turasek jest juz z src adblue użytkowany głównie w trasie i dlatego nie widzę lub jak poznać wypalanie się dpf?..
Obroty silnika nigdy się nie zwiększają ponad te 800, ale po zgaszeniu silnika spotkało mnie również iż uruchamiał się wentylator...
Proszę o jakieś sugestie
Pozdrawiam Wszystkich
Jestem nowym użytkownikiem na forum.
Mój Touareg to IIFL z 2015 z silnikiem 3.0Tdi 262KM użytkowany prze zemnie od 2 lat.
Przy przebiegu 180000 zrobiłem rozrząd kompletny z czego sporządziłem dokumentację zdięciową.
Ale do sedna..pytanie moje brzmi jakie obroty biegu jałowego(są prawidłowe) wskazuje u Was obrotomierz? u mnie jest to niezmiennie 800 a spalanie wacha się przy tym od 09-1,0L.
Turasek jest juz z src adblue użytkowany głównie w trasie i dlatego nie widzę lub jak poznać wypalanie się dpf?..
Obroty silnika nigdy się nie zwiększają ponad te 800, ale po zgaszeniu silnika spotkało mnie również iż uruchamiał się wentylator...
Proszę o jakieś sugestie
Pozdrawiam Wszystkich
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1690
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Witaj na forum.
800 to akurat obroty jak na V6.
Czemu rozrząd tak szybko i jaki koszt w tym silniku?
800 to akurat obroty jak na V6.
Czemu rozrząd tak szybko i jaki koszt w tym silniku?
Better is enemy of good.
-
- Bywalec
- Posty: 19
- Rejestracja: 01 gru 2020, 10:04
- Skąd: Kraków
- Samochód: Volkswagen Touareg II FL 3.0 262km
Samochod byl od nowosci eksplatowany wedle wytycznych ASO czyli wymiana oleju long life ale nie zadziej niz raz w roku, co prawdopodobnie jak i jazda w systemie start stop zapewne przyczynila sie do , szybszego,, wykonczenia napinacza rozrzadu bo tylko on byl uszkodzony/wyrobiona sprezyna natomiast lancuchi i kola zebate nie odbiegaly od pierwotnych lecz wymienilem wszystko na Febi=Oryginal na pierwszy montaz, kola zostawilem nie bylo sensu ruszac.
Caly koszt po znajomosci to ok 4.000zl
Caly koszt po znajomosci to ok 4.000zl
- Krzysztof
- Weteran
- Posty: 597
- Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
- Skąd: OtunagórceBieszczady
- Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....
4 k , klamoty i robota ?
Obroty ok, spalanie mam 0,7- 0,8 jak wszystko powyłączam. kilka razy też się zdarzyło że po zgaszeniu silnika, załączał się wiatrak, a jechałem delikatnie.
Obroty ok, spalanie mam 0,7- 0,8 jak wszystko powyłączam. kilka razy też się zdarzyło że po zgaszeniu silnika, załączał się wiatrak, a jechałem delikatnie.
-
- Bywalec
- Posty: 19
- Rejestracja: 01 gru 2020, 10:04
- Skąd: Kraków
- Samochód: Volkswagen Touareg II FL 3.0 262km
To z moim cos chyba nie tak w trybie P na wolnych 09-1.0 a na D na postoju 1.5-1.6
Zastanawiam sie czy po tej wymianie rozrzadu sie cos nie rozkalibrowalo...
Silnik byl rozebrany na wszystkie prawie czesci, kolektory, doloty, dpf, turbina, wtryski pompa wtryskowa...
Oprocz tego byl wyciek spod ,,kruszca,, miedzy blokami standardowe bajorko...
Zastanawiam sie czy po tej wymianie rozrzadu sie cos nie rozkalibrowalo...
Silnik byl rozebrany na wszystkie prawie czesci, kolektory, doloty, dpf, turbina, wtryski pompa wtryskowa...
Oprocz tego byl wyciek spod ,,kruszca,, miedzy blokami standardowe bajorko...
- Krzysztof
- Weteran
- Posty: 597
- Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
- Skąd: OtunagórceBieszczady
- Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....
A co to to " kruszca" ?
- pisula1
- Pasjonat
- Posty: 496
- Rejestracja: 21 maja 2019, 20:42
- Skąd: Lubin
- Samochód: Touareg, 3.0 TDI-BKS
Pewnie kolega chciał napisać "króćca".
Co do większego spalania silnika w pozycji "D" to raczej logiczne że wartości są większe niż na "P".
A tak na marginesie to po co zaglądać na chwilowe spalanie jak się stoi? Szybciej cyferki się zmieniają jak się ostro jedzie i to dopiero frajda
Co do większego spalania silnika w pozycji "D" to raczej logiczne że wartości są większe niż na "P".
A tak na marginesie to po co zaglądać na chwilowe spalanie jak się stoi? Szybciej cyferki się zmieniają jak się ostro jedzie i to dopiero frajda

- Krzysztof
- Weteran
- Posty: 597
- Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
- Skąd: OtunagórceBieszczady
- Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....
Ja zaglądam zawsze przed wyłączeniem silnika.
-
- Bywalec
- Posty: 19
- Rejestracja: 01 gru 2020, 10:04
- Skąd: Kraków
- Samochód: Volkswagen Touareg II FL 3.0 262km
Dokladnie spod króćca maly plastikowy element w okolicay chlodniczki miedzy blokami, czasami cieknie tylko spod uszczelek chlidniczki a czasami wlasnie spod tego króćcs i robi sie breja z plynu i oleju...ogolnie silnik bardzo niewdzieczny i nieprzyjazny wszelkim naprawaa niepozwala na najmniejszy blad.
Jak bede mial troche czasu to postaram sie wkleic jakas fotorelacje z calego remontu.
Pozdrawiam
Jak bede mial troche czasu to postaram sie wkleic jakas fotorelacje z calego remontu.
Pozdrawiam
- cinek
- Weteran
- Posty: 1007
- Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
- Skąd: Ostrzzzz
- Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda
Wszystkie vki z dieslem są takie niewdzięczne i powiem Ci ze 3.0 należą do tych mniej niewdziecznych