Pneumatyczne zawieszenie
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Answers: 1
Re: Pneumatyczne zawieszenie
Jest taka sama opcja w VCDS , ale na butli jest zaworek co widać na zdjęciach z rosyjskiego tematu.
Na zgaszonym aucie nic nie opadnie ani sprężarka nie będzie pompować i bezpiecznie można powietrze wypuścić pss....
Na zgaszonym aucie nic nie opadnie ani sprężarka nie będzie pompować i bezpiecznie można powietrze wypuścić pss....
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Better is enemy of good.
- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
Wytłumaczcie proszę, jak chłop krowie na miedzy.
Czy ten zaworek służy tylko do spuszczenia powietrza, na potrzeby tej operacji, czy też, po jego wykręceniu, można zapodać tędy, np. strzykawką 1/2 litra środka wabcothyl, a po całej operacji wkręcić zaworek i spokojnie odpalić auto?
Czy ten zaworek służy tylko do spuszczenia powietrza, na potrzeby tej operacji, czy też, po jego wykręceniu, można zapodać tędy, np. strzykawką 1/2 litra środka wabcothyl, a po całej operacji wkręcić zaworek i spokojnie odpalić auto?
-
- Lekko uzależniony
- Posty: 60
- Rejestracja: 05 paź 2019, 20:20
- Skąd: Gliwice
- Samochód: 3.0, 2011
Tam jest torx, czy coś innego?
- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
I dodatkowe pytanie.berater pisze: ↑15 mar 2021, 20:48Wytłumaczcie proszę, jak chłop krowie na miedzy.
Czy ten zaworek służy tylko do spuszczenia powietrza, na potrzeby tej operacji, czy też, po jego wykręceniu, można zapodać tędy, np. strzykawką 1/2 litra środka wabcothyl, a po całej operacji wkręcić zaworek i spokojnie odpalić auto?
Czy w układzie pneumatyki T2 jest zwykłe powietrze, czy azot?
Tym samym, czy po powyższej operacji "pozwolić" układowi zassać powietrze z otoczenia, czy nabić układ (w jaki sposób?) azotem?
-
- Pasjonat
- Posty: 486
- Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
- Skąd: Wrocław
- Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI
Podejrzewam że układ jest na specjalnej mieszance gazu gdzie azot to 78% całości 

- cinek
- Weteran
- Posty: 1007
- Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
- Skąd: Ostrzzzz
- Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda
-
- Lekko uzależniony
- Posty: 82
- Rejestracja: 02 lut 2021, 10:33
- Skąd: Kraków
- Samochód: Tuareg 3.0 V6 TDI
@Celestyn - oczywiście, że tak. Nawet gorzej, bo około 21% składu tej mieszanki to silnie agresywny i mocno wybuchowy tlen. Lepiej samemu się za to nie zabierać bez odpowiedniej wiedzy i narzędzi spełniających normy przeciwwybuchowe. Tak czy siak - zabierając się za taką robotę należy wyznaczyć i właściwie oznakować strefę możliwego wybuchu oraz powiadomić służby o podejmowanych czynnościach 
ehhh - cinek mnie ubiegł ;-P

ehhh - cinek mnie ubiegł ;-P
- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
Oraz skonsultować się z lekarzem lub farmaceutą.
Czy ktoś odpowie na moje jakże merytoryczne pytania?
Czy ktoś odpowie na moje jakże merytoryczne pytania?
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Answers: 1
A gdzie było merytoryczne pytanie ?
Pierwszy się zbliża ale jeszcze ze 2 tyg brakuje więc bez jaj ... cała pneumatyka na świecie pracuje na tym co dostępne wkoło. Po to te wszystkie osuszacze wymrażarki i inne bajery .

Pierwszy się zbliża ale jeszcze ze 2 tyg brakuje więc bez jaj ... cała pneumatyka na świecie pracuje na tym co dostępne wkoło. Po to te wszystkie osuszacze wymrażarki i inne bajery .
Better is enemy of good.
- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
Dzwoniłem do firmy http://www.drmechanik.com/
Podobno w pneumatyce najlepsi na świecie i okolicach.
Upierali się co do azotu w T2. U nich usługa opróżnienia układu i napełnienie azotem kosztuje 300 zeta.
A wracając do pytań. Wysyłacie mnie z nimi na drzewo, ale zapytam powtórnie:
1. Czy chcąc opróżnić układ, naciskamy jakiś "pipek" na zaworze i działa jak zawór spustowy, a nie tylko bezpieczeństwa/nadciśnieniowy?
2. Czy zaworek wykręca się z obudowy zbiornika, żeby zapodać płyn i ew. czym go wykręcić?
3. Czy po zalaniu płynu i wkręceniu zaworu uruchamiamy silnik i układ sam się napełni w cudowny sposób?
Podobno w pneumatyce najlepsi na świecie i okolicach.
Upierali się co do azotu w T2. U nich usługa opróżnienia układu i napełnienie azotem kosztuje 300 zeta.
A wracając do pytań. Wysyłacie mnie z nimi na drzewo, ale zapytam powtórnie:
1. Czy chcąc opróżnić układ, naciskamy jakiś "pipek" na zaworze i działa jak zawór spustowy, a nie tylko bezpieczeństwa/nadciśnieniowy?
2. Czy zaworek wykręca się z obudowy zbiornika, żeby zapodać płyn i ew. czym go wykręcić?
3. Czy po zalaniu płynu i wkręceniu zaworu uruchamiamy silnik i układ sam się napełni w cudowny sposób?