Błąd 1772
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 03 mar 2023, 15:39
- Skąd: Mazury
- Samochód: Touareg I 2007 3.0 TDI V6
Re: Błąd 1772
Kucyk i jak ? Rozwiązałeś problem bo mam to samo. Ale obstawiam kompresor bo pompuje ok 10 bar. zamówiłem zestaw naprawczy i rozdzielacz zaworów bo jak napompuje 10 bar powoli spada do zera w vcds jakby była jakaś nieszczelność. A w rzeczywistości nigdzie nie ma nieszczelności.
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Tak ma być że spada ....czujnik jest umieszczony w środku bloku zaworów i pokazuje sensowne wartości tylko wtedy gdy są napełniane zbiorniki lub następuje regulacja ciśnienia w poduszkach amortyzatorow.
Better is enemy of good.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 03 mar 2023, 15:39
- Skąd: Mazury
- Samochód: Touareg I 2007 3.0 TDI V6
Temat do zamknięcia. Po wymianie kompresora (oczywiście musiałem kupić nowy bo za cholerę nie mogłem znaleźć zaworu upustowego, a podejrzewałem że przez niego jest ten ubytek powietrza). Nie myliłem się. Po 26 godzinach stania, auto nie opadło nawet milimetra, podnosi się szybko, ciśnienie trzyma na ok 14 bar. Vreshcor teraz nawet po 26 godzinach stania po podłączeniu vcds pokazuje 14 bar. Morał z tego taki że gdy jest układ szczelny nie powinno nic spadać. Przyczyną był zawór upustowy. Ciśnienie po chwili spadało, sterownik włączał kompresor bo nie widział ciśnienia w układzie, i tak w kółko. Co spowodowało wypracowanie kompresora. Może komuś się to przyda. Pozdrawiam 

- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Czy wymiana sprężarki wyleczy opadanie auta ?
Być może tylko przypudrowales problem .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Better is enemy of good.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 03 mar 2023, 15:39
- Skąd: Mazury
- Samochód: Touareg I 2007 3.0 TDI V6
Vreshcor ale mi auto nie opadało. Był problem że często się kompresor włączał bo nie widział ciśnienia w układzie. W VCDS po włączeniu kompresora pompowało do ok 10 bar. Gdy kompresor się wyłączał z przegrzania po ok 1 minucie w układzie już nie było ciśnienia, a kompresor nie startował bo był za bardzo gorący. Dlatego wywalało błąd zawieszenia pomarańczowa kontrolka. Po wymianie kompresora z nowym zaworem upustowym ciśnienie stoi sztywno na 14 - 15 bar.
Czasami włączy się kompresor na 5 -10 sekund. Wcześniej pompował aż do przegrzania.
Czasami włączy się kompresor na 5 -10 sekund. Wcześniej pompował aż do przegrzania.
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Czyli słowo klucz ....przegrzanie.
Do kompletu się wymienia przekaźnik kompresora bo lubi się skleic po takiej akcji i na koniec pali bezpiecznik kompresora.
Do kompletu się wymienia przekaźnik kompresora bo lubi się skleic po takiej akcji i na koniec pali bezpiecznik kompresora.
Better is enemy of good.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 03 mar 2023, 15:39
- Skąd: Mazury
- Samochód: Touareg I 2007 3.0 TDI V6
Przekaźnik wymieniałem miesiąc temu. Tak przegrzanie tylko jak wcześniej pisałem nie widział ciśnienia bo uciekało przez zawór upustowy i ciągle się włączał. Teraz po wymianie trzyma ciśnienie i nawet po nocy się nie włącza.
Ps. Jakby ktoś chciał wiedzieć jak zregenerować samemu miechy za 50 zł 2 szt. tył mogę pomóc. Nawet kół nie trzeba ściągać ...
Ps. Jakby ktoś chciał wiedzieć jak zregenerować samemu miechy za 50 zł 2 szt. tył mogę pomóc. Nawet kół nie trzeba ściągać ...
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 03 mar 2023, 15:39
- Skąd: Mazury
- Samochód: Touareg I 2007 3.0 TDI V6
Wystarczy wymienić oring górny i dolny. Oryginalne kosztują ok 250 zł za miech, ja kupiłem 8 szt bo i na zapas wziąłem na przód. Dopasowałem oringi z innej firmy i jest super. nic nie opada. Auto stoi już dwa tygodnie nie jeżdżone i ani cm nie opadło. koszt niecałe 50 zł