Nierówne zawieszenie przód
-
- Bywalec
- Posty: 11
- Rejestracja: 22 maja 2021, 12:27
- Skąd: Popowice
- Samochód: Touareg I 3.0tdi
Nierówne zawieszenie przód
Witam mam problem taki ze z przodu z lewej strony urwał mi się czujnik poziomowania. Czujnik zrobiłem na trytke bo mocowanie słabo trzymało to je po polsku wzmocniłem i tu moje pytanie czasami w ternie wyskakuje komunikat stop awaria zawieszenia lecz auto nie opada po ponownym odpaleniu auta komunikat znika. Tylko że po zgaszeniu lewa strona opada od 2cm do 4cm w porównaniu do prawej i tak trzyma do odpalenia auta wtedy od razu się przód podnosi do równego po obu stronach. Czy to może być wina czujnika i czy ktoś testował te z alli expres?
- pisula1
- Pasjonat
- Posty: 493
- Rejestracja: 21 maja 2019, 20:42
- Skąd: Lubin
- Samochód: Touareg, 3.0 TDI-BKS
Komunikat informuje że należy pogadać ze sterownikiem. Zapinaj kabel i do dzieła.
-
- Bywalec
- Posty: 11
- Rejestracja: 22 maja 2021, 12:27
- Skąd: Popowice
- Samochód: Touareg I 3.0tdi
Ok a masz może wiedzę nt. zamienników z AliExpres czy jest sens takie coś kupować czy szkoda kasy i lepiej dołożyć mam na myśli np kompresor miech czy czujniki poziomowania itp bo jak patrzę na ceny to naprawdę same okazję
- pisula1
- Pasjonat
- Posty: 493
- Rejestracja: 21 maja 2019, 20:42
- Skąd: Lubin
- Samochód: Touareg, 3.0 TDI-BKS
Wiedzy w temacie zamienników nie mam, ale jak coś jest tanie to jest drogie.
-
- Bywalec
- Posty: 20
- Rejestracja: 28 gru 2019, 18:47
- Skąd: Dzierżoniów
- Samochód: Touareg 2005 5.0
Q7 2009 6.0 - skradzione
Kupiłem komplet czujników poziomowania na wspomnianym AliExpress. Założony do auta został jeden bo jeden mi się rozleciał. Testuję go dopiero jakieś dwa tygodnie (może trochę dłużej) i na tą chwilę jest ok.
-
- Bywalec
- Posty: 11
- Rejestracja: 22 maja 2021, 12:27
- Skąd: Popowice
- Samochód: Touareg I 3.0tdi
Dzięki za info:P
-
- Bywalec
- Posty: 20
- Rejestracja: 28 gru 2019, 18:47
- Skąd: Dzierżoniów
- Samochód: Touareg 2005 5.0
Q7 2009 6.0 - skradzione
Wracając do tematu czujników... . Wczoraj stwierdziłem uszkodzenie mechaniczne kolejnego czujnika zawieszenia. Tym razem lewy tył. W związku z tym wymieniłem 3 sztuki włącznie z elektroniką (jeden wcześniej naprawił mechanik -wymienił uszkodzony element a zostawił elektronikę). Więc teraz mam wymienione 3 kompletne czujniki a jeden ma nowe ,,ramiona,, . Ale pewnie i w tym wymienię elektronikę do kompletu. Po wstępnych testach pierwsze co rzuca się w oczy to dużo szybsza reakcja zawiechy na ustawienia i płynna praca . Proces podnoszenia/opuszczania jest dużo szybszy niż przed wymianą. Jest to oczywiste zważywszy że stare ramiona , przeguby chodzące dośc opornie i mało płynnie. Zobaczymy jak długo te chińczyki będą działały. Nie wiem tylko czy ogólna zasada działania w tych czujnikach jest prawidłowa/taka jak w orginale . Dlaczego ? Bo nie wiem czy ma się ,,kręcić,, przegub kulowy w tym przezroczystym ,,plastiku,, czy ramię ma się kręcić wokół przezroczystego ,,plastiku,,. To moje wyjaśnienie jest trochę ... zawiłe .
-
- Pasjonat
- Posty: 486
- Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
- Skąd: Wrocław
- Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI
Odnośnie ostatniego. Sam nie wiem, ale u mnie rudy tak zaszalał że przegub kulowy i ten plastik to całość i obracają się razem w ramieniu. Kiedyś jednego przez godzinę męczyłem bo chciałem wygrzebać, przesmarować i dopiero puszka wd-40 na przemian z palnikiem coś dały Resztę odpuściłem, a od 2 lat zabieram się za wymianę wszystkich na jakieś zamienniki albo uniwersalne, bo samych główek nie dam rady wymienić
- pisula1
- Pasjonat
- Posty: 493
- Rejestracja: 21 maja 2019, 20:42
- Skąd: Lubin
- Samochód: Touareg, 3.0 TDI-BKS
Kręcić powinien się przegub kulowy w "przezroczystym" plastiku.
-
- Bywalec
- Posty: 20
- Rejestracja: 28 gru 2019, 18:47
- Skąd: Dzierżoniów
- Samochód: Touareg 2005 5.0
Q7 2009 6.0 - skradzione
Czyli już mamy wypunktowaną pierwszą wadę chińskich czujników. Cholera... . Spróbuję coś z tym zrobić żeby działały prawidłowo... . Dzięki za wyjaśnienie zasady działania. Tak się domyślałem ale pewny nie byłem.