Rozgałęziacz gniazda OBDII
- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
Re: Rozgałęziacz gniazda OBDII
Problem z rozładowującym się aku, przy pozostawieniu interfejsów w gniazdach, przynajmniej w przypadku DPFcontrol, sam się rozwiązał.
Nie wiem jak oni to zrobili, ale bez zapłonu interfejs nie działa, czyli z założenia jest przeznaczony do takiej pracy.
Zadzwonię do producenta i wypytam go na tę okoliczność. Może da się to rozwiązanie przenieść do OBD11.
Miałbym to z grzywki.
Nie wiem jak oni to zrobili, ale bez zapłonu interfejs nie działa, czyli z założenia jest przeznaczony do takiej pracy.
Zadzwonię do producenta i wypytam go na tę okoliczność. Może da się to rozwiązanie przenieść do OBD11.
Miałbym to z grzywki.
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Pewnie procek przechodzi w uśpienie przy braku komunikacji ale....
Dodatkowe 100mA 24/7 to już problem . Samo auto pobiera jakieś 50mA w uśpieniu. Czyli akumulatora braknie 3x szybciej.
Możesz zrobić skrót myślowy i podpiąć się bezpośrednio pod jakiś bezpiecznik zasilany po włączeniu stacyjki ale to zła praktyka inżynierska....gniazdo diagnostyczne ma swój obwód i bezpiecznik. Przepinając zabawki gdzieś indziej zaburzasz tamten obwód.
Ten bypass to zło ,przez takie gówno pół roku się człowiek pałował z gazem bo sterownik wariowal jak mu siadało napięcie na takim dodatkowym bezpieczniku wykonanym z plasteliny. Jak coś robić to porządnie, tak żeby niczego nie zepsuć.
Lutujesz 4 przewody do takiego miniaturowego przekaźnika za 2zł i jest pozamiatane.
Dodatkowe 100mA 24/7 to już problem . Samo auto pobiera jakieś 50mA w uśpieniu. Czyli akumulatora braknie 3x szybciej.
Możesz zrobić skrót myślowy i podpiąć się bezpośrednio pod jakiś bezpiecznik zasilany po włączeniu stacyjki ale to zła praktyka inżynierska....gniazdo diagnostyczne ma swój obwód i bezpiecznik. Przepinając zabawki gdzieś indziej zaburzasz tamten obwód.
Ten bypass to zło ,przez takie gówno pół roku się człowiek pałował z gazem bo sterownik wariowal jak mu siadało napięcie na takim dodatkowym bezpieczniku wykonanym z plasteliny. Jak coś robić to porządnie, tak żeby niczego nie zepsuć.
Lutujesz 4 przewody do takiego miniaturowego przekaźnika za 2zł i jest pozamiatane.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Better is enemy of good.
- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
Dzięki, ale znalazłem inne rozwiązanie. Proszę skomentuj.
Dla potomności informuję:
Okazuje się, że w VW (nie wiem jak w innych), w gnieździe OBD jest też zasilanie plusem po zapłonie.
Trzeba zasilić nie z pinu 16 a z 1 (Switched to +12V when the ignition is on).
Czyli wystarczy, że w rozdzielaczu, gnieździe przeznaczonym na OBD11, przelutuję jeden kabelek z 16 na 1 i cel osiągnięty.
Dla potomności informuję:
Okazuje się, że w VW (nie wiem jak w innych), w gnieździe OBD jest też zasilanie plusem po zapłonie.
Trzeba zasilić nie z pinu 16 a z 1 (Switched to +12V when the ignition is on).
Czyli wystarczy, że w rozdzielaczu, gnieździe przeznaczonym na OBD11, przelutuję jeden kabelek z 16 na 1 i cel osiągnięty.
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Masz rację w twoim aucie jest 15 podpięte na pin 1.
Better is enemy of good.
- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
Brawo ja !!!
Nie załapałem tylko co piszesz o 15.
Nie załapałem tylko co piszesz o 15.
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Taka nomenklatura samochodowych instalacji,
15- plus po stacyjce
30- stały plus z akumulatora
itd.
Elektrycy od instalacji 230V maja swoje L,N ,PE , UVW i inne.
Podejmując temat trzeba się wdrożyć w specyficzne nazewnictwo
15- plus po stacyjce
30- stały plus z akumulatora
itd.
Elektrycy od instalacji 230V maja swoje L,N ,PE , UVW i inne.
Podejmując temat trzeba się wdrożyć w specyficzne nazewnictwo
Better is enemy of good.
- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
Oj tam, oj tam.
Po co mam się wdrażać, skoro mamy Ciebie
I tak nic mi nie zakłóci satysfakcji, że znalazłem rozwiązanie.
Po co mam się wdrażać, skoro mamy Ciebie

I tak nic mi nie zakłóci satysfakcji, że znalazłem rozwiązanie.
- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
Pomóżcie zagubionemu księgowemu, pls.
Rozgałęziacz przywołany wyżej, ma połączenia od wtyczki do wszystkich 3 gniazd 1:1 (wszystkie 16 pinów obsadzonych).
Poczyniłem 3 podstawowe założenia przy modernizacji rozgałęziacza:
1. Do prawidłowej pracy, w tym samym czasie, może być zasilane tylko jedno z urządzeń podłączonych na stałe do gniazd (serwisowe pozostaje nieobsadzone).
2. Oba urządzenia mają być zasilane po zapłonie (pin nr 1), a nie bezpośrednio z akumulatora (pin nr 16). DPF Control jest już tak skonstruowany (zasilany z 1), w przeciwieństwie do OBD11 (zasilany z 16).
3. Przełącznik w jednej z 2 pozycji ON pozwala zasilić gniazdo lewe lub prawe. W pozycji OFF, odcina napięcie z gniazd bocznych i wtedy warsztat może podłączyć swój interfejs do gniazda serwisowego.
Dajcie znać proszę, czy poniższy schemat/szkic podłączenia zapewni działanie rozdzielacza zgodnie z założeniami.
Rozgałęziacz przywołany wyżej, ma połączenia od wtyczki do wszystkich 3 gniazd 1:1 (wszystkie 16 pinów obsadzonych).
Poczyniłem 3 podstawowe założenia przy modernizacji rozgałęziacza:
1. Do prawidłowej pracy, w tym samym czasie, może być zasilane tylko jedno z urządzeń podłączonych na stałe do gniazd (serwisowe pozostaje nieobsadzone).
2. Oba urządzenia mają być zasilane po zapłonie (pin nr 1), a nie bezpośrednio z akumulatora (pin nr 16). DPF Control jest już tak skonstruowany (zasilany z 1), w przeciwieństwie do OBD11 (zasilany z 16).
3. Przełącznik w jednej z 2 pozycji ON pozwala zasilić gniazdo lewe lub prawe. W pozycji OFF, odcina napięcie z gniazd bocznych i wtedy warsztat może podłączyć swój interfejs do gniazda serwisowego.
Dajcie znać proszę, czy poniższy schemat/szkic podłączenia zapewni działanie rozdzielacza zgodnie z założeniami.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Generalnie dobrze tylko bez tych kropek przekreślonych w środku i przewodu kreskowanego.
Better is enemy of good.