Kupować/ Nie kupować
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 24 sie 2022, 19:29
- Skąd: SUWAŁKI
- Samochód: Tuareg 3.2 LPG 2003
Kupować/ Nie kupować
Witam Serdecznie. Pojawił się do kupienia Tuareg z 2003r bez pneumatyki , 3.2 b+ LPG (220 KM), 260tys km przebiegu i zastanawiam się czy skorzystać z "okazji". Autko sprawdziłem w CEPIK - został sprowadzony w 2013r z przebiegiem 208 tys i od tamtej pory miał 4 właścicieli. W stanie ogólnym uważam całkiem dobrym - do poprawek lakierniczych oraz kilka plastików do uzupełnienia, do przejrzenia instalacja LPG - wybija CHECK ENGINE po przejechaniu kilku kilometrów oraz kilka drobiazgów do naprawy (np czujniki parkowania). Czy są jakieś typowe usterki tego modelu na które trzeba zwrócić uwagę? Jak żywotność skrzyni? Czy ten silnik zasilany gazem jest żywotny? Auto bardzo mi się podoba, zaprzyjaźniony mechanik po oględzinach mówił żeby brać Cena wynegocjowana ze sprzedającym - 19500pln. Z góry dziękuję wszystkim znawcom modelu za wszelkie komentarze i porady. Pozdrawiam.
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1683
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Warto sprawdzić jaki to check, pewnie sonda i zły skład mieszanki LPG. Gorzej jeśli wypadanie zapłonów to wtedy remont głowicy.
Ogólnie 3.2 nie robi takiego szału jak 4.2v8 ale do spokojnego użytkowania wystarczy.
Ma swoje problemy jak każdy silnik , odma ,napęd pompy oleju i pewnie parę innych których nie pamiętam. Skrzynia jest wytrzymała ale olej trzeba zmieniać.
Ogólnie 3.2 nie robi takiego szału jak 4.2v8 ale do spokojnego użytkowania wystarczy.
Ma swoje problemy jak każdy silnik , odma ,napęd pompy oleju i pewnie parę innych których nie pamiętam. Skrzynia jest wytrzymała ale olej trzeba zmieniać.
Better is enemy of good.
- Krzysztof
- Weteran
- Posty: 597
- Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
- Skąd: OtunagórceBieszczady
- Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....
Kupiłem dokładnie takiego miesiąc temu (tylko z pneumatyką ). Czarny, czarne skóry i blokady centralna oraz tylnego mostu do tłuczenia po mieście i w terenie. Polski salon 1 właściciel 160 tysi, gaz Stag. Usterki ? Na gazie CHECK świecił ale skasowałem i na razie się nie pojawia, na 14,09 mam umówionego gazownika, serwis, przegląd, zmieniam też wytryski gazu na mocniejsze. Czujniki parkowania nie działają, włączają się ale nie działają i jeszcze się za to nie brałem, VCDS pokazuje zwarcie praktycznie na każdym. Akumulator padł i rozkodował kilka rzeczy , min. przestały działać światła z automatu wczoraj założyłem nowy. Wszystkie tarcze i klocki robiłem i nadal pokazuje mi błąd na czerwono ale hamulce są. Raz pokazuje błąd, a jak zgaszę silnik i ponownie zapalę to nie pokazuje nie wiem o co chodzi ? Oleje i filtry zmieniłem. Nie mogę namierzyć filtra paliwa . Jeszcze do wymiany oleje w reduktorze, mostach i ASB. ( szukam ile do czego potrzeba ) Spryskiwacz reflektorów nie działa, zdemontowałem przedni zderzak i testowałem spryskiwacze powietrzem, wysuwają ale płynem nie psika. Pasek wielorowkowy i rolki napinacza oraz prowadzącą zmieniłem też ale nadal coś mi ( wyje). Nie działały mechanizmy szyb, pospadały linki i narobiło bałaganu , prawy przód i lewy tył które też już powymieniałem. No i tak pomału coś wymieniam. Ogólnie jestem zadowolony z zakupu.
Opony w teren zakupione i założone, jutro się wybieram przetestować napędy i blokady bo jeszcze nie miałem na to czasu.
No nie jest to 4.2 V 8 ale dosyć fajnie to jedzie.
Opony w teren zakupione i założone, jutro się wybieram przetestować napędy i blokady bo jeszcze nie miałem na to czasu.
No nie jest to 4.2 V 8 ale dosyć fajnie to jedzie.
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1683
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
@Krzysztof załóż nowy temat o nabytku, widzę że będzie ciekawie poczytać .
Wtrysków LPG na mocniejsze na pewno nie musisz zmieniać bo tu przy mocy poniżej 40KM z cylindra praktycznie każdy da radę. Kwestia jakie dysze i ciśnienia gazu ustawione. Ale wymiana na nowe ,inne czy bardziej dopasowane do instalacji pewnie nie zaszkodzi. To się jednak wyklepuje, rozkalibrowuje i wymaga wymiany co jakiś czas.
Ps
Filtr paliwa oczywiście jest , z pompą w baku .
Wtrysków LPG na mocniejsze na pewno nie musisz zmieniać bo tu przy mocy poniżej 40KM z cylindra praktycznie każdy da radę. Kwestia jakie dysze i ciśnienia gazu ustawione. Ale wymiana na nowe ,inne czy bardziej dopasowane do instalacji pewnie nie zaszkodzi. To się jednak wyklepuje, rozkalibrowuje i wymaga wymiany co jakiś czas.
Ps
Filtr paliwa oczywiście jest , z pompą w baku .
Better is enemy of good.
- Krzysztof
- Weteran
- Posty: 597
- Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
- Skąd: OtunagórceBieszczady
- Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....
Tak podejrzewałem z tym filtrem. Wtryski tak, masz rację, zmienię na nowe i bardziej dopasowane, bo te które mam według gazownika nie są dopasowane do tego silnika.
To moje pierwsze auto z LPG.
Nowy temat powiadasz, pod tytułem ?
@Vreshcor podpowiesz z ilością i specyfikacją oleju w mostach, reduktorze i ASB. Jakieś dane mam ale chciałbym zweryfikować.
To moje pierwsze auto z LPG.
Nowy temat powiadasz, pod tytułem ?
@Vreshcor podpowiesz z ilością i specyfikacją oleju w mostach, reduktorze i ASB. Jakieś dane mam ale chciałbym zweryfikować.
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1683
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Mosty zwykły przekładniowy syntetyk 75w90 ,specyfikacje leżą na forum jakie to Gxxx. Razem 3l trzeba. Skrzynka rozdzielcza ma inny i ASB typowy do aisina 6 biegow np ravenol TIV.
Szczegóły w tym temacie http://touaregclub.cba.pl/viewtopic.php?f=22&t=136
Wracając do LPG nie ma się co nakrecac że wtryski dopasowane czy nie. Przy VR6 nie muszą być ani szybkie ani wydajne. Kwestia czy sterownik obsługuje konkretny typ.
Co do tematu może w dziale moje auto albo w warsztacie do 7l chętnie poczytamy o dopieszczaniu nabytku.
Szczegóły w tym temacie http://touaregclub.cba.pl/viewtopic.php?f=22&t=136
Wracając do LPG nie ma się co nakrecac że wtryski dopasowane czy nie. Przy VR6 nie muszą być ani szybkie ani wydajne. Kwestia czy sterownik obsługuje konkretny typ.
Co do tematu może w dziale moje auto albo w warsztacie do 7l chętnie poczytamy o dopieszczaniu nabytku.
Better is enemy of good.
- Krzysztof
- Weteran
- Posty: 597
- Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
- Skąd: OtunagórceBieszczady
- Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....
Dziękuję, jak mi to umknęło, przekopywałem się przez wątki, a tu .. jest.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 24 sie 2022, 19:29
- Skąd: SUWAŁKI
- Samochód: Tuareg 3.2 LPG 2003
No właśnie, proszę o założenie nowego wątku, ponieważ niewiele odpowiedzi dotyczy mojego przypadku Czy w tych modelach z 2003 r występują jakieś typowe usterki? A co zwrócić uwagę mechanikowi? Jak z blacharką? Autko jest na prawdę spoko, ale boję się że to będzie skarbonka bez dna. Tym bardziej że to również moje pierwsze auto z LPG...
- Krzysztof
- Weteran
- Posty: 597
- Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
- Skąd: OtunagórceBieszczady
- Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....
@BigDaddy , kupiłeś ?
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1683
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
2003 się jakoś specjalnie nie różni od nastepnych roczników aż do liftingu. Co rok były jakieś nowe opcje a to audio inne albo klapa hydrauliczna ale to można dołożyć.
Blacharka jest moim zdaniem dobra ,chyba że była naprawiana i wtedy są problemy z korozją w miejscu technologicznie skopanej naprawy.
Zadowolenie z LPG wg mnie 40% dobór elementów i montaż, 60% człowiek który co pół roku sprawdza ,serwisuje, poprawia nastawy.
Better is enemy of good.