Starter/booster

piotrkw
Bywalec
Bywalec
Posty: 15
Rejestracja: 07 gru 2019, 12:27
Skąd: Trójmiasto
Samochód: Touareg II 3.0 RR 4.4 Autobiography

Re: Starter/booster

#31

Post autor: piotrkw » 26 gru 2019, 16:13

Hm…. chyba nie brałeś udziału w poprzednim forum Touarega ;-) Przeczytaj wspak nik i będzie wszystko jasne ;) . ktośtam … przecież to zawodowiec od napraw samochodów .. ;-);-)
Ciekawe , wpisując poprzedni nik, po wysłaniu zostaje zamieniony na "ktoś tam " ….. cuda panie ;-)

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#32

Post autor: berater » 26 gru 2019, 16:54

A widzisz, nie miałem pojęcia.

W takim razie przyjdzie mi żałować 2 rzeczy:
1. Że Wrocław jest tak daleko od Warszawy.
2. Że nie ma dostępu do archiwum poprzedniego forum.
Zarejestrowałem się na forum 4 miechy temu, kupiwszy to auto.
Mimo to, że jest to mój już chyba 40 samochód, (no może trochę przesadziłem, ale niewiele), bo bywało po kilka pod domem, to ostatnim z grupy audi/vw było AUDI 80 Coupe, w latach dziewięćdziesiątych i rzeczywiście nie znam zawartości starego forum.

jazel
Posty: 1
Rejestracja: 12 sie 2019, 19:04
Skąd: Zakopane
Samochód: T1 3.2 LPG US

#33

Post autor: jazel » 31 gru 2019, 11:27

Czołem wszystkim,
od 2 miesięcy mam problem z akumulatorem. Żona jeździ kilka razy dziennie odcinki po ok 10 minut. Jak się zrobiło <0 to zaczął mieć problem z kręceniem. Jak pojeździ dłużej (w weekend) to od razu problem znika na kilka kolejnych odpaleń. Domyślam się ze akumulator się nie doładowuje na tak krótkich trasach. Co powinienem kupić w miarę budżetowego i szybkiego w obsłudze, żeby podłączyć 1-2 razy w tygodniu żeby go wesprzeć? I gdzie to podpiąć? Pod maską, czy pod fotelem? T1 7L 2005 3.2 V6 benzyna.

Cos takiego?
https://allegro.pl/oferta/prostownik-mi ... e978de8ba4

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1007
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#34

Post autor: cinek » 31 gru 2019, 14:13

Szykuj kasiorę na nowe aku temperatura weryfikuje umierające akumulatory :mrgreen:

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1687
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#35

Post autor: Vreshcor » 31 gru 2019, 17:01

jazel pisze:
31 gru 2019, 11:27
Czołem wszystkim,
od 2 miesięcy mam problem z akumulatorem. Żona jeździ kilka razy dziennie odcinki po ok 10 minut. Jak się zrobiło <0 to zaczął mieć problem z kręceniem. Jak pojeździ dłużej (w weekend) to od razu problem znika na kilka kolejnych odpaleń. Domyślam się ze akumulator się nie doładowuje na tak krótkich trasach. Co powinienem kupić w miarę budżetowego i szybkiego w obsłudze, żeby podłączyć 1-2 razy w tygodniu żeby go wesprzeć? I gdzie to podpiąć? Pod maską, czy pod fotelem? T1 7L 2005 3.2 V6 benzyna.

Cos takiego?
https://allegro.pl/oferta/prostownik-mi ... e978de8ba4
Zmierz napięcie ładowania ,jesli jest mniej niz 14V to ładowanie jest bardzo zachowawcze i nowy akumulator tez szybko zajeździsz .Ze względów bezpieczeństwa prawie wszystkie automatyczne ładowarki maja napięcie końca ładowania ograniczone do 14,5 -14,7V co powoduje ze akumulator nie ładuje sie do 100%.
Jak ma być budżetowe to proponowałbym cos prostego i przetestowanego https://allegro.pl/oferta/prostownik-la ... 8330520753
Jedyna wada ze nie można go zostawić na kilka dni z podłączonym akumulatorem .Ładujesz 12-16h i odłączasz .
Obrazek
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#36

Post autor: berater » 01 sty 2020, 15:22

Dobrze, że wspomniałeś o firmie Stef-Pol.
Zapomniałem o nich, a używałem przed laty ich produkt z powodzeniem.

