Brak mocy

Awatar użytkownika
Krzysztof
Weteran
Weteran
Posty: 596
Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
Answers: 1
Skąd: OtunagórceBieszczady
Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....

Re: Brak mocy

#21

Post autor: Krzysztof » 26 maja 2020, 9:11

Żeglarz pisze:
26 maja 2020, 8:15
W marcu wyskoczył mi komunikat Check engine. Diagnoskop stwierdził - przepustnica. Mało od tamtej pory jeździłem i tylko trasy. Wczoraj nagle stracił moc - ledwo tiry mogłem wyprzedzić. Pewnie przepustnica do wymiany ? Poradźcie - czy regeneracja ma sens ? A jeśli nowa, to oryginał ? Czy są jakieś zamienniki ?
Skąd pewność, że przepustnica ? Może to zawór ciśnienia doładowania ?
Jeżeli koszt regeneracji czy zakup nowego zamiennika to połowa wartości nowej oryginalnej to uważam że lepiej zakupić nowy oryginał. No ale to Twój portfel.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1675
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#22

Post autor: Vreshcor » 26 maja 2020, 12:33

Żeglarz czemu koleżance do tematu się wtrącasz :)
Przepustnica jest tylko do gaszenia, jeśli pozostaje otwarta to nie od niej brak mocy.
Better is enemy of good.

Maribeth
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 06 gru 2019, 20:22
Skąd: Kielce
Samochód: VW Touareg 2007r. 2.5 diesel

#23

Post autor: Maribeth » 26 maja 2020, 13:43

Spoko, niech sie wtrąca :) ja tez się moze przy okazji czegos dowiem. Im wiecej tym lepiej. Jesli o mnie chodzi to jak do tej pory jeżdżę bez zastrzeżeń. Oleju nie ubywa i nie przybywa, przyspieszenie jest, nie szarpie i nie wydaje dziwnych dźwięków. Spalanie na poziomie 8,6 i sie utrzymuje. 😁

Awatar użytkownika
pisula1
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 494
Rejestracja: 21 maja 2019, 20:42
Skąd: Lubin
Samochód: Touareg, 3.0 TDI-BKS

#24

Post autor: pisula1 » 26 maja 2020, 15:31

@Żeglarz wracałem kiedyś 600km bez "mocy" a powodem była niedziałająca geometria więc nie ma co gdybać , tylko zapinaj kabel i podaj błędy.
@Krzysztof o którym zaworze mówisz ?

Żeglarz
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 266
Rejestracja: 26 maja 2019, 22:29
Skąd: Warszawa
Samochód: Touareg `05r 3,0 TDI 226 KM automat pneumatyka

#25

Post autor: Żeglarz » 26 maja 2020, 21:29

Nie chciałem zakładać nowego tematu. Zasugerowałem się, bo błąd przepustnicy wyskoczył już w marcu. Że tylko do gaszenia nie wiedziałem. 229 tys.km.
Teraz pływam, ale w przyszłym tygodniu sprawdzę.

Awatar użytkownika
Krzysztof
Weteran
Weteran
Posty: 596
Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
Answers: 1
Skąd: OtunagórceBieszczady
Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....

#26

Post autor: Krzysztof » 27 maja 2020, 7:16

pisula1 pisze:
26 maja 2020, 15:31
@Żeglarz wracałem kiedyś 600km bez "mocy" a powodem była niedziałająca geometria więc nie ma co gdybać , tylko zapinaj kabel i podaj błędy.
@Krzysztof o którym zaworze mówisz ?
Czujnik ciśnienia doładowania umieszczony jest wewnątrz kolektora dolotowego. Czasami wystarczy go wyczyścić i wymienić filtr powietrza ;) . W czujniku możesz zmierzyć napięcie między stykiem zasilającym a masowym. Jeśli wartość okaże się niższa niż 5 V, czujnik padł .

Żeglarz
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 266
Rejestracja: 26 maja 2019, 22:29
Skąd: Warszawa
Samochód: Touareg `05r 3,0 TDI 226 KM automat pneumatyka

#27

Post autor: Żeglarz » 27 maja 2020, 8:14

To jeszcze dopytam o przepustnicę. Czy może tak się zepsuć, że nie wyłączy silnika ? Wiem, że gdy turbina zaśsie olej to silnik wchodzi w obroty i pozamiatane. Tu też to możliwe ?

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1007
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#28

Post autor: cinek » 27 maja 2020, 9:04

Krzysztof pisze:
27 maja 2020, 7:16
pisula1 pisze:
26 maja 2020, 15:31
@Żeglarz wracałem kiedyś 600km bez "mocy" a powodem była niedziałająca geometria więc nie ma co gdybać , tylko zapinaj kabel i podaj błędy.
@Krzysztof o którym zaworze mówisz ?
Czujnik ciśnienia doładowania umieszczony jest wewnątrz kolektora dolotowego. Czasami wystarczy go wyczyścić i wymienić filtr powietrza ;) . W czujniku możesz zmierzyć napięcie między stykiem zasilającym a masowym. Jeśli wartość okaże się niższa niż 5 V, czujnik padł .
Albo mozna go w blokach podejzeć mialem tak w paserattim ze jak dostawal ognia to zaczynal bzdury pokazywac i tryb awaryjny sie wlaczał

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1675
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#29

Post autor: Vreshcor » 27 maja 2020, 9:45

Żeglarz pisze:
27 maja 2020, 8:14
To jeszcze dopytam o przepustnicę. Czy może tak się zepsuć, że nie wyłączy silnika ? Wiem, że gdy turbina zaśsie olej to silnik wchodzi w obroty i pozamiatane. Tu też to możliwe ?
Ona nie wyłącza silnika, wtryski przestają płuc ropą i silnik gaśnie. Przepustnica się zamyka żeby to przebiegało łagodnie. W awarii turbo też zdusi silnik.
Better is enemy of good.

ODPOWIEDZ