Touareg ll 3.0 TDI-2010, przebieg 150 tyś
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 lip 2024, 19:25
- Skąd: Poznań
- Samochód: Touareg ll 3 .0 V6 TDI 2010
Touareg ll 3.0 TDI-2010, przebieg 150 tyś
Witam jak oceniacie pneumatykę w tym aucie, w zimie ponoć pneumatyka zamarza, w ogóle jakie koszty serwisowania i trwałość silnika mam dość Opla Zafira B i taki 15 latek mi chodzi po głowie. Z tym że moja Zafira ma 10 lat, przebieg 116 tys. , jestem pierwszym właścicielem. Nigdy nie miałem diesla wiem że one muszą dużo jechać zanim się rozgrzeje, nie lubią krótkich dystansów itp. czy takie auto jest w miarę pojeździć jeszcze 10 lat . Pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 lip 2024, 19:25
- Skąd: Poznań
- Samochód: Touareg ll 3 .0 V6 TDI 2010
Ktoś , coś doradzi lub nie?
-
- Bywalec
- Posty: 20
- Rejestracja: 24 gru 2023, 13:38
- Skąd: Zachodniopomorskie
- Samochód: VW TOUAREG 2010,CASA, 3.O DIZELEK
Witam kolegę, mam 3.0 CASA , przebieg 400 000 km. mnóstwo mitów ludzie mówią, nie mam pneuomatyki ,nie chcę innego auta , mam mnóstwo wiedzy i kontaktów,gdybym mógł jakos pomóc to chetnie ,najlepiej proszę dzwonić 604674070 serdecznie pozdrawiam TOMEK ( nie handlarz zachodniopomorskie
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 lip 2024, 19:25
- Skąd: Poznań
- Samochód: Touareg ll 3 .0 V6 TDI 2010
Ok. Dziękuję za odzew. Auto od nowości w rodzinie. Z tym że ktoś mi odradza, bo 15 lat i tutrbodiesel 3.0 TDI, będę je widział pod koniec sierpnia w jakim jest stanie, niestety robiło krótkie przebiegi i chyba DPF nie ma z tego tytułu, jedyną usterką jego jest że w zimie potrafi zawiechy zawieszenie dostać, w sensie nie opuszcza się. Tam jest jakiś osuszacz , granulat w sprężarce, ale on nie jest od pochłaniania wilgoci. Także nie wiem muszę zobaczyć czy nie będzie to skarbonka bez dna jak piszą. Pozdrawiam
-
- Bywalec
- Posty: 20
- Rejestracja: 24 gru 2023, 13:38
- Skąd: Zachodniopomorskie
- Samochód: VW TOUAREG 2010,CASA, 3.O DIZELEK
Witam ponownie ,nie mam doświadczenia w pneumatyce ale myślę ze, skoro w samochodach ciężarowych jest tzw .OSUSZACZ i na pewno służy do osuszania powietrza w układzie pneuomatyki to i może w Twoim aucie tez do tego słuzy. Tak na zdrowy rozum skoro problem pojawia sie zimą tzn.że wilgoć i ewentualnie woda blokuje układ i stąd te problemy, może wystarczyło by wymienić osuszacz i bedzie z głowy,powodzenia w działaniach,jakby co to czasami odwiedzam to forum i zawsze w miarę swoich możliwośći pomogę
- pisula1
- Pasjonat
- Posty: 495
- Rejestracja: 21 maja 2019, 20:42
- Skąd: Lubin
- Samochód: Touareg, 3.0 TDI-BKS
Fragment z SSP302-Osuszacz powietrza.
Powietrze znajdujące się w układzie pneumatycznym musi być osuszone, aby woda kondensacyjna nie powodowała problemów związanych z:
● korozją elementów,
● zamarzaniem układu.
W tym celu układ ma osuszacz powietrza.
Osuszacz jest tak włączony w układ, że podlega automatycznej regeneracji. Powietrze tłoczone do układu przepływa przez granulat krzemianowy, który zatrzymuje wilgoć.
Powietrze znajdujące się w układzie pneumatycznym musi być osuszone, aby woda kondensacyjna nie powodowała problemów związanych z:
● korozją elementów,
● zamarzaniem układu.
W tym celu układ ma osuszacz powietrza.
Osuszacz jest tak włączony w układ, że podlega automatycznej regeneracji. Powietrze tłoczone do układu przepływa przez granulat krzemianowy, który zatrzymuje wilgoć.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Jest od pochłaniania wody z powietrza zasysanego i regeneruje się podczas wyrzutu powietrza na zewnątrz układu. Po tylu latach można się pokusić o wymianę granulatu.
Na zimę trzeba zalać środka na alkoholu stosowanego w ciężarówkach...to ograniczy zamarzanie wody w układzie.
Jest cały temat na forum o tym.
Better is enemy of good.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 lip 2024, 19:25
- Skąd: Poznań
- Samochód: Touareg ll 3 .0 V6 TDI 2010
Dziękuję za odpowiedzi. Na jednym z filmów odnośnie zawieszenia jest informacja , że niby nie wymienia się tego tzw. wkładu. Może znajdę do wrzucę. Tak przeglądałem już informację na temat wymiany i dolewce do układu środka antyzamarzajacego. Obejrzałem prawie wszystko o tych silnikach , potrafią ciec no i rozrząd do wymiany.
Dodano po 13 minutach 53 sekundach:
Znalazłem, w 9 minucie jest mowa o tym absorberze, z tym że tam do wymiany uszczelka , której wada podoruje że powietrze idzie bokiem i omija ten absorber w granulacie
Dodano po 13 minutach 53 sekundach:
Znalazłem, w 9 minucie jest mowa o tym absorberze, z tym że tam do wymiany uszczelka , której wada podoruje że powietrze idzie bokiem i omija ten absorber w granulacie
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 20 cze 2021, 22:04
- Skąd: pomorskie_podlaskie
- Samochód: Touareg II 3.0TDI
Ja się bujam z pneumatyką od jakiegoś czasu. wymiana miecha, potem kompresora, pod koniec ostatniej zimy jakiś kolejne problemy wyskoczyły. Teraz czekam na mróz by zdiagnozować problem, który minął wraz z dodatnią temperaturą. Jak dużo jeździsz to może ci się trafić niedługo wymiana rozrządu a to spory wydatek. Jak skrzynia się wykrzaczy to też $$. Fajna zabawka ale brałbym coś tańszego w utrzymaniu bo może, chyba że masz głęboką kieszeń.