Z tym, że ja bym się przymierzał do modelu 516
https://allegro.pl/oferta/ladowarka-ste ... 7045919675
Co ciekawe na alle znacznie taniej niż na stronie producenta.

Jedno mnie niepokoi, że w testach tego sympatycznego gaduły, którego przywoływałeś ("Test poranka"), nie wypada ten sprzęt najlepiej.

Nic to, zadzwonię do producenta i pogadam.

Awatar użytkownika
Krzysztof
Weteran
Weteran
Posty: 597
Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
Answers: 1
Skąd: OtunagórceBieszczady
Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....

#37

Post autor: Krzysztof » 01 sty 2020, 16:00

Ja od 10 lat z zadowoleniem używam Powertech SDC 55. W pełni automatyczny.
Żałuję tylko,że jak kupowałem nie kupiłem Powertech SDC 100. Można nim ładować aku do 150 Ah
Ładuję typowe żelówki 100 Ah do łodzi i podpinałem do T2 podczas aktualizacji RNS oraz małe akumulatory 7 Ah z echosondy Nie posiadam większych aku jak 100 więc jak na razie 100% zadowolenia z posiadanej ładowarki.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1687
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#38

Post autor: Vreshcor » 01 sty 2020, 16:53

berater pisze:
01 sty 2020, 15:22
Dobrze, że wspomniałeś o firmie Stef-Pol.
Zapomniałem o nich, a używałem przed laty ich produkt z powodzeniem.

Z tym, że ja bym się przymierzał do modelu 516
https://allegro.pl/oferta/ladowarka-ste ... 7045919675
Co ciekawe na alle znacznie taniej niż na stronie producenta.

Jedno mnie niepokoi, że w testach tego sympatycznego gaduły, którego przywoływałeś ("Test poranka"), nie wypada ten sprzęt najlepiej.

Nic to, zadzwonię do producenta i pogadam.
Chyba mylisz go z innym modelem półautomatycznym.
Miało być budżetowo dlatego taki model wybrałem. Nie nadaje się do żelówek,ale agm ogarnie i zwykłe z elektrolitem płynnym
Prosta konstrukcja, max prąd ok 10A(czyli akurat pod akumulatory z zakresu 80-110Ah) , trafo z odczepami odpowiednie napięcia końcowe.
Szczegóły w artykule https://akubiz.biz/artykuly/9-Artykuly/ ... anach.html
Znacznie lepsze niż chińczykiem obiecujące 20 czy 30 A a w środku 50W transformatorek który spali termika po pierwszym podłączeniu dużego mocno rozładowanego akumulatora.
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#39

Post autor: berater » 01 sty 2020, 19:19

Chyba się nie mylę. Ja wskazałem aukcję dot. 516, a test dotyczy 516M. Różnią się chyba tylko obudową, a bebechy takie same.
Tu masz test 516M o którym wspomniałem


Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1687
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#40

Post autor: Vreshcor » 01 sty 2020, 22:29

Dlaczego wybrałbyś est 516 /516m?
Porządkując ....przywołane zostały:
Est303 - podstawowa 2 zakresy ale sobie radzi z ładowaniem do 100%
Est305- podstawowa, przełącznik skokowy po podczepach ,w praktyce 3 stopnie, też sobie radzi
(Była wcześniej wersja z regulacją płynną ,chyba regulator fazowy po stronie pierwotnej i ta miała złe opinie)
Est516- automat, nie bardzo sobie radzi bo za wcześnie kończy ładowanie.
Better is enemy of good.

ODPOWIEDZ