Gasnący silnik

jaroo_oo
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 96
Rejestracja: 22 lis 2019, 9:58
Skąd: Warszawa
Samochód: Touareg 4,2 AXQ

Gasnący silnik

#1

Post autor: jaroo_oo » 13 sty 2020, 20:26

Cześć
Kolejny problem. Silnik AXQ po odpaleniu pochodzi na wolnych obrotach ok 3-4 minut i gaśnie. Po wyłączeniu stacyjki i ponownym włączeniu znów działa ok. 3-4 minuty i gaśnie. Odpala od strzała i po tym czasie znów gaśnie. Jak się rozgrzeje i przełączy na lpg to wszystko ok. Jak przełączę na benzynę to gaśnie. Jak go przegazuję na benzynie to działa krócej - może ok 1,5 do 2 minut.
Jeżeli pochodzi na benzynie ok 2 minut i przełączę na lpg to działa a gdy wrócę na zasilanie paliwem to chodzi krócej. W sumie przed lpg i po lpg czas łączny to ok. 3-4 minuty.
Zauważyłem, że zanim zacznie go dusić, po stronie pasażera pod maską słychać dziwny odgłos jakby coś zgrzytało, tarło czy może zwierało. odgłos dość nieprzyjemny nie za głośny ale plomby luzują się :) Jak zaczyna przerywać na benzynie i przełączę go z palca na lpg to działa równo a jak wrócę do benzyny to gaśnie.
Czy to może być pompa paliwa w zbiorniku czy może przekaźnik? bo już nie wiem gdzie szukać.

Celestyn
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 486
Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
Skąd: Wrocław
Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI

#2

Post autor: Celestyn » 13 sty 2020, 20:37

A jak z ciśnieniami paliwa? Filtr kiedyś był wymieniany?

jaroo_oo
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 96
Rejestracja: 22 lis 2019, 9:58
Skąd: Warszawa
Samochód: Touareg 4,2 AXQ

#3

Post autor: jaroo_oo » 13 sty 2020, 21:09

Ja nie wymieniałem. A gdzie ten filtr jest?
Wygląda na to ze zaniedbałem najbardziej podstawowa rzecz. :cry:

Awatar użytkownika
hudy017
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 57
Rejestracja: 19 paź 2019, 15:20
Skąd: Giżycko
Samochód: VW Touareg 3.2 vr6

#4

Post autor: hudy017 » 14 sty 2020, 9:39

W zbiorniku paliwa sa filtry sa 2 pompy, trzeba razem z pompa wymianiac, sprawdź jeszcze cisnienie benzyny na listwie jak bedzie słabe znaczy ze pompa.

jaroo_oo
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 96
Rejestracja: 22 lis 2019, 9:58
Skąd: Warszawa
Samochód: Touareg 4,2 AXQ

#5

Post autor: jaroo_oo » 14 sty 2020, 16:52

czy w każdej pompie jest filtr?
padnięta jest pompa za pasażerem a filtr jest w pompie za kierowcą.
taki wymontowałem z pompy lewej, miał kolor błota :(

Żeglarz
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 266
Rejestracja: 26 maja 2019, 22:29
Skąd: Warszawa
Samochód: Touareg `05r 3,0 TDI 226 KM automat pneumatyka

#6

Post autor: Żeglarz » 14 sty 2020, 18:53

Tak to jest gdy się nie wyjeżdża paliwa do końca :) . Szlam cały czas zostaje. Ja zawsze do dna i za każdym razem jakieś syfki zabiera do filtrów. Czyści na bieżąco 8-)
Tak sobie wyobrażam :oops:

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1007
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#7

Post autor: cinek » 14 sty 2020, 20:33

Żeglarz pisze:
14 sty 2020, 18:53
Tak to jest gdy się nie wyjeżdża paliwa do końca :) . Szlam cały czas zostaje. Ja zawsze do dna i za każdym razem jakieś syfki zabiera do filtrów. Czyści na bieżąco 8-)
Tak sobie wyobrażam :oops:
mylisz się kolego jeżdżenie na rezerwie powoduje opilkowanie pompy (zapowietrza sie) a co za tym idzie w układ idą te najdrobniejsze które potrafią nieźle narobić bałaganu :roll:

Żeglarz
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 266
Rejestracja: 26 maja 2019, 22:29
Skąd: Warszawa
Samochód: Touareg `05r 3,0 TDI 226 KM automat pneumatyka

#8

Post autor: Żeglarz » 14 sty 2020, 21:05

Dopóki pompuje, przelew wypełnia studzienkę w której ona pracuje.

Awatar użytkownika
pisula1
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 495
Rejestracja: 21 maja 2019, 20:42
Skąd: Lubin
Samochód: Touareg, 3.0 TDI-BKS

#9

Post autor: pisula1 » 14 sty 2020, 21:34

Wszystkie elementy układu paliwowego w "moim TDI ;) " są smarowane i chłodzone paliwem, więc nie katujcie silników jazdą na rezerwie.
Wszystko fajnie jest opisane i rozrysowane w SSP 350 i 351.
Jeśli potrzeba to podeślę.

jaroo_oo
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 96
Rejestracja: 22 lis 2019, 9:58
Skąd: Warszawa
Samochód: Touareg 4,2 AXQ

#10

Post autor: jaroo_oo » 14 sty 2020, 22:08

to SSP przydałoby się.
Juz wiem. Padła pompa za pasażerem. Gdy sprawdzałem ciśnienie w układzie paliwowym to wskazywało 4 bar, a po chwili spadało do zera i silnik gasł. Do pompy dochodziło napięcie. Pompa podłączona na krótko pozostała głucha. Żeby ją wymontować musiałem wymontować również drugą ponieważ są połączone wężykami. W tej drugiej (lewej) jest filtr. . Pompa zamówiona i filtr również.

ODPOWIEDZ