Pneumatyczne zawieszenie

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

Re: Pneumatyczne zawieszenie

#31

Post autor: berater » 06 mar 2021, 11:47

A swoją szosą, jeśli przed wymianą bezpiecznika vcds pokazywał błąd C10D307 [137] z komentarzem: "usterka mechaniczna", to czy nie jest to radość na chwilę?
Bo jeśli coś pali bezpiecznik, to sama wymiana tegoż nie usuwa przyczyny usterki.

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1007
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#32

Post autor: cinek » 06 mar 2021, 11:55

Jak nic nie pokazuje podnosi i opuszcza to nie przeżywać tylko jeździć i obserwować

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1687
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#33

Post autor: Vreshcor » 06 mar 2021, 13:56

Przyczyną było zamarznięcie wody. Teraz codziennie dwa razy góra dół i dolać pół litra płynu do pneumatyki.
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#34

Post autor: berater » 06 mar 2021, 15:16

To napisz jeszcze Masta, jaki płyn kupić, w które dziurke zapodać?
I czy zrobię to sam, czy w warunkach warsztatowych?

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1007
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#35

Post autor: cinek » 06 mar 2021, 16:30

Taki stary a niewie w którą dziurkę :lol: a tak na powaznie w t2 chyba gozej niż w t1 bo tam był chyba jakiś zawór do pompowania a do wlotu do kompresora chyba nie bardzo bo go może rozjebac chyba że się mylę :roll:

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#36

Post autor: berater » 06 mar 2021, 17:45

Tak się spodziewałem, że to operacja nie dla technicznego inaczej księgowego.
Skupię się na dziurkach, które znam.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1687
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#37

Post autor: Vreshcor » 06 mar 2021, 20:49

http://touaregclub.pl/viewtopic.php?f=1 ... t=20#p5823 w tym temacie jest wszystko . Ostatnio kupowałem taki płyn do ciężarówek z K2 Tirus , 20zl butelka .
Trzeba zdjąć osłonę progu i wlać do zbiornika jakąś strzykawką.
Obrazek
zbiornikt2.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#38

Post autor: berater » 06 mar 2021, 21:30

Widzę, że i tak jestem skazany na machera.
Ale dzięki, przynajmniej wiem co mam mu zasugerować.

Dodano po 12 minutach 45 sekundach:
Dodatkowe objawy po uruchomieniu zawieszenia:

1. Z oporem da się ustawić "teren specjalny" czyli maksymalne górne położenie.
A jak już łaskawie się podniesie, to na zegarach nie znikają te boczne lewe kafelki i po minucie może 1/2, opada o jeden stopień niżej. Taka sytuacja nie występuje przy innych nastawach.

2. Podczas dźwigania na maksa, z tyłu dobiegają niezbyt głośne, ale jednak, jakieś pojękiwania i szuranie, że tak to nazwę.
Te odgłosy słyszałem już wcześniej, przed awarią.

Proszę o komentarz.

Awatar użytkownika
pisula1
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 495
Rejestracja: 21 maja 2019, 20:42
Skąd: Lubin
Samochód: Touareg, 3.0 TDI-BKS

#39

Post autor: pisula1 » 06 mar 2021, 21:55

Pojękiwania :D i szuranie....może tuleje na wahaczach ?

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1687
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#40

Post autor: Vreshcor » 06 mar 2021, 21:55

Pomiar ciśnienia maksymalnego trzeba zrobić , byc moze pierscien juz troche dostał. Ale wymiana i bedzie dalej smigać.
Better is enemy of good.

ODPOWIEDZ