Touareg ll 3.0 TDI-2010, przebieg 150 tyś

ODPOWIEDZ
Pawel79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 28 lip 2024, 19:25
Skąd: Poznań
Samochód: Touareg ll 3 .0 V6 TDI 2010

Touareg ll 3.0 TDI-2010, przebieg 150 tyś

#1

Post autor: Pawel79 » 28 lip 2024, 19:36

Witam jak oceniacie pneumatykę w tym aucie, w zimie ponoć pneumatyka zamarza, w ogóle jakie koszty serwisowania i trwałość silnika mam dość Opla Zafira B i taki 15 latek mi chodzi po głowie. Z tym że moja Zafira ma 10 lat, przebieg 116 tys. , jestem pierwszym właścicielem. Nigdy nie miałem diesla wiem że one muszą dużo jechać zanim się rozgrzeje, nie lubią krótkich dystansów itp. czy takie auto jest w miarę pojeździć jeszcze 10 lat . Pozdrawiam

Pawel79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 28 lip 2024, 19:25
Skąd: Poznań
Samochód: Touareg ll 3 .0 V6 TDI 2010

#2

Post autor: Pawel79 » 11 sie 2024, 20:03

Ktoś , coś doradzi lub nie?

BASIOR66
Bywalec
Bywalec
Posty: 20
Rejestracja: 24 gru 2023, 13:38
Skąd: Zachodniopomorskie
Samochód: VW TOUAREG 2010,CASA, 3.O DIZELEK

#3

Post autor: BASIOR66 » 13 sie 2024, 10:48

Witam kolegę, mam 3.0 CASA , przebieg 400 000 km. mnóstwo mitów ludzie mówią, nie mam pneuomatyki ,nie chcę innego auta , mam mnóstwo wiedzy i kontaktów,gdybym mógł jakos pomóc to chetnie ,najlepiej proszę dzwonić 604674070 serdecznie pozdrawiam TOMEK ( nie handlarz zachodniopomorskie

Pawel79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 28 lip 2024, 19:25
Skąd: Poznań
Samochód: Touareg ll 3 .0 V6 TDI 2010

#4

Post autor: Pawel79 » 15 sie 2024, 9:01

Ok. Dziękuję za odzew. Auto od nowości w rodzinie. Z tym że ktoś mi odradza, bo 15 lat i tutrbodiesel 3.0 TDI, będę je widział pod koniec sierpnia w jakim jest stanie, niestety robiło krótkie przebiegi i chyba DPF nie ma z tego tytułu, jedyną usterką jego jest że w zimie potrafi zawiechy zawieszenie dostać, w sensie nie opuszcza się. Tam jest jakiś osuszacz , granulat w sprężarce, ale on nie jest od pochłaniania wilgoci. Także nie wiem muszę zobaczyć czy nie będzie to skarbonka bez dna jak piszą. Pozdrawiam

BASIOR66
Bywalec
Bywalec
Posty: 20
Rejestracja: 24 gru 2023, 13:38
Skąd: Zachodniopomorskie
Samochód: VW TOUAREG 2010,CASA, 3.O DIZELEK

#5

Post autor: BASIOR66 » 15 sie 2024, 11:06

Witam ponownie ,nie mam doświadczenia w pneumatyce ale myślę ze, skoro w samochodach ciężarowych jest tzw .OSUSZACZ i na pewno służy do osuszania powietrza w układzie pneuomatyki to i może w Twoim aucie tez do tego słuzy. Tak na zdrowy rozum skoro problem pojawia sie zimą tzn.że wilgoć i ewentualnie woda blokuje układ i stąd te problemy, może wystarczyło by wymienić osuszacz i bedzie z głowy,powodzenia w działaniach,jakby co to czasami odwiedzam to forum i zawsze w miarę swoich możliwośći pomogę

Awatar użytkownika
pisula1
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 495
Rejestracja: 21 maja 2019, 20:42
Skąd: Lubin
Samochód: Touareg, 3.0 TDI-BKS

#6

Post autor: pisula1 » 15 sie 2024, 19:41

Fragment z SSP302-Osuszacz powietrza.
Powietrze znajdujące się w układzie pneumatycznym musi być osuszone, aby woda kondensacyjna nie powodowała problemów związanych z:
● korozją elementów,
● zamarzaniem układu.
W tym celu układ ma osuszacz powietrza.
Osuszacz jest tak włączony w układ, że podlega automatycznej regeneracji. Powietrze tłoczone do układu przepływa przez granulat krzemianowy, który zatrzymuje wilgoć.
sprężarka.JPG
osuszacz.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1687
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#7

Post autor: Vreshcor » 16 sie 2024, 0:43

Pawel79 pisze:
15 sie 2024, 9:01
... usterką jego jest że w zimie potrafi zawiechy zawieszenie dostać, w sensie nie opuszcza się. Tam jest jakiś osuszacz , granulat w sprężarce, ale on nie jest od pochłaniania wilgoci. ...
Jest od pochłaniania wody z powietrza zasysanego i regeneruje się podczas wyrzutu powietrza na zewnątrz układu. Po tylu latach można się pokusić o wymianę granulatu.
Na zimę trzeba zalać środka na alkoholu stosowanego w ciężarówkach...to ograniczy zamarzanie wody w układzie.
Jest cały temat na forum o tym.
Better is enemy of good.

Pawel79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 28 lip 2024, 19:25
Skąd: Poznań
Samochód: Touareg ll 3 .0 V6 TDI 2010

#8

Post autor: Pawel79 » 21 sie 2024, 9:43

Dziękuję za odpowiedzi. Na jednym z filmów odnośnie zawieszenia jest informacja , że niby nie wymienia się tego tzw. wkładu. Może znajdę do wrzucę. Tak przeglądałem już informację na temat wymiany i dolewce do układu środka antyzamarzajacego. Obejrzałem prawie wszystko o tych silnikach , potrafią ciec no i rozrząd do wymiany.

Dodano po 13 minutach 53 sekundach:
Znalazłem, w 9 minucie jest mowa o tym absorberze, z tym że tam do wymiany uszczelka , której wada podoruje że powietrze idzie bokiem i omija ten absorber w granulacie

LJZ
Posty: 2
Rejestracja: 20 cze 2021, 22:04
Skąd: pomorskie_podlaskie
Samochód: Touareg II 3.0TDI

#9

Post autor: LJZ » 10 paź 2024, 19:32

Ja się bujam z pneumatyką od jakiegoś czasu. wymiana miecha, potem kompresora, pod koniec ostatniej zimy jakiś kolejne problemy wyskoczyły. Teraz czekam na mróz by zdiagnozować problem, który minął wraz z dodatnią temperaturą. Jak dużo jeździsz to może ci się trafić niedługo wymiana rozrządu a to spory wydatek. Jak skrzynia się wykrzaczy to też $$. Fajna zabawka ale brałbym coś tańszego w utrzymaniu bo może, chyba że masz głęboką kieszeń.

ODPOWIEDZ