Wyje pompa oleju w skrzyni TR60SN

ODPOWIEDZ
Rzeski_stg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 19 paź 2024, 15:08
Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Touareg 4.2 V8 AXQ

Wyje pompa oleju w skrzyni TR60SN

#1

Post autor: Rzeski_stg » 20 paź 2024, 10:16

Witam, kupiłem niedawno Touarega 4.2 V8 i jestem w trakcie doprowadzania go do porządku. Na postoju gdy dodam gazu pompa w skrzyni wyje jak zapowietrzona pompa wspomagania. Skrzynia pracuje prawidłowo, podczas jazdy nie wyje lub tego nie słysze. Poziom oleju prawidłowy, zdjąłem miskę skrzyni, bo myślałem że jest przecięty oring filtra, ale nie był, olej ładny, czysty, wymieniłem filtr oleju i wlałem stary olej. Teraz na nowym filtrze do momentu zagrzania oleju słychać buczenie pompy plus poprzednie wycie po przegazowce. Czy to wina tanich filtrów? Czy może występowało kilka rodzai filtrów o różnej długości smoka, bo może być za długi i dotyka dna misy? Wolę zapytać, bo mam pierwszy raz do czynienia z tą skrzynią. Dziękuję za pomoc.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1687
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#2

Post autor: Vreshcor » 01 lis 2024, 15:53

Czy to aby na pewno pompa w skrzyni ? Nigdy nie słyszałem wycia ....za to odma często w tym silniku .
Better is enemy of good.

Rzeski_stg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 19 paź 2024, 15:08
Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Touareg 4.2 V8 AXQ

#3

Post autor: Rzeski_stg » 01 lis 2024, 21:01

Wiem, miałem wcześniej A6 C5 z tym silnikiem i wymieniałem odmę bo wyła jak lokomotywa. Tutaj ewidentnie dzwięk wydobywa się z dzwona skrzyni, po nagrzaniu buczenie cichnie ale jak przegazuje to rzurzni jak uszkodzona pompa wspomagania. Może jest nieszczelność między sterownikiem a skrzynią, tam jest tylko papierowa uszczelka, może ktoś grzebał, wymieniał sterownik i ja zadarł albo oberwał i łapie powietrze z olejem. No nie wiem, chyba będę musiał wyjąć sterownik. Skrzynia pracuje idealnie.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1687
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#4

Post autor: Vreshcor » 03 lis 2024, 16:36

Rzeski_stg pisze:
01 lis 2024, 21:01
Może jest nieszczelność między sterownikiem a skrzynią, tam jest tylko papierowa uszczelka, może ktoś grzebał, wymieniał sterownik i ja zadarł albo oberwał i łapie powietrze z olejem. No nie wiem, chyba będę musiał wyjąć sterownik. Skrzynia pracuje idealnie.
Nic z tych rzeczy ,sterownik jest pod fotelem a w skrzyni mechatronika i żadnych uszczelek pomiędzy nią a obudową skrzyni . Jedynie oring na kominku filtra ale gdyby ssał powietrze to brak ciśnienia i skrzynia by źle zmieniała biegi
Co tam może hałas robić to oberwane łopatki turbiny albo inne elementy konwertera.
Better is enemy of good.

Rzeski_stg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 19 paź 2024, 15:08
Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Touareg 4.2 V8 AXQ

#5

Post autor: Rzeski_stg » 03 lis 2024, 17:48

Chodziło mi o sterownik hydrauliczny, z tego co widzę na zdjęciu z neta jest tam uszczelka papierowa i nawet naderwana. Nie wiem, nie mam już pomysłów.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1687
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#6

Post autor: Vreshcor » 04 lis 2024, 22:24

Ta uszczelka to przekładka mechatroniki, jest w całości .
Ja bym tam zanurkował że stetoskopem i szukał co hałas robi .Moze być że skrzynia zużyta ale to wymagałoby rozebrania w drobny mak .
Better is enemy of good.

Rzeski_stg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 19 paź 2024, 15:08
Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Touareg 4.2 V8 AXQ

#7

Post autor: Rzeski_stg » 19 lis 2024, 9:01

W sobotę w końcu zmusiłem się do roboty, bo bez kanału to aż nie chce się za to zabierać. Wymontowałem sterownik hydrauliczny, nic nie wzbudziło podejrzeń, wszystko ładne, przekładka papierowa cała, ale zaciekawił mnie regulator ciśnienia który jest regulowany. Wszystkie sterowniki co znalazłem na necie regulator jest w innej pozycji niż mój, to go przestawiłem, po zamontowaniu jest dużo ciszej, a skrzynią zmienia biegi jakby łagodniej. U mnie ten napis 1D na zaworze był na godzinie 4, a w innych sterownikach był na godz 2. Jest tam kilka stopni docisku sprężyny, a jak wpływa na ciśnienie nie wiem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